[1.9 TDI 1Z] Zmiana oleju
to kiedy należy wymienić olej zależy głównie od stylu jazdy, jak ktoś jeździ non stop ostro to i syntetyk powinien wymieniać co 7-10tys. km a jak jeździ się w miarę normalnie to syntetyk wystarczy na ok. 15tys. km a półsyntetyk na ok 10tys. km, ale też zależy to od tego jakiej marki jest olej i czy faktycznie jest wewnątrz to co napisane na pudełku
ale wiadomo im częściej się wymienia tym lepiej, tylko też za częste wymiany to jest marnowanie oleju bo jak jeszcze trzyma parametry to po co wylewać
ale wiadomo im częściej się wymienia tym lepiej, tylko też za częste wymiany to jest marnowanie oleju bo jak jeszcze trzyma parametry to po co wylewać
- Wojtek1985
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
- Lokalizacja: LTM
A więc od wczoraj jestem po zmianie oleju na mobil 10w40 diesel. To co zauważyłem, to napewno delikatniejsza praca silnika w szczególności na wyższych obrotach i wydaje mi się, że lżej kręci przy rozruchu. Ale mam jeszcze pytanie, mianowicie, jak postoi tak jakiś czas, że ten olej ścieknie to przy zapalaniu kontrolka oleju świeci się jakąś sekunde, napewno krócej niż wcześniej. Przejmować się tym czy narazie jeździć i patrzeć co się dzieje?
Wg mnie nie ma się czym przejmować. Kontrolka może gasnąć raz wcześniej, raz później i jest to zależne również od zastosowanego oleju oraz nawet filtra - zauważyłem to w swoim nissanie. W TDI jeżdżę na Valvoline MaxLife Diesel i też wydaje mi się, że kontrolka gaśnie trochę później niż na minerale od Castrola. Wiadomo, że nie może to trwać długo bo oznacza, że nie ma wystarczającego ciśnienia oleju a tym samym jest nieodpowiednie, albo nie ma wcale, smarowania silnika.
słabe smarowanie czy też jego brak masz zawsze przez kilka a nawet kilkanaście sekund po uruchomieniu zimnego silnika na oleju mineralnym i to jeszcze po zgaśnięciu kontrolki smarowania, w przypadku oleju półsyntetycznego czas ten jest znacznie krótszy a syntetycznego najkrótszykojak85 pisze:W TDI jeżdżę na Valvoline MaxLife Diesel i też wydaje mi się, że kontrolka gaśnie trochę później niż na minerale od Castrola. Wiadomo, że nie może to trwać długo bo oznacza, że nie ma wystarczającego ciśnienia oleju a tym samym jest nieodpowiednie, albo nie ma wcale, smarowania silnika.
na ciepłym silniku nie ma to wielkiego znaczenia gdyż oleje 5W-40, 10W-40 czy też 15W-40 mają podobną lepkość, jednak nie zmienia to faktu że najlepsze właściwości smarujące ma olej syntetyczny a najgorsze mineralny, pólsyntetyczny jest gdzieś pomiędzy <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Też sie kiedyś tym przejmowałem ,bo w poprzednich autach zawsze mi kontrolka gasła od razu. W audi gasnie po1- 1,5 sek. od odpalenia .Wiec zaniepokojony że coś nie tak ,podpiąłem manometr zamiast czujnika .Na rozgrzanym do 90st.silniku manometr wskazał 2 bary na biegu jałowym.Ciśnienie jak fabryka dała .Także dajcie sobie spokój z tą kontrolką gasnąca po 1,5 sek .bo większość jak nie wszystkie tak mają i to że trochę pużniej gaśnie nie znaczy że coś jest nie takWojtek1985 pisze:A więc od wczoraj jestem po zmianie oleju na mobil 10w40 diesel. To co zauważyłem, to napewno delikatniejsza praca silnika w szczególności na wyższych obrotach i wydaje mi się, że lżej kręci przy rozruchu. Ale mam jeszcze pytanie, mianowicie, jak postoi tak jakiś czas, że ten olej ścieknie to przy zapalaniu kontrolka oleju świeci się jakąś sekunde,