Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B5 AFN] Zawyżone wskazania temperatury paliwa -wymieniać ?

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

[B5 AFN] Zawyżone wskazania temperatury paliwa -wymieniać ?

Post autor: pico » 11 lip 2011, 19:51

Po zakupie auta i sprawdzeniu sterownika zauważyłem że temperatura paliwa jest zawyżona w stosunku do rzeczywistej.Na zimnym silniku w grupie 007temperatura jest 110*C - na ciepłym to samo.Podczas logowania w inny dzień na nagrzanym pokazywał 60*C.Alle na następny dzień znów 110*C.Czyli skacze i raz jest około 60*C raz 110 *C
Moje pytanie czy warto go wymieniać.Jak na ta chwilę auto zapala dobrze zimny no może ciepły sekundę dłużej i jest w miarę dynamiczny.Zastanawiam się czy po jego wymianie silnik nie straci na dynamice i czy może zacznie więcej palić ?Zostawić tak jak jest czy wymieniać ?
Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 15:06 przez pico, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lip 2011, 20:23

Dziwne trochę te wskazanie 110 temp.paliwa ...zazwyczaj jak się zwali czujnik temp.paliwa w nastawniku pokazuje -5 stopni
pico pisze:Zastanawiam się czy po jego wymianie silnik nie straci na dynamice i czy może zacznie więcej palić ?
A powiedz mi jak to jest możliwe :roll: żeby po wymianie uszkodzonego czujnika na sprawny działy się takie cuda :shock:
Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, 20:24 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 11 lip 2011, 20:23

A od kiedy mamy wskaźnik temperatury paliwa :shock:
Źle doczytałem wskazania :oops:
Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, 20:25 przez joandaw, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lip 2011, 20:25

joandaw pisze:A od kiedy mamy wskaźnik temperatury paliwa
Czytaj <ok>
pico pisze:Podczas logowania w inny dzień na nagrzanym pokazywał 60*C.Alle na następny dzień znów 110*
gdzie tu mowa o wskazniku :mrgreen:

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 11 lip 2011, 20:45

Napisałem WSKAZANIA a nie wskaźnik

Zimny silnik Obrazek

Zrzutu ciepłego nie robiłem ale było to samo czyli okolice 110*C
Pytam czy go wymienić bo według opinie dwóch mechaników z którym rozmawiałem po wymianie na sprawny będzie słabszy i może więcej palić
jak do tej pory na silnik nie narzekam aczkolwiek mógłby mieć mocniejszy dół czyli mocniejszy w dolnej parti obrotów.Jeszcze sprostowanie silnik nie 1z tylko AFN zapędziłem się z przyzwyczajenia poprzedniego auta

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lip 2011, 21:15

pico pisze:Pytam czy go wymienić bo według opinie dwóch mechaników z którym rozmawiałem po wymianie na sprawny będzie słabszy i może więcej palić
Nie no :roll: im chyba całkiem rozum odebrało :roll: po wymianie na sprawny będzie więcej palić :shock: idąc tym tokiem myślenia wszystkim którzy mają sprawne czujniki temp.paliwa więcej pali ...większych bzdur nie da się wymyślić,ale upał jest to co się dziwić ;-) W sumie to można pujść dalej i najlepiej zastąpić czujnik opornikiem o odpowiedniej wartości żeby cały czas pokazywał 110 stopni :mrgreen: zajebiści szpece ci "mechanicy "

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 13 lip 2011, 13:15

A w serwisie drogie to dziadostwo 75zeta chcą, a wygląda to maleństwo jak dioda zenera:) bo pewnie nią jest i kosztuje z 20 gr w sklepie RTV

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lip 2011, 20:56

AB4 pisze:A w serwisie drogie to dziadostwo 75zeta chcą, a wygląda to maleństwo jak dioda zenera:) bo pewnie nią jest
Mylisz się kolego ,to że wyglada jak dioda ,nie znaczy że nią jest .Czujnik temp.to pokrótce opornik zmieniający swoją oporność pod wpływem temperatury <ok> a że drogi w serwisie normalka ...toż drożej już nikt nie ma :mrgreen:

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 15 lip 2011, 21:25

Zamówiłem nowy czujnik.Wymieniłem i teraz mierzy prawidłowo czyli w grupie 007 na zimnym silniku bardzo zbliżone temperatury.Na rozgrzanym około 50 stopni
Dodam że ta rada by go nie wymieniać jak się nic nie dzieje niepokojacego pochodzi od jednego kolegi z forum i to nie nowicjusza z którym rozmawiałem telefonicznie.Ale od jakiego to zostawię dla siebie.
Przy okazji wymiany i podpięciu pod vag zrobiłem kilka logów.Można prosić o zerknięcie i ocenę ?.
Z autem w sumie się nic nie dzieje oprócz tego że jakoś wolno wkręca się na obroty wydaje mi sie że jadąc na trójce przykładowo z 1600 obrotów i wciśnięcie gazu powinien żawiej reagować na pedał.Odczuwalne przyśpieszenie jest od około 2000 -2200 obrotów
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51801.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51802.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51803.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51804.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/picolo1_51805.html

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 18 lip 2011, 08:30

A jakiego silnika dotyczy problem? 1Z czy afn ? Widze w którymś poście że piszesz afn, więc popraw w nazwie tematu.

Bez patrzenie w logi zgaduje, że:
nie ciągnie dlatego, że prawdopodobnie masz zapieczone kierownice w turbinie. Musisz wyjąć turbine i wyczyścić, ewentualnie spróbować pare razy (jak silnik będzie ciepły ) dać mu w palnik, może się rozrusza. Taty AFn ciagnie już dośc dobrze od 1,4tys obr.

i na przeszłość nie jeździć po emerycku <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2011, 15:43

spiczi pisze:Bez patrzenie w logi zgaduje, że:
nie ciągnie dlatego, że prawdopodobnie masz zapieczone kierownice w turbinie.
Ja z patrzeniem w logi :mrgreen: widzę że nie są zapieczone ;-)

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 18 lip 2011, 18:07

MUNIOR pisze:Ja z patrzeniem w logi :mrgreen: widzę że nie są zapieczone ;-)
Po obejrzeniu wielu przykładów z logów tak też mi się wydawało tyle że nie miałem pewności czy dobrze odczytuję.
Wczoraj zaślepiłem EGR i bez zmiany.
Czy na podstawie moich logów można coś więcej powiedzieć tzn czy silnik w miarę zdrowy i w czym szukać ewentualnej przyczyny ? Nie mam doświadczenia w odczytywaniu logów ale wydaje mi się że przepływka mało mierzy w dolnych partiach obrotów.Czy dobrze widzę czy może tak ma być ?
A może katalizator przypchany ?
Przejechałem się dla porównania skodą z silnikiem tez 110 koni i całkiem inaczej reaguje na gaz .Lekkie dodanie gazu i juz czuć przyśpieszenie a u mnie jest chwilowa dziura.
Mocno zauwazalne jest to przy ruszaniu pod górkę.Puszczam powoli sprzegło czuję że powoli auto idzie do przodu puszczam całkowicie sprzęgło i dodaję gazu a tu chwilowi zanik mocy mała dziura Jak zrobię to na małym gazie to auto zgaśnie (z przyzwyczajenia poprzedniego auta - tam nie było tego typu problemu )

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 lip 2011, 19:41

a filtr powietrza kiedy zmieniałeś bo coś ta przepływka tak mi nie za bardzo

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2011, 19:50

pico pisze:Czy na podstawie moich logów można coś więcej powiedzieć tzn czy silnik w miarę zdrowy
Tego w logach nie zobaczysz ;-)
pico pisze:wydaje mi się że przepływka mało mierzy w dolnych partiach obrotów.Czy dobrze widzę
Żle widzisz ,w dolnych jest ok.natomiast w górnych jest właśnie gorzej ...podmień przepływke na jakąś z dobrze "latającego " auta .Katalizator ,o ile ori ,też mozna profilaktycznie wywalić bo po takich przebiegach dawno już przestał spełniać swoją rolę ,teraz tylko hamuje spaliny
pico pisze:Mocno zauwazalne jest to przy ruszaniu pod górkę.Puszczam powoli sprzegło czuję że powoli auto idzie do przodu puszczam całkowicie sprzęgło i dodaję gazu a tu chwilowi zanik mocy mała dziura
To nie jest normalne :roll: nic takiego nie ma prawa się dziać ,coś tu nie gra panie pico,narazie podmień ten przepływomierz.Albo odepnij przepływkę od obudowy filtra powietrza ,jak zabity filtr poczujesz różnice :mrgreen: ,jak radzi Goldi ,bo i mnie coś nie pasi z tą przepływką

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 18 lip 2011, 20:19

Wszystko wymienione (rozrząd, filtr powietrza ,oleju,olej płyn chłodniczy) ,prócz filtra paliwa ale to mam zamiar wymienić na zimę.
Może wyczyścić przepływomierz ?
Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 20:47 przez pico, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl