[B4 ABC] bogata mieszanka na wolnych i wysokich obrotach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
[B4 ABC] bogata mieszanka na wolnych i wysokich obrotach
Witam
podrzuci mi ktos pomysł co poza sondami lambda moze sterować mieszanka albo co moze miec na nia wpływ poniewaz one działaja a po podpieciu samochodu pod analizator spalin wychodzi ze cały czas jest bogata mieszanka na benzynie i gazie na niskich i wysokich obrotach co skutkuja duzym spalaniem ok 15L gazu na trasie
Wg mechanika CO powinno wynosic 1 a ja mam 0,5 albo na odwrót powinno być 0,5 a ja mam 1
dodam że nie mam katalizatórw tylkow spawane rury
podrzuci mi ktos pomysł co poza sondami lambda moze sterować mieszanka albo co moze miec na nia wpływ poniewaz one działaja a po podpieciu samochodu pod analizator spalin wychodzi ze cały czas jest bogata mieszanka na benzynie i gazie na niskich i wysokich obrotach co skutkuja duzym spalaniem ok 15L gazu na trasie
Wg mechanika CO powinno wynosic 1 a ja mam 0,5 albo na odwrót powinno być 0,5 a ja mam 1
dodam że nie mam katalizatórw tylkow spawane rury
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Posiadam sekwencyjna instalacje LPG KME Diego G3 z wtryskami valtek zółtymi :oops:
i parownikiem alsaka
Sondy zmierze jeszcze raz jak wróce z zakupów akurat postaram sie żeby sie dobrze zagrzały :mrgreen: zmierze jedna i druga na beznynie i gazie z kartka w reku zeby miec juz pewnosć
z dotychczasowych pomiarów które robiłem wcześniej zeby tylko sprawdzić czy sondy działaja wynika ze na benzynie i LPG jest tak samo ok 0.54-0.59V czasami 0.64V na wolnych obrotach pomiary robilem miernikiem cyfrowym nie jest najgorszy i jak go testowałem to można mu wierzyć.
Koledzy mam nadzieje ze uda wskrzesić sie nam ten mój wóz , bo słyszałem juz opinie jeednego z mechaników że komputer benzynowy mógł paść
i parownikiem alsaka
Sondy zmierze jeszcze raz jak wróce z zakupów akurat postaram sie żeby sie dobrze zagrzały :mrgreen: zmierze jedna i druga na beznynie i gazie z kartka w reku zeby miec juz pewnosć
z dotychczasowych pomiarów które robiłem wcześniej zeby tylko sprawdzić czy sondy działaja wynika ze na benzynie i LPG jest tak samo ok 0.54-0.59V czasami 0.64V na wolnych obrotach pomiary robilem miernikiem cyfrowym nie jest najgorszy i jak go testowałem to można mu wierzyć.
Koledzy mam nadzieje ze uda wskrzesić sie nam ten mój wóz , bo słyszałem juz opinie jeednego z mechaników że komputer benzynowy mógł paść
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Nie miałem czsu zmierzyć dzis jeszcze tych sond bo po całym tygodniu na nazbierało sie pracy ;/
co do instalacji można ja ustawic żeby pod analizatorem spalin wychodziły dobre pomiary w granicach tolerancji ale zaraz komputer benzynowy zmienia mape i wychodzi ze jest za bogato ;/
na samej benzynie tez jest za bogato, widać to po analizatorze i po spalaniu 15L LPG na trasie i ok 18 w mieście nigdy ten samochód tyle nie palił
co do instalacji można ja ustawic żeby pod analizatorem spalin wychodziły dobre pomiary w granicach tolerancji ale zaraz komputer benzynowy zmienia mape i wychodzi ze jest za bogato ;/
na samej benzynie tez jest za bogato, widać to po analizatorze i po spalaniu 15L LPG na trasie i ok 18 w mieście nigdy ten samochód tyle nie palił
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
- przeplywomierz - nie mam ale dzieki za podpowiedź
- sondy lambda - sprawdzonedziałaja
- czujnik temperatury silnika ktory idze do ECU - sprawdziłem opór miernikiem na zimno i gorącj wodzie opór sie zmieniał-- sprawdze jeszcze raz może kupie drugi- wtedy bede pewny ze to ECU
- blad ECU lub inny problem z ECU- niestety w OStrowcu gdzie mieszjam jeślijsamochód nie ma OBDII to znaczy ze jest za stary na podlaczenie do komputera i żadnych blędów nie pokaże.. wieć musze kupić sobie kabelek i samemu to sprawdzić bo po odpiwciu klem na noc nic sie nie zmieniło
myśle ze to moze być bład z ECU przeczyszcze styki i ostatecznie go wymienie
ale w tej kwestii mam pytanie na przyszłość bo myslałem o zmainie kolektora ssącego na ten z 2.8 z klapkami regulujacymi długosć dolotu i żeby to miało sens wypadałoby zmienić komputer na ten z AAH i będzie jeździł z moim ABC ??
Z góry ddzieki za porady teraz wiem co moge wymieniac is prawdzać
- sondy lambda - sprawdzonedziałaja
- czujnik temperatury silnika ktory idze do ECU - sprawdziłem opór miernikiem na zimno i gorącj wodzie opór sie zmieniał-- sprawdze jeszcze raz może kupie drugi- wtedy bede pewny ze to ECU
- blad ECU lub inny problem z ECU- niestety w OStrowcu gdzie mieszjam jeślijsamochód nie ma OBDII to znaczy ze jest za stary na podlaczenie do komputera i żadnych blędów nie pokaże.. wieć musze kupić sobie kabelek i samemu to sprawdzić bo po odpiwciu klem na noc nic sie nie zmieniło
myśle ze to moze być bład z ECU przeczyszcze styki i ostatecznie go wymienie
ale w tej kwestii mam pytanie na przyszłość bo myslałem o zmainie kolektora ssącego na ten z 2.8 z klapkami regulujacymi długosć dolotu i żeby to miało sens wypadałoby zmienić komputer na ten z AAH i będzie jeździł z moim ABC ??
Z góry ddzieki za porady teraz wiem co moge wymieniac is prawdzać