Witam. . W moim audiku (mam go niecały tydzień) 2.6 quattro jest zainstalowana sekwencyjna instalacja gazowa. I wszystko było by super gdyby nie 3 problemy:
1) Bardzo szybko przełącza sie na gaz, praktycznie po odpalenia i przejechaniu kilkunastu metrów juz zaczyna sie przełączać. Na początku sie z tego powodu cieszyłem ( że mniej benzyny pali) ale okazuje sie że silnik jest chyba za zimny i nawet mi czasami zgasnie po przełączeniu na gaz. Czy jedynie podłączenie instalacji pod komputer jest to w stanie zmienić??
2) Auto pali strasznie dużo, na trasie wziął mi 15l a teraz w cyklu mieszanym około 20l gazu. To chyba nie jest normalne?
3)Na LPG wolne obroty przywieszają sie czasem na ok 1200 a czasami cały czas podskakują. No i odcina go mniej wiecej przy 3tys a na benzynie idealnie wkręca sie w cały zakres obrotów.
Nie znam sie za bardzo na tym ale chciałbym mieć jakies pojecie żeby mi mechanik jakiegos kitu nie wcisnął.. Może to być wina Lambdy? Jechać wogole do mechanika czy od razu do jakiegoś gazownika żeby poustawiał instalacje?
Z Góry dzieki za pomoc.
[B4Q 2.6ABC] 3 problemy z LPG
W tego typu instalce tylko podpięcie pod kompa zmiana temp przełączania to jakieś10s roboty chyba że czujnik jest piardniędy i żle zczytuje temp i dlatego sie przeącza ale to sie okaże po podpięciu pod komp.
Duże zużycie paliwa może być spowodowane rozjechanymi mapami ale to żaden problem bo wystarczy auto kalibracja . od razu wymień filtry zarówno fazy płynnej jak i lotnej (FL2 najlepiej niech ci założa ) jedź do dobrego gazownika i wszystko sie wyjaśni .
Mozliwe że jak na zimno sie przełączał na gaz to sie wtryski zasyfiły i teraz duzo pali , bo jak gaz jest zimny to sie syf z gazu odkłada we wtryskach.
http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/ poczytaj tu jest mnustwo informacji o takich rzeczach
Duże zużycie paliwa może być spowodowane rozjechanymi mapami ale to żaden problem bo wystarczy auto kalibracja . od razu wymień filtry zarówno fazy płynnej jak i lotnej (FL2 najlepiej niech ci założa ) jedź do dobrego gazownika i wszystko sie wyjaśni .
Mozliwe że jak na zimno sie przełączał na gaz to sie wtryski zasyfiły i teraz duzo pali , bo jak gaz jest zimny to sie syf z gazu odkłada we wtryskach.
http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/ poczytaj tu jest mnustwo informacji o takich rzeczach