Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1z] wysokie obroty po odpaleniu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9tdi 1z] wysokie obroty po odpaleniu

Post autor: hudy » 02 sty 2008, 18:19

witam.panowie gdy zaczeły sie mrozy to zauważyłem ze gdy samochód długo postoi na mrozie to po odpaleniu sa wyższe obroty mniej więcej 1000 a po ok minucie lub troszke więcej obroty spadaja do normalnego poziomu..nie ma żadnego falowania obrotów tylko poprostu sa wyższe a puźniej spadają.dzieje sie to tylko w tedy gdy samochód jest bardzo zimny bo gdy odpalam zimny samochód w garażu to nic takiego sie nie dzieje...zauważyłem to dopiero dziś i zastanawiam sie czemu tak się dzieje...

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 02 sty 2008, 18:25

u mnie tez tak jest i mysle ze u wiekszosci osób które posiadaja tdi_ki.
wydaje mi sie ze sterownik poprostu zwieksza dawke paliwa aby szybciej tem. płynu wzrosła. bo nie sadze zeby taki objaw był przez walniety nastawnik lub cos innego skoro jak jest ciepło to ten objaw nie wystepuje.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 02 sty 2008, 18:29

Też tak mam u siebie i myślę że włącza się automatyczne ssanie i to jest przyczyną wyższych obrotów. W TD jest ssanie ręczne i jak się je włącza obroty są wyższe. U nas w TDI jest automatyczne może o to chodzi.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 sty 2008, 18:31

ok dzieki za odpowiedzi.dopiero niedawno to zauważyłem i wolałem zapytać czy u was jest tak samo.dzieki...

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 02 sty 2008, 19:18

brat ma Audi 80 z 91 roku a dokładnie Audi trend Edition i ma dokładnie takie same objawy jak Ty .... wiec nie ma sie czym martwic.

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 02 sty 2008, 20:06

Witam, u mnie to samo z tym , że dzisiaj trzymał cały czas około 1100 obr/min nawet po nagrzaniu (trasa około 35 km), czy jest możliwe, że coś się zawiesza czy tak czasem po prostu jest? Już kiedyś tak miałem i po jakimś czasie obroty spadły spowrotem do normy także nie martwię się za bardzo tylko pytam czy u Was coś takiego też się zdarza czy może włączył mi się jakiś tryb awaryjny czy coś takiego?

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 02 sty 2008, 20:12

jak mi padł czujnik temperatury niebieski to obroty były cały czas wyższe, wiec moze sprawdz czujnik czy nie jest padniety ewentualnie sprawdz błedy vagiem bład niebieskiego czujnika to g62 jesli dobrze pamietam

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 02 sty 2008, 20:45

@wenon - dzięki za info, zobaczę jeszcze czy będzie tak cały czas czy tylko dzisiaj mu tak odbiło... hmmm... przyzna się szczerze, że nie wiem nawet gdzie szukać tego czujnika..? A z vagiem, to mam problemy z komunikacją, stare ecu...

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 02 sty 2008, 21:56

jest to czujnik stojąć przed silnikiem po prawej stronie przy głowicy bez vaga sie obejdziesz sprwadz jego oporność przy danej temp
Przy 0C 5600+-600Ω
Przy 20C 2500+-500Ω
Przy 30C 1800+-200Ω
Przy 50C 800+-100Ω
Przy 80C 325+- 25Ω
Przy 100C 200+- 25Ω

Awatar użytkownika
jasiekddd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Biała Podl

Post autor: jasiekddd » 03 sty 2008, 04:11

tak ma być. to pewnie cos w rodzaju ssania, aby szybciej nagrzał sie silnik i9 równo pracował poki sie nie nagrzeje

Awatar użytkownika
Benito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2008, 13:45
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Benito » 03 sty 2008, 13:52

Przyczyną mogą być świece żarowe, które nie równo grzeją ale temu towarzyszy lekkie trzepanie silnikiem jak i nadwoziem...

kotlarzk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 gru 2007, 16:08

Post autor: kotlarzk » 02 cze 2008, 10:18

sprawdz czujnik temp. ten niebieski na krućcu co wychodzi.albo czujnik albo zobacz czy nie są przerwane kabelki pod tą gumową osłonką na wtyczce bo lubieją sie tam przerwać. Stawiam na to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl