Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9TDi 1Z avant] wymiana rozrządu

ODPOWIEDZ
Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

[b4 1.9TDi 1Z avant] wymiana rozrządu

Post autor: Przemek1984 » 14 lip 2008, 13:01

Panowie czy po wymianie paska i rolek rozrządu trzeba podpiąć auto pod komputer w celu ustawienia dawki paliwa i np konta wtrysku. Słyszałem tak od pewnego mechanika ale czy to prawda?

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 14 lip 2008, 13:16

prawda :-D

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 14 lip 2008, 13:47

Jeśli trzeba to może znacie kogoś w woj świętokrzyskim kto to umie ustawić...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 14 lip 2008, 15:49

ja wymienialem w swojej i po wymianie sprawdzilem na kompie i bylo i jest ok :mrgreen: a z którego roku masz audi :?:

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 14 lip 2008, 16:03

Koniec 1993 model 94' , przepływka bosh

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 14 lip 2008, 22:12

acha ja lacze sie ze swoim i tez mam na boschu a do mnie masz okolo 100km to mozemy podpiac chyba ze z okolic moze ktos sie znajdzie

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 lip 2008, 11:16

Po wymianie rozrzadu trzeba skontrolowac statyczny kat wtrysku....

PS
Gdybys nikogo nie znalazł do Końskich masz 40 km... bede od 24.07...

Pozdr

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 15 lip 2008, 19:20

Jutro będę zmieniał jak nie znajdę nikogo dam znać ,możesz podać tel na pw Pozdrawiam

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 lip 2008, 20:14

Od 24.07 bede w Konskich pisz wtedy na PW...

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 lip 2008, 17:03

Trzeba i nie trzab, jesli ktoś idealnie ustawi wszystko na znakach a nie na odczepnego czy jeszcze lepiej na "malarza" to o ile predej było ok to nie ma zupełnej potrzby ustawiania czegokolwiek.

castro666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2008, 09:42

Post autor: castro666 » 08 sie 2008, 08:05

A właśnie, co oprócz paska i rolki napinającej warto wymienić w rozrządzie???

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 08 sie 2008, 11:39

tak jak pisze kolega Solskier - jeżeli wszystko jest wykonane poprawnie podczas wymiany rozrzadu to nie ma potrzeby ustawiania , no chyba ze wczesniej juz było skopane:) :mrgreen:

pawcio81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:55

Post autor: pawcio81 » 08 sie 2008, 16:30

Ja powiem tak, byłem przy wymianie rozrządu w swoim autku i powiem szczerze ze mechanik zrobił to bardzo sprytnie i sprawnie. Zaznaczył białym markerem na każdym kole pasowym i pasku miejsce, w którym ząbek paska "wchodzi" w koło i zdjął pasek, następnie położył nowy pasek na starym i zaznaczył na nowym pasku markerem te same punkty co na starym pasku, potem założyl pasek zgodnie z zaznaczonymi puntami, naciagnął i kazał odpalić auto, silniczek pracuje idealnie tak jak przed wymianą.

Przemek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Przemek1984 » 20 sie 2008, 21:52

Wszystko sie zgadza, filozofii w wymianie paska nie ma wielkiej ale nie ma nigdy jednakowych pasków chodzi tu głównie o różnice o setnych mm ale jednak jest. Dla pewności warto podpiąć

dejwid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 lip 2008, 01:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dejwid » 20 sie 2008, 22:06

castro666 pisze:A właśnie, co oprócz paska i rolki napinającej warto wymienić w rozrządzie???
Rolkę prowadzącą i pompę wodną jak ją już słychać lub pojawił się wyciek płynu. Jeżeli dysponuje się przyrządami do blokowania rozrządu to jeszcze simeringi na wale, kole pośrednim i wałku rozrządu nie zaszkodzi. W tym przypadku uszczelkę pokrywy zaworów również.

[ Dodano: 2008-08-20, 21:10 ]
Przemek1984 pisze:Wszystko sie zgadza, filozofii w wymianie paska nie ma wielkiej ale nie ma nigdy jednakowych pasków chodzi tu głównie o różnice o setnych mm ale jednak jest. Dla pewności warto podpiąć
Tak jak pisze przedmówca. Paski mogą się bardzo nieznacznie różnić. Podczas eksploatacji pasek również potrafi się nieco wydłużyć(ząbki docierają się do kół zębatych) powodując lepsze ułożenie na kołach i wtedy parametry się nieco zmieniają - widać to na skali napinacza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl