[80 B4 1.9TDI 1Z] Za co odpowiada ten czujnik
[80 B4 1.9TDI 1Z] Za co odpowiada ten czujnik
Mam Awanta od dwóch lat-spisuje się na 5, ale ostatnio pojawił się oroblem z temperaturą być może że tylko na wskażniku na desce zegarów. Problem tkwi w tym że po analizie wielu postów czujnik odpowiedzialny za temp.płynu opisywany w postach ten przy rozgałęzieniu do nagrzewnicy u mnie jest zupełnie inny - bodajże 6-cio pinowy i bardzo drogi w granicach 400 zł - orginał, brak zamienników. Dodaje że auto z klimą manualną.Niebieski czujnik jest oczywiście ,ale koło pompy wtryskowej. Węże nagrzewaja się prawidłowo więc pomijam termostat. Prosze kogoś kto może przerabiał temat z tym czujnikiem by móc go wykluczyć z podejrzeń i rozwikłać ten problem. Dziękuję.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2007, 19:09 przez rzmarian, łącznie zmieniany 1 raz.
Witaj Cobra zabrałem się dzisiaj za dokładne zlokalizowanie tych czujników i w moim przypadku dokladnie jest tak. wyszczególniony wczesniej 6-cio pinowy-użytkowych pinów 5 wmontowany do plastikowego króćca z tyłu głowicy i niebieski prostokątny 2 pinowy wmontowany do króćca plasitikowego przykręconego do prawej strony głowicy za pompą paliwową. Za żadne skarby niema innego wspomnianego przez ciebie /szarego,okrągłego/.Zrobiłem też test że po ściągnięciu wtyczki z niebieskiego temp. na zegarze była taka sama jak przed ściągnięciem /też kłamliwe 70 stopni/. Czyli masz rację że może to jakiś szary tylko gdzie on w tym przypadku jest . a może /moje podejrzenia/ to jednak idzie sygnał na zegar z tego 5-cio pinowego. Nie wygląda też aby ktoś coś przerabiał.
w standardzie jest taki układ:
szary okrągły 3 pinowy i prostokątny 2, lub 4 pinowy (zwykle niebieski lub czarny-czary)
ponieważ masz klimę to czujniki się zmieniają, wiadomo dlaczego.
W twoim wypadku 2 pinowy zapewne odpowiada za świece żarówe (możesz spróbować odłączając go) a 6 pinowy w takim razie za wskazania na desce, ECU i klima (też możesz spróbować)
W standardowym układzie 3+2/4 oba czujniki znajdują sie koło siebie w czarnym, plastikowym króćcu wychodzącym z bloku silnika
szary okrągły 3 pinowy i prostokątny 2, lub 4 pinowy (zwykle niebieski lub czarny-czary)
ponieważ masz klimę to czujniki się zmieniają, wiadomo dlaczego.
W twoim wypadku 2 pinowy zapewne odpowiada za świece żarówe (możesz spróbować odłączając go) a 6 pinowy w takim razie za wskazania na desce, ECU i klima (też możesz spróbować)
W standardowym układzie 3+2/4 oba czujniki znajdują sie koło siebie w czarnym, plastikowym króćcu wychodzącym z bloku silnika