Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 2.8 AAH] Brak sond lambda?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
barcwik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 kwie 2015, 12:07
Lokalizacja: JG

[B4 2.8 AAH] Brak sond lambda?

Post autor: barcwik » 14 lip 2015, 20:08

Witam. Mam ważne pytanie. Posiadam 90 B4 quattro 2.8 AAH (rynek kanadyjski) Czy możliwe jest, aby nie było żadnej sondy lambda? Przejrzałem bardzo dokładnie cały wydech i jestem pewny że ich tam nie ma. Dodam, że układ wydechowy na pewno był "modyfikowany" przez poprzedniego właściciela. Mam wrażenie, że nie dysponuje pełną mocą i poszukiwania przyczyny chciałem zacząć wlaśnie od sond, a tu psikus nie ma ich. Czy to wogóle ma prawo jeździć? Oraz gdzie przewody od sond zmierzają?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4788
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lip 2015, 21:06

Sondy są w kolektorach wydechowych na zdjęciu to ten otwór po prawej: http://i.ebayimg.com/00/s/ODY0WDExNTI=/ ... ~60_35.JPG http://assets.suredone.com/1517/media-p ... 140434.jpg
Sondy raczej nie wpłyną na osiągi, zazwyczaj ich niesprawność odbija się na spalaniu.

Awatar użytkownika
639
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 12 lut 2015, 18:02

Post autor: 639 » 15 lip 2015, 18:46

znajdziesz je idac tropem przewodów. poszukaj zielnej wtyczki przy serwo i niebieskiej mniej wiecej na srodku sciany grodziowej i idz tropem tych kabelków :-D

barcwik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 kwie 2015, 12:07
Lokalizacja: JG

Post autor: barcwik » 16 lip 2015, 17:09

Znalazłem! Rzeczywiście są w kolektorach. Przyzwyczajony poprzednimi autami szukałem ich w okolicach katalizatorów. To teraz kolejne pytanie. Jeżeli są sprawne, jakie powinny być ich parametry?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4788
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lip 2015, 17:50

No na ich wyjściu (te pojedyncze wtyczki na podszybiu) podczas pracy silnika napięcie powienno zmieniać się 0-1-0V (w praktyce 0,1-0,8V) kilka-kilkanaście razy na sekundę. Zwykły miernik może nie podołać więc lepiej użyć jakiegoś testera sondy lambda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl