Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8 AAH B4] Chwilowy spadek obrotów na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników V6
bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

[2.8 AAH B4] Chwilowy spadek obrotów na zimnym silniku

Post autor: bart0390 » 03 kwie 2015, 11:02

Cześć,

tu nagrałem problem taki jak w temacie, za pierwszym razem zgasł jakbym wyłączył zapłon, a ten spadek obrotów pod koniec filmiku był bardzo króciutki, jak skończyłem nagrywać to ten spadek znów się pojawił po czym było słychać "cyknięcie" przekaźnika i już wszystko było ok. Dodam że dzieje się tak przez góra 3 min od odpalenia tylko po całonocnym postoju. Jak jadę na biegu to po prostu nim szarpnie jakby silnik się wyłączył i momentalnie został odpalony z pychu. Co może być tego przyczyną ? Czysta Pb. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 03 kwie 2015, 12:37

może ktorys z przekaznikow wysiada lub nie kontaktują styki na nim . Jak masz mozliwosc podepinij pod kompa . Pompa paliwa chodzi równo ? nie zwalnie itp. . ja bym zaczal od czyszczenia wszystkich możliwych wtyczek i polaczen elektrycznych przy silniku

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 03 kwie 2015, 14:08

Podpiąć nie podepnę, bo tu pojawia się kolejny problem, brak zasilania na wtyczce OBD I. Problem jest tylko i wyłącznie po długim postoju, obroty spadają jak auto pochodzi z 2 min, i tak się dzieje zawsze, więc myślę że pompa która zawsze w tym samym momencie od odpalenia się zwieszała to zbyt duży przypadek. Miesiąc temu był robiony remont góry silnika (zerwany pasek rozrządu), więc wszystkie wtyczki i styki od czujników były poprawiane/czyszczone/wymieniane jeśli trzeba było. Problem ten pojawił się jakoś 2 tygodnie po remoncie. Odnośnie tego przekaźnika, myślisz że może to być przekaźnik pompy paliwa ? Po tych powiedzmy pierwszych 3 minutach od odpalenia nic się nie pojawia podobnego, auto trzyma równo obroty, ładnie przyśpiesza, choć czasem mam wrażenie że jak jest powiedzmy 2,5k obrotów i wcisnę na maksa pedał gazu to jakby się ociążale wkręcał (zwłaszcza na 4 i 5 biegu), odpuszczę i zacznę stopniowo wciskać ten pedał to elegancko przyśpiesza. Ale może to być moje złudne przeświadczenie że tak jest, bo kto nie wsiądzie po tym remoncie do auta to mówi że silnik ma o wiele więcej mocy niż przed remontem.

junior017
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 15 gru 2011, 20:34
Lokalizacja: Bytom/Den Haag

Post autor: junior017 » 04 kwie 2015, 07:41

U mnie podobne rzeczy się działy jak padł czujnik temperatury 2 pinowy.Odepnij wtyczkę i zobacz czy pomoże.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 04 kwie 2015, 09:45

pod maska masz przekaźniki pod kierownica masz tez pelno polaczen i przekaznikow popatrz tam i tu poruszaj wszystkim przy wlaczonym silniku . Niestety nie widzimy auta i można tylko się domyslac .

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 04 kwie 2015, 15:41

Po odłączeniu wtyczki od czujnika temperatury cieczy 2-pinowy auto odpaliło z obrotami na pierwszej kresce obrotomierza i strasznie było czuć benzynę po paru sekundach. Po ponownym podpięciu wtyczki odpalił normalnie, więc czujnik sprawny. Na chodzącym silniku odpiąłem kostkę silniczka krokowego i od razu zgasł, tak samo było w przypadku odpięcia kostki przepływomierza, więc te elementy wyglądają na sprawne. Co do przekaźnika to ewidentnie słychać że cyka spod deski nad nogami i teraz pytanie czy przekaźnik pompy paliwa znajduje się w tych okolicach? Jak go sprawdzić czy jest sprawny ? Jakie ma oznaczenie/numer ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 kwie 2015, 15:53

bart0390 pisze: strasznie było czuć benzynę po paru sekundach.
to akurat normalne bo kom widzi ujemna temp -35 chyba i podlewa paliwem
Przekaźnik pompy paliwa powinien być w skrzynce z bezpiecznikami tak jest u mnie i nie sądzę by w AAH bylo inaczej https://audi80.pl/all-opis-bezpieczn ... -vt120.htm

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 06 kwie 2015, 21:25

Póki co nic nowego nie sprawdzałem, za to z ciekawości policzyłem spalanie bo coś mi się wydawało że za duże, i miałem rację. Okazało się że mam spalanie koło 14 L na 100km z czego 80 % trasa. Czy potencjometr przepustnicy może wpływać na zwiększenie spalania bez oznak typu nierówne obroty czy cos innego ? Sondy obie sprawne, przy remoncie była jedna wymieniana, ale przed wymianą na uszkodzonej sondzie miałem niższe średnie spalanie nawet jeśli mniej % było zrobione w trasie.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 06 kwie 2015, 21:53

bart0390 pisze:Na chodzącym silniku odpiąłem kostkę silniczka krokowego i od razu zgas (...) więc te elementy wyglądają na sprawne.
Sprawny jest, ale może być przybrudzony. W moim aucie już kilka razy płukałem krokowca, bo właśnie miałem takie falowania i silnik czasem lubił zgasnąć - za każdym razem pomagało.

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 06 kwie 2015, 22:02

Co do krokowca, to czy on też chodzi kiedy powiedzmy jadę autem, bo jest tak że jadę i nagle jest takie szarpnięcie jakby zapłon/paliwo odcięło i momentalnie wszystko wraca do normy, także nie wiem czy takie zachowanie może tez być spowodowane zacinającym się krokowcem. Ale dla pewności przeczyszczę go, w zwykłej benzynie wystarczy czy użyć czegoś innego ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 kwie 2015, 11:53

A podczas tego zaniku mocy podczas jazdy na biegu opada wskazówka obrotomierza? Może któryś z czujników indukcyjnych wału wysiada.
bart0390 pisze:bo tu pojawia się kolejny problem, brak zasilania na wtyczce OBD I
Sprawdź bezpieczniki, a jak będą dobre to podciągnięcie zasilanie z innego miejsca to nie jest duży problem.

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 08 kwie 2015, 01:03

Tak, wskazówka obrotomierza opada, też brałem pod uwagę czujniki wału. Miałem raz taką sytuacje, że zgasiłem samochód, postał z 15 min i nie mogłem odpalić, byłem na mieście, więc wróciłem do domu po jakiś narzędzia. Kiedy wróciłem do auta, spróbowałem odpalić jeszcze raz i odpalił bez problemu. A co do poprowadzenia zasilania, bezpieczniki posprawdzane na samym początku i wszystko ok. A co do pociągnięcia zasilania z innego miejsca, można prosić o jakąś instrukcje jak to zrobić ?

qmulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 19 wrz 2015, 23:06

Post autor: qmulus » 30 lis 2015, 21:57

bart0390 pisze:Co do krokowca, to czy on też chodzi kiedy powiedzmy jadę autem, bo jest tak że jadę i nagle jest takie szarpnięcie jakby zapłon/paliwo odcięło i momentalnie wszystko wraca do normy, także nie wiem czy takie zachowanie może tez być spowodowane zacinającym się krokowcem. Ale dla pewności przeczyszczę go, w zwykłej benzynie wystarczy czy użyć czegoś innego ?
i co poradziles sobie z usterka? ja mam taka sama i nie wiem za co sie brac :/

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 02 gru 2015, 13:45

U mnie wraz z ociepleniem się pogody problem ustał, i teraz gdy znowu jest chłodniej nie wystąpił jeszcze ani razu. Może problem był w tym że auto całą zeszłą zimę stało, złapało gdzieś wilgoć, np. na czujniku położenia wału ( w czasie przerywania wskazówka obrotomierza opadała na zero) i gdy się z czasem zrobiło cieplej to i wilgoć zniknęła. Innego wyjaśnienia nie potrafię znaleźć. Sprawdź jeszcze czy kabel od owego czujnika nie jest gdzieś uszkodzony z izolacji i nie łapie zwarcia od wilgoci na zimnym, Ja tak miałem kiedyś, tyle że on miał zerwaną izolację i w czasie jazdy łapał masę i pojawiał się identyczny objaw do tego opisanego w tym temacie.

qmulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 19 wrz 2015, 23:06

Post autor: qmulus » 02 gru 2015, 13:48

wszystkie wtyczki juz sprawdzalem :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl