Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] czujnik temperatury chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 31 sty 2013, 13:57

cyrano99 pisze:Odświeże temat, pare dni temu wymieniłem termostat bo też myslałem ze to jego wina, niestety nie pomogło, nadal max 70oC. Moja audiczka również pali 20l/100km. Podpinam do VAG i nie pokazuje zadnych błedów. Czy spalanie to wina tego czujnika? Czy moze cos z sondami, no ale niby vag nic nie pokazuje, moze to w nich jest problem jezeli chodzi o astronomiczne spalanie... za 50zł robie 40 km, juz nie daje rady :)
ja raczej jestem za sondami , najmniejszy defekt sond w ABC to odrazu ogromne spalanie bo na ich podstawie dawkuje paliwo . Sprawdz lammbda factor w blokach pomiarowych , lub miernikiem odczyty z sond i czy faluja w granicach powiedzmy 0.2 - 1V (na czarnym przewodzie ) .

Awatar użytkownika
cyrano99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2010, 17:40
Lokalizacja: józefów / warszawa
Kontakt:

Post autor: cyrano99 » 31 sty 2013, 14:57

Mm polski VAG 2.5 i nie moige znalezc w nim nic na temat sondy, otwioeram bloki pomiarowe , obroty, temperatury,cylindry ale nic o sondach. mam grzebac, cos przeoczyłem, czy moj program jest zły?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 31 sty 2013, 17:24

cyrano99 pisze:Mm polski VAG 2.5 i nie moige znalezc w nim nic na temat sondy, otwioeram bloki pomiarowe , obroty, temperatury,cylindry ale nic o sondach. mam grzebac, cos przeoczyłem, czy moj program jest zły?
musiales przeoczyc raczej w ktoryms bloku napewno bedzie lambda factor i bedzie tam podane wartosc powyzej lub ponizej 1

Awatar użytkownika
cyrano99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2010, 17:40
Lokalizacja: józefów / warszawa
Kontakt:

Post autor: cyrano99 » 31 sty 2013, 17:35

Narazie jestem w robocie, sprawdze to na spokojnie raz jeszcze wieczorem. Z tego co widze to nie mam dostepu do wszystkich bloków (tak pokazuje program, widze dane tylko z pierwszysch kilku-kilkunastu, reszta jest zablokowana. Jutro około 12 napisze co osiągnąłem. bardzo dziekuje.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 31 sty 2013, 17:56


Awatar użytkownika
cyrano99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2010, 17:40
Lokalizacja: józefów / warszawa
Kontakt:

Post autor: cyrano99 » 31 sty 2013, 22:14

Porobiłem fotki z bloków, wszystkie do obejrzenia tu http://imageshack.us/g/1/9992649/ Jezlei mozecie zerknąc i powiedziec co robie zle ,ze tego nie widze to bede dozgonnie wdzieczny.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 01 lut 2013, 11:19

na polskim wagu jest inaczej podane poprostu , ale z tego co widze odczyt jest bardzo ubogi . A sprawdzales miernikiem odczyty ?

Awatar użytkownika
cyrano99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2010, 17:40
Lokalizacja: józefów / warszawa
Kontakt:

Post autor: cyrano99 » 01 lut 2013, 12:19

Bardzo ubogi czyli rozumiem ze wg vaga prawdopodobnie to sondy. Jezeli jeszcze mogłbys mi powioedziec który to odczyt, zebym przyszłosciowo wiedział. Dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 01 lut 2013, 15:23

wlasnie nie wiadomo czy sondy do konca moze byc jakies lewe powietrze , wtryski przypchane , pompa nie domagac badz regulator cisnienia paliwa , mozesz odlaczyc sondy w sumie i zobaczyc jak bedzie bez . sprawdz wezyk do mapsensora czy sie nie przetarl kolo serwa hamulcowego . Sondy mnoga byc w normie z idczytem czasem ale jak nie faluja tez do wywalenia sa odrazu . Bloki 3 i 4 wartosci kolo 160 powinno byc najlepiej 128

Awatar użytkownika
cyrano99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2010, 17:40
Lokalizacja: józefów / warszawa
Kontakt:

Post autor: cyrano99 » 01 lut 2013, 17:01

Odpiąłem czarny kabel i na mierniku wskazuje 0.027 falujące na jednej, a na drugiej ponizej 0.2 i tez faluje... Czyli chyba sprawa jest jasna, obie sondy martwe :) Chyba ze znowu cos zrobiłem nie tak :)

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 01 lut 2013, 18:04

miernik ustawiasz do paru volt i patrzysz podczas pracy silnikia co sie dzieje . odczyt powinien skakac od o.2 v do 1 V naprzemian i pozniej na wyzszych obrotach to samo

Awatar użytkownika
cyrano99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 11 mar 2010, 17:40
Lokalizacja: józefów / warszawa
Kontakt:

Post autor: cyrano99 » 01 lut 2013, 18:17

Sprawdzałem na mierniku, ustawiony do 20v odczyt falujący 0,027 i drugi 0.13~0.20 czyli w obu przypadkach stanowczo za nisko . Jutro jade po te sondy, jak to nie pomoże to chyba sie pochlastam, wsadziłem juz w ten samochod ponad ponad 5000 i nadal cos :) az zal sie poddac tak na finiszu.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 01 lut 2013, 18:22

wlasnie zle bo jest mniej czuly wtedy miernik jak najmniejszy zakres u mnie do 2000mV czyli 2 V wtedy widac lepiej zmiany

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 01 lut 2013, 18:32

Sprawdzenie czy sonda oscyluje w zakresie od 0,2 do 1 V. Jeśli nie to umarła(do wymiany).
Używane sondy i tanie używki to szkoda kasy. Polecam oryginały boscha i kolejne 150 tys. mamy spokój.

Nie będę pisał po co te sondy są, pewnie wszyscy mają te podstawy.

Uszkodzenie czujnika tlenu powoduje, że komputer ECU podczas ustalania składu mieszanki paliwowo-powietrznej ma nieprawidłowe informacje. Skutkuje to w niektórych sytuacjach, w zależności od rodzaju uszkodzenia, do wzrostu spalania o nawet 30 procent.

W pierwszej kolejności proszę sprawdzić wygląd świec, po nim można odczytać więcej niż można sobie wyobrazić.

_Bartek_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 15 wrz 2017, 21:00
Lokalizacja: Legnica

Post autor: _Bartek_ » 01 lut 2018, 12:19

Sorry panowie, ale muszę odgrzać.

Napisze ktoś jaki ma kolor czujnika temp. płynu chłodzącego? (ten 4-pinowy)
W sklepach dostępne są dwa - zielony i czarny. Oba 4-pinowe.

Ja mam zamontowany żółty... Temp. na zegarach stoi w okolicy 70 stopni...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga