Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Ciśnienie sprężania

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

[ABC] Ciśnienie sprężania

Post autor: martino08 (usunięty) » 16 cze 2009, 19:11

Witam...
jak w temacie, mam pytanie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie sprężania na cylindrach w silniku 2.6 V6 ABC, oczywiście uwzględniając wiek i przebieg auta.

Chodzi mi o to jakie jest w miarę normalne i przy jakiej "niskiej" wartości należy zacząć coś robić przy silniku.

Drugie pytanie to co robić jeżeli ciśnienie nie jest zadowalające, jakie są ewentualne koszty remontu głowicy z podzespołami itp.

Pytam jako lajkonik więc się nie śmiejcie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 22:55 przez martino08 (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 cze 2009, 20:09

11- 16 bar
minimum 9
KorNoLio

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 16 cze 2009, 21:17

hmm to już nie wiem gdzie szukać przyczyn kulawej pracy silnika.

U mnie ciśnienie na 5 cylindrach mierzone pokazuje między 13 a 14, na jednym tylko oscyluje około 11.
Kolektor ssący wymontowany, środkowa część która się połamała usunięta, wszystko uszczelnione, żadnego lewego powietrza , wężyki od podciśnień OK.
Wymienione świece, lane paliwo 98 ze sprawdzonych stacji, na VAG-u brak błędów.

A auto jedzie jakby miało nie 150 a 90 koni, przydusza się, silnik przy przyspieszaniu robi się galaretowaty, czasem na wolnych potrafi zgasnąć :/

Do inżynierów z DDR trzeba jechać żeby zdiagnozować to <cut> ustrojstwo ? :-(

Proszę nie używać wulgaryzmów na forum :arrow: regulamin.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2009, 21:22 przez martino08 (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 17 cze 2009, 00:22

Nie licz na to ze tak "ciezka krowa" jak B4 bedzie super zwawym samochodem. Swoje to wazy. Byc moze idzie jak 90 konny np golf mk2. Nie zostaje Ci nic tylko schamowac ja. Przy duzym przebiegu mogly Ci sie juz powycierac walki rozrzadu (jesli jezdziles na beznadziejnym oleju) i nie otwieraja zaworow tyle ile powinny, co prawda zdarzalo sie to w 2.5 TDi tych starszych. Sonde lambda przepatrzyles? Pracuje prawidlowo. Moze "zawiesila" sie jedna albo dwie na zbyt ubogiej mieszance i tu masz efekty wlasnie, nie rowna praca, gasnie na wolnych itp. Kompresje wtedy bedziesz mial ok ale dostawac moze za malo paliwa.

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 17 cze 2009, 08:39

Wg znachorów, którzy oglądali auto sondy pracują odpowiednio.
Poprzednik raczej dbał o auto, do silnika lany był półsyntetyk, do końca rozrządu zostało jakieś 20-30 tys. km.

Wszystko zaczęło się po tym jak rozleciała się puszka plastikowa w kolektorze ssącym po strzale gazu.
Całość udało się w miarę pozbierać i wyjąć, kolektor złożony i uszczelniony.
Myślałem, że może jakieś resztki zassało dalej ale ciśnienie jest ok więc to raczej nie to.

To prawda, że auto jest ciężkie, ale mam w pamięci jak dobrze zbierało się "od dołu" przed awarią i nie mogę się pogodzić z tym, że tak ma być i już :-/

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 17 cze 2009, 14:53

Ta cześć wewnątrz kolektora ssącego to swojego rodzaju kierownica powietrza, usuniecie jej powoduje wrażenie zamulonego silnika przy niskich obrotach takie słuchy do mnie dotarły. Zapytaj kolegę skuciok on coś kombinował z rozlecianym kolektorem i dorabiał właśnie ta kierownice.

P.S A co to za gazik masz ze strzela?

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 17 cze 2009, 15:08

Pewnie instalacje II generacji. Wiec poprzednik raczej nie myslal rozsadnie nad ta instalacja. Do ABC taka instalacja sie nie nadaje.

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 17 cze 2009, 17:12

Co do kierownic powietrza to być może pełnią one jakąś funkcję.
Poświęciłem sporo czasu i kasy na poszukiwanie kolektora z tą częścią wewnątrz i nic.
Z 4 kolektorów jakie widziałem 3 wcale nie miały tego w środku a jeden miał w częściach.
Zresztą z lektury forów niemieckojęzycznych wynika, że od 94 roku nie montowali już tego wewnątrz właśnie z powodu tego że się łamało często...
Miałem nawet ostatnio kolektor od A4 z tym silnikiem i też bez tej "zwężki".
Wielu ludzi, jeździ bez tego i nie odczuwa braku mocy na niższych obrotach silnika.
Jeżeli byłoby to do kupienia to chętnie bym się zaopatrzył, ale niestety.
Zresztą nawet zestaw naprawczy do kolektora nie obejmuje tej części wewnętrznej.

Gaz u mnie jest sekwencyjny i tylko reduktor, który nie był szczelny był winny temu, że gaz zebrał się w kolektorze i strzelił :-(
Instalację mam OMVL.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 cze 2009, 18:21

siwusek216 pisze:Zapytaj kolegę skuciok on coś kombinował z rozlecianym kolektorem i dorabiał właśnie ta kierownice.
w tym temacie Skuciok opisuje jak to zrobił: https://audi80.pl/80b4-26-v6-abc-pro ... lekto*+abc

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 17 cze 2009, 20:08

kolektor zostawiam w spokoju bo coś wydaje mi się, że nie w nim leży problem.
Tak na chłopski rozum, skoro silniki z np 96-97 roku nie mają tych kierownic fabrycznie
to znaczy, że chyba nie są niezbędne.
Wskazówki skucioka są istotne pod warunkiem, że ktoś ma ten środek i może sobie zrobić tego kopię i próbować czy to coś polepszy.

Nie wiem co dalej począć z tym fantem, zbrakło mi pomysłów, a fachowej pomocy w trójmieście nie uświadczę niestety.

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga