Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 2.6 ABC] Blokada wału

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
delliver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2009, 00:16
Lokalizacja: Kraków

[80 2.6 ABC] Blokada wału

Post autor: delliver » 08 paź 2010, 00:18

Witam!

Może zaczne od tego, że od jakiegoś czasu mam jakieś wycieki oleju w silniku, na misce olejowej wiszą krople oleju. I przy okazji wymiany pompy wody (z powodu nieszczelnosci) chciałem zmienić sobie simmering na wale korbowym z przodu. Mam zrzucony rozrząd i ściągnięte koło pasowe z wału. To było najłatwiejsze, ale teraz zaczynają się schody. Bo żeby zdjąć koło zębate od napędu rozrządu to trzeba najpierw odkręcić nakrętke na wale, tą na klucz 24, ale do tego pasowało by zablokować wał korobwy. Troche poczytałem książkę i doszukałem się, że wykręca się czujnik kątu wyprzedzenia zapłonu z bloku silnika i tam jest otwór do blokowania wału. Tylko jest mały szkopuł... bo nie mam tej blokady :cry: To wygląda jak taki trzpień z gwintem który sie wkręca w blok silnika. Ma ktoś jakiś pomysł czym można by to zastąpić, ewentualnie jak by ktoś miał jakieś wymiary tego trzpienia, może udało by sie taki dorobić... Ta blokada w sklepie kosztuje 180zł to troche duzo.

pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony 08 paź 2010, 10:59 przez delliver, łącznie zmieniany 1 raz.

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 08 paź 2010, 06:24

odkręć pneumatem:)bez żadnej blokady:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2010, 11:00

Ja tam zawsze zapinałem bieg, ręczny i nie było problemu. Jeśli nawet ruszyłem wałem to ustawiałem go później dokładnie podług znaków.

delliver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2009, 00:16
Lokalizacja: Kraków

Post autor: delliver » 08 paź 2010, 16:10

Myślałem już o tym Labiel, ale szczerze powiedziawszy to mam trochę ręczny słaby, ale może jednak tak spróbuje, a wie ktoś jaki jest tam gwint? prawy czy lewy?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2010, 16:21

delliver pisze:Myślałem już o tym Labiel, ale szczerze powiedziawszy to mam trochę ręczny słaby, ale może jednak tak spróbuje, a wie ktoś jaki jest tam gwint? prawy czy lewy?
Tam jest chyba normalny gwint, ale nie na 100%

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 paź 2010, 16:33

Słyszałem że wiele ludzi - jakkolwiek drastycznie by to nie zabrzmiało - odkręca tą śrubę rozrusznikiem. Zakładają klucz, opierają o coś i i cyk rozrusznikiem. PONOĆ puszcza od razu. Sam nie polecam ani nie odradzam bo jeszcze tego nie robiłem. Ale szykuje się :mrgreen:

Ale skoro masz ściągnięty pasek to może faktycznie nie najlepszy pomysł :mrgreen:

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 08 paź 2010, 16:41

na 100%prawy gwint:)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 paź 2010, 17:12

jaco80 pisze:Ale skoro masz ściągnięty pasek to może faktycznie nie najlepszy pomysł :mrgreen:
No raczej nie, bo można mieć głowicę do roboty <ok>

delliver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2009, 00:16
Lokalizacja: Kraków

Post autor: delliver » 16 paź 2010, 06:37

Udało się :) teraz wam powiem jak zrobilem. Najpierw próbowałem metodą Labiela, czyli zaciągłem ręczny i wrzucilem bieg, ale zaduy luz byl na kole pasowym, a sruba wcale nie myslała puścić. Więc zrobilem jak jaco80 radził, tylko poskładałem wczesniej rozrzad zeby nie bylo wpadki. Cyknełem delikatnie pare razy rozrusznikiem, ale nic. Potem popryskałem troche płynem ala wd40 i po paru próbach wkoncu puścilo. Teraz zostalo mi tylko wydlubac stary simmering i załozyc nowy. Dzięki wszystkim za dobre rady!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl