[B5 AFN] Zawyżone wskazania temperatury paliwa -wymieniać ?
[B5 AFN] Zawyżone wskazania temperatury paliwa -wymieniać ?
Po zakupie auta i sprawdzeniu sterownika zauważyłem że temperatura paliwa jest zawyżona w stosunku do rzeczywistej.Na zimnym silniku w grupie 007temperatura jest 110*C - na ciepłym to samo.Podczas logowania w inny dzień na nagrzanym pokazywał 60*C.Alle na następny dzień znów 110*C.Czyli skacze i raz jest około 60*C raz 110 *C
Moje pytanie czy warto go wymieniać.Jak na ta chwilę auto zapala dobrze zimny no może ciepły sekundę dłużej i jest w miarę dynamiczny.Zastanawiam się czy po jego wymianie silnik nie straci na dynamice i czy może zacznie więcej palić ?Zostawić tak jak jest czy wymieniać ?
Moje pytanie czy warto go wymieniać.Jak na ta chwilę auto zapala dobrze zimny no może ciepły sekundę dłużej i jest w miarę dynamiczny.Zastanawiam się czy po jego wymianie silnik nie straci na dynamice i czy może zacznie więcej palić ?Zostawić tak jak jest czy wymieniać ?
Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 15:06 przez pico, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dziwne trochę te wskazanie 110 temp.paliwa ...zazwyczaj jak się zwali czujnik temp.paliwa w nastawniku pokazuje -5 stopni
A powiedz mi jak to jest możliwe :roll: żeby po wymianie uszkodzonego czujnika na sprawny działy się takie cuda :shock:pico pisze:Zastanawiam się czy po jego wymianie silnik nie straci na dynamice i czy może zacznie więcej palić ?
Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, 20:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisałem WSKAZANIA a nie wskaźnik
Zimny silnik
Zrzutu ciepłego nie robiłem ale było to samo czyli okolice 110*C
Pytam czy go wymienić bo według opinie dwóch mechaników z którym rozmawiałem po wymianie na sprawny będzie słabszy i może więcej palić
jak do tej pory na silnik nie narzekam aczkolwiek mógłby mieć mocniejszy dół czyli mocniejszy w dolnej parti obrotów.Jeszcze sprostowanie silnik nie 1z tylko AFN zapędziłem się z przyzwyczajenia poprzedniego auta
Zimny silnik
Zrzutu ciepłego nie robiłem ale było to samo czyli okolice 110*C
Pytam czy go wymienić bo według opinie dwóch mechaników z którym rozmawiałem po wymianie na sprawny będzie słabszy i może więcej palić
jak do tej pory na silnik nie narzekam aczkolwiek mógłby mieć mocniejszy dół czyli mocniejszy w dolnej parti obrotów.Jeszcze sprostowanie silnik nie 1z tylko AFN zapędziłem się z przyzwyczajenia poprzedniego auta
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie no :roll: im chyba całkiem rozum odebrało :roll: po wymianie na sprawny będzie więcej palić :shock: idąc tym tokiem myślenia wszystkim którzy mają sprawne czujniki temp.paliwa więcej pali ...większych bzdur nie da się wymyślić,ale upał jest to co się dziwić W sumie to można pujść dalej i najlepiej zastąpić czujnik opornikiem o odpowiedniej wartości żeby cały czas pokazywał 110 stopni :mrgreen: zajebiści szpece ci "mechanicy "pico pisze:Pytam czy go wymienić bo według opinie dwóch mechaników z którym rozmawiałem po wymianie na sprawny będzie słabszy i może więcej palić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mylisz się kolego ,to że wyglada jak dioda ,nie znaczy że nią jest .Czujnik temp.to pokrótce opornik zmieniający swoją oporność pod wpływem temperatury <ok> a że drogi w serwisie normalka ...toż drożej już nikt nie ma :mrgreen:AB4 pisze:A w serwisie drogie to dziadostwo 75zeta chcą, a wygląda to maleństwo jak dioda zenera:) bo pewnie nią jest
Zamówiłem nowy czujnik.Wymieniłem i teraz mierzy prawidłowo czyli w grupie 007 na zimnym silniku bardzo zbliżone temperatury.Na rozgrzanym około 50 stopni
Dodam że ta rada by go nie wymieniać jak się nic nie dzieje niepokojacego pochodzi od jednego kolegi z forum i to nie nowicjusza z którym rozmawiałem telefonicznie.Ale od jakiego to zostawię dla siebie.
Przy okazji wymiany i podpięciu pod vag zrobiłem kilka logów.Można prosić o zerknięcie i ocenę ?.
Z autem w sumie się nic nie dzieje oprócz tego że jakoś wolno wkręca się na obroty wydaje mi sie że jadąc na trójce przykładowo z 1600 obrotów i wciśnięcie gazu powinien żawiej reagować na pedał.Odczuwalne przyśpieszenie jest od około 2000 -2200 obrotów
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51801.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51802.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51803.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51804.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51805.html
Dodam że ta rada by go nie wymieniać jak się nic nie dzieje niepokojacego pochodzi od jednego kolegi z forum i to nie nowicjusza z którym rozmawiałem telefonicznie.Ale od jakiego to zostawię dla siebie.
Przy okazji wymiany i podpięciu pod vag zrobiłem kilka logów.Można prosić o zerknięcie i ocenę ?.
Z autem w sumie się nic nie dzieje oprócz tego że jakoś wolno wkręca się na obroty wydaje mi sie że jadąc na trójce przykładowo z 1600 obrotów i wciśnięcie gazu powinien żawiej reagować na pedał.Odczuwalne przyśpieszenie jest od około 2000 -2200 obrotów
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51801.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51802.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51803.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51804.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51805.html
A jakiego silnika dotyczy problem? 1Z czy afn ? Widze w którymś poście że piszesz afn, więc popraw w nazwie tematu.
Bez patrzenie w logi zgaduje, że:
nie ciągnie dlatego, że prawdopodobnie masz zapieczone kierownice w turbinie. Musisz wyjąć turbine i wyczyścić, ewentualnie spróbować pare razy (jak silnik będzie ciepły ) dać mu w palnik, może się rozrusza. Taty AFn ciagnie już dośc dobrze od 1,4tys obr.
i na przeszłość nie jeździć po emerycku <ok>
Bez patrzenie w logi zgaduje, że:
nie ciągnie dlatego, że prawdopodobnie masz zapieczone kierownice w turbinie. Musisz wyjąć turbine i wyczyścić, ewentualnie spróbować pare razy (jak silnik będzie ciepły ) dać mu w palnik, może się rozrusza. Taty AFn ciagnie już dośc dobrze od 1,4tys obr.
i na przeszłość nie jeździć po emerycku <ok>
Po obejrzeniu wielu przykładów z logów tak też mi się wydawało tyle że nie miałem pewności czy dobrze odczytuję.MUNIOR pisze:Ja z patrzeniem w logi :mrgreen: widzę że nie są zapieczone
Wczoraj zaślepiłem EGR i bez zmiany.
Czy na podstawie moich logów można coś więcej powiedzieć tzn czy silnik w miarę zdrowy i w czym szukać ewentualnej przyczyny ? Nie mam doświadczenia w odczytywaniu logów ale wydaje mi się że przepływka mało mierzy w dolnych partiach obrotów.Czy dobrze widzę czy może tak ma być ?
A może katalizator przypchany ?
Przejechałem się dla porównania skodą z silnikiem tez 110 koni i całkiem inaczej reaguje na gaz .Lekkie dodanie gazu i juz czuć przyśpieszenie a u mnie jest chwilowa dziura.
Mocno zauwazalne jest to przy ruszaniu pod górkę.Puszczam powoli sprzegło czuję że powoli auto idzie do przodu puszczam całkowicie sprzęgło i dodaję gazu a tu chwilowi zanik mocy mała dziura Jak zrobię to na małym gazie to auto zgaśnie (z przyzwyczajenia poprzedniego auta - tam nie było tego typu problemu )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tego w logach nie zobaczyszpico pisze:Czy na podstawie moich logów można coś więcej powiedzieć tzn czy silnik w miarę zdrowy
Żle widzisz ,w dolnych jest ok.natomiast w górnych jest właśnie gorzej ...podmień przepływke na jakąś z dobrze "latającego " auta .Katalizator ,o ile ori ,też mozna profilaktycznie wywalić bo po takich przebiegach dawno już przestał spełniać swoją rolę ,teraz tylko hamuje spalinypico pisze:wydaje mi się że przepływka mało mierzy w dolnych partiach obrotów.Czy dobrze widzę
To nie jest normalne :roll: nic takiego nie ma prawa się dziać ,coś tu nie gra panie pico,narazie podmień ten przepływomierz.Albo odepnij przepływkę od obudowy filtra powietrza ,jak zabity filtr poczujesz różnice :mrgreen: ,jak radzi Goldi ,bo i mnie coś nie pasi z tą przepływkąpico pisze:Mocno zauwazalne jest to przy ruszaniu pod górkę.Puszczam powoli sprzegło czuję że powoli auto idzie do przodu puszczam całkowicie sprzęgło i dodaję gazu a tu chwilowi zanik mocy mała dziura
Wszystko wymienione (rozrząd, filtr powietrza ,oleju,olej płyn chłodniczy) ,prócz filtra paliwa ale to mam zamiar wymienić na zimę.
Może wyczyścić przepływomierz ?
Może wyczyścić przepływomierz ?
Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 20:47 przez pico, łącznie zmieniany 3 razy.