[ABC] chip tuning - ebay
- masterdisco
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 10 sie 2011, 13:12
- Lokalizacja: Łomża
[ABC] chip tuning - ebay
Ostatnio zmieniony 12 cze 2013, 17:04 przez masterdisco, łącznie zmieniany 2 razy.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
a właśnie że ponoć się da, tylko każdy tak pierdzieli na lewo i prawo, że się nie da, a tak szczerze nie widziałem tu konkretnego tematu o wzroście mocy w V6 i nie mówie tu o gotowych chipach, boxach itp. tylko profesjonalnej ingerencji w sterownik silnika, oparty na pomiarach na hamownii itp.maniek887 pisze:To jakieś cuda chyba czyni bo z takiego silnika taki przyrost przez program jest nierealny takie przyrosty to w uturbionych silnikach są osiągalne a ABC jest bardzo oporny na jakiekolwiek modyfikacje . Zresztą było juz nie raz o próbach wyciśnięcia czegoś wiecej z 2.6.
Akurat 2.6 jak i 2.8 w dużym stopniu są ograniczone mocą przez elektronike, dobry fachowiec/firma i na pewno da się wykrzesać pare kucy z tego silnika, jeśli oczywiście jest w dobrej kondycji i trzyma jako tako serie
Sam mam zamiar podnieść moc w swoim V6 w tym roku, także jeśli coś rusze z tym, to z chęcią założe nowy temat
Ostatnio zmieniony 09 cze 2013, 22:20 przez PuSzEk, łącznie zmieniany 1 raz.
- masterdisco
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 10 sie 2011, 13:12
- Lokalizacja: Łomża
Właśnie przeglądałem niejedno forum i tych informacji było jak na lekarstwo, przeważnie temat ucinał się że nic się zrobić nie da, choć uważam że coś tam zawsze poprawić by się dało i jestem strasznie ciekawy co tu da się zrobić ingerując chociażby w elektronikę hmmm Bartek jakbyś miał jakieś info konkretniejsze to czekam
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
masterdisco, możesz zacząć od takich modyfikacji: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=705809
https://audi80.pl/aah-v6-porting-glowic-vt79543.html
https://audi80.pl/aah-v6-porting-glowic-vt79543.html
Ostatnio zmieniony 09 cze 2013, 21:48 przez PuSzEk, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Tak, tak, szczególnie polecam te czipy na zapalniczkę...PuSzEk pisze:a właśnie że ponoć się da, tylko każdy tak pierdzieli na lewo i prawo, że się nie da, a tak szczerze nie widziałem tu konkretnego tematu o wzroście mocy w V6
Jak logicznie wytłumaczysz mi podniesienie mocy w silniku N/A ingerując w sam sterownik? Podlejesz mu paliwa i co dalej ?
Jasne, że podnieść moc się da, we wszystkim, kwestia pieniędzy. I w tym przypadku ( V6 ) ingerencja w sam sterownik ( elektronikę silnika ) nic nie da.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
a ja stwierdziłem, że wystarczy sam sterownik?? co nie zmienia fakti, że i sam coś wniesie do wzrostu mocysagem pisze:Tak, tak, szczególnie polecam te czipy na zapalniczkę...PuSzEk pisze:a właśnie że ponoć się da, tylko każdy tak pierdzieli na lewo i prawo, że się nie da, a tak szczerze nie widziałem tu konkretnego tematu o wzroście mocy w V6
Jak logicznie wytłumaczysz mi podniesienie mocy w silniku N/A ingerując w sam sterownik? Podlejesz mu paliwa i co dalej ?
Jasne, że podnieść moc się da, we wszystkim, kwestia pieniędzy. I w tym przypadku ( V6 ) ingerencja w sam sterownik ( elektronikę silnika ) nic nie da.
akurat moje modyfikacje będą oparte na linkach, które podałem + sportowe wałki które mam już zamontowane w silniku + układ wydechowy mam delikatnie przerobiony, także zobaczymy co z tego wyjdzie, na pewno przedstawie efekty w tym roku
modyfikacje będą na silniku 2.6 z podzespołami z 2.8
Ostatnio zmieniony 09 cze 2013, 22:15 przez PuSzEk, łącznie zmieniany 1 raz.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
głupi tego nie wymyślił:
http://chiptuning.autorud.pl/auta/show_model
rozmawiałem też inny tjunerem i stwierdził, że podejmie się w sprawie podniesienia mocy w takim starym V6
sama kwestia, w jakim stopniu to poprawi osiągi, nie oszukujmy się, żeby coś ruszyć w silniku to podstawa w 100% sprawny i zdrowy silnik, w innym wypadku to tylko strata kasy
http://chiptuning.autorud.pl/auta/show_model
rozmawiałem też inny tjunerem i stwierdził, że podejmie się w sprawie podniesienia mocy w takim starym V6
sama kwestia, w jakim stopniu to poprawi osiągi, nie oszukujmy się, żeby coś ruszyć w silniku to podstawa w 100% sprawny i zdrowy silnik, w innym wypadku to tylko strata kasy
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Zanim zdecydujecie się na jakikolwiek tuning jednostki sterującej auta to musicie przede wszystkim wiedzieć , co chcecie osiągnąć, oraz w jaki sposób się to odbędzie.
ABC jest dość prostym silnikiem, który z powodzeniem może jeździć na paliwie 91 oktanowym. Sama zmiana programu czyli mapy zapłonu w sterowniku, jest możliwa i coś tam da. Wszystko zależy przede wszystkim od tego, jak to będzie wykonane. Czy tylko przyspieszy zapłon, czy oszuka jeszcze czujniki czy też inne może cuda wianki.
W przypadku tym konkretnym, nie spodziewałbym się spektakularnych wyników, to nie jest tajemnica. Należy przede wszystkim pamiętać, że modyfikacja sterownika jest ostatnią rzeczą, którą powinno się robić. Najpierw mechanika, potem ew. program aby wszystko zgrać do kupy. Myślę, że sam czip może dać , mooooże z 10 KM , przy zastosowaniu paliwa 98 okt. bo skoro czip coś zmienia z zapłonem, to powinno się dmuchać na zimne i tankować lepsze paliwo.
W przypadku tego silnika droga tuningu powinna być taka: dolot, wydech, wałki, porting głowicy, większa przepustnica i program w komputerze. Oczywiście, są to już pewnego rodzaju wydatki, więc .... to droga dla majętnych. Samym ECU ja bym się nie bawił. U mnie była poprawa, ale w elastyczności, a niestety przy odcince auto traciło, bo jak mierzyłem to czasy od 4000 do 6000 rpm nie były rewelacyjne.
ABC jest dość prostym silnikiem, który z powodzeniem może jeździć na paliwie 91 oktanowym. Sama zmiana programu czyli mapy zapłonu w sterowniku, jest możliwa i coś tam da. Wszystko zależy przede wszystkim od tego, jak to będzie wykonane. Czy tylko przyspieszy zapłon, czy oszuka jeszcze czujniki czy też inne może cuda wianki.
W przypadku tym konkretnym, nie spodziewałbym się spektakularnych wyników, to nie jest tajemnica. Należy przede wszystkim pamiętać, że modyfikacja sterownika jest ostatnią rzeczą, którą powinno się robić. Najpierw mechanika, potem ew. program aby wszystko zgrać do kupy. Myślę, że sam czip może dać , mooooże z 10 KM , przy zastosowaniu paliwa 98 okt. bo skoro czip coś zmienia z zapłonem, to powinno się dmuchać na zimne i tankować lepsze paliwo.
W przypadku tego silnika droga tuningu powinna być taka: dolot, wydech, wałki, porting głowicy, większa przepustnica i program w komputerze. Oczywiście, są to już pewnego rodzaju wydatki, więc .... to droga dla majętnych. Samym ECU ja bym się nie bawił. U mnie była poprawa, ale w elastyczności, a niestety przy odcince auto traciło, bo jak mierzyłem to czasy od 4000 do 6000 rpm nie były rewelacyjne.
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Dzieki <ok>Leo pisze:Zanim zdecydujecie się na jakikolwiek tuning jednostki sterującej auta to musicie przede wszystkim wiedzieć , co chcecie osiągnąć, oraz w jaki sposób się to odbędzie.
ABC jest dość prostym silnikiem, który z powodzeniem może jeździć na paliwie 91 oktanowym. Sama zmiana programu czyli mapy zapłonu w sterowniku, jest możliwa i coś tam da. Wszystko zależy przede wszystkim od tego, jak to będzie wykonane. Czy tylko przyspieszy zapłon, czy oszuka jeszcze czujniki czy też inne może cuda wianki.
W przypadku tym konkretnym, nie spodziewałbym się spektakularnych wyników, to nie jest tajemnica. Należy przede wszystkim pamiętać, że modyfikacja sterownika jest ostatnią rzeczą, którą powinno się robić. Najpierw mechanika, potem ew. program aby wszystko zgrać do kupy. Myślę, że sam czip może dać , mooooże z 10 KM , przy zastosowaniu paliwa 98 okt. bo skoro czip coś zmienia z zapłonem, to powinno się dmuchać na zimne i tankować lepsze paliwo.
W przypadku tego silnika droga tuningu powinna być taka: dolot, wydech, wałki, porting głowicy, większa przepustnica i program w komputerze. Oczywiście, są to już pewnego rodzaju wydatki, więc .... to droga dla majętnych. Samym ECU ja bym się nie bawił. U mnie była poprawa, ale w elastyczności, a niestety przy odcince auto traciło, bo jak mierzyłem to czasy od 4000 do 6000 rpm nie były rewelacyjne.