Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Czujnik temperatury zasysanego powietrza

Wszystko co tyczy się silników V6
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 sie 2011, 22:24

Podłącz pod VAGa, tam można podejrzeć co pokazują poszczególne czujniki.

Sprawdź czy wężyk od czujnika podciśnienia się nie odłączył i nie przetarł. Dochodzi on do króćca znajdującego się zaraz za przepustnicą.

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 25 sie 2011, 19:07

..nie znalazłem przetarcia, jednak nie wiem czy sprawdzałem to co powinienem: od góry przy przepustnicy między kolektorem i biegnie gdzies z tyłu serwa?

Do VAGa nie mam dostepu..
Auto z podłączonym czujnikiem w trasie pali 18 a po mieście 22. Po odłączeniu 14 i 16.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 sie 2011, 19:52

dyzio767 pisze:jednak nie wiem czy sprawdzałem to co powinienem: od góry przy przepustnicy między kolektorem i biegnie gdzies z tyłu serwa?
Tak to ten wężyk.

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 29 sie 2011, 10:39

...może jakieś dodatkowe sugestie odnośnie złego odczytu przez czujnik z tematu?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 sie 2011, 12:38

Bez zajrzenia co pokazują odczyty na VAGu można sobie tylko gdybać i wymieniać w ciemno.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 30 sie 2011, 16:39

A ja mysile ze najlepiej jest wybebeszyc koletor i wtedy mozna cos powiedziec a samo gadanie i pisanie nic nie daje , ja juz tyle na czytałem i za każdym razem jest to samo każdy ma inne schorzenie w aucie odnosnie obrotów czy spadku mocy

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 30 sie 2011, 20:16

...nim sie zalogowałem na forum, pierwsze co, to zrzuciłem kolektor. Duuużo poksipolu elastycznego, od zewnątrz klej silikonowy i na wolnych chodzi mi idealnie. Jedynie po PODŁĄCZENIU czujnika powietrza (nowego również) auto zaczyna się strasznie mulić.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 22 kwie 2012, 18:15

A ja odłączyłem ten czujnik w kolektorze, przedłużyłem kabel i zamontowałem drugi w dolnej kratce w zderzaku, teraz wieje na niego cały czas chłodne powietrze, wszystko na razie prowizorka ale jak będzie dobrze czujnik trafi w obudowę filtra powietrza. Teraz jak dla mnie silnik szybciej się wkręca na obroty, lepiej przyśpiesza poprostu ma lepszego kopa, a spalanie na odcinku którym jeżdzę wg. kompa nie wzrosło.

piomazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 lip 2012, 15:50
Lokalizacja: Wisła

Post autor: piomazi » 28 lip 2012, 10:14

A jakie ma mieć wartości w ohmach ten czujnik w zależności od temperatury ?
Czy ktoś ma takie dane ?

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 09 sie 2012, 12:25

radek kocio pisze:A ja odłączyłem ten czujnik w kolektorze, przedłużyłem kabel i zamontowałem drugi w dolnej kratce w zderzaku, teraz wieje na niego cały czas chłodne powietrze, wszystko na razie prowizorka ale jak będzie dobrze czujnik trafi w obudowę filtra powietrza. Teraz jak dla mnie silnik szybciej się wkręca na obroty, lepiej przyśpiesza poprostu ma lepszego kopa, a spalanie na odcinku którym jeżdzę wg. kompa nie wzrosło.
Czyli jak każdy polak zdrutowałeś zamiast naprawić...brawo ! Jakby w fabryce uważali że trzeba dać w zderzak to by dali, nie sądzisz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 sie 2012, 22:02

Ten czujnik w kolektorze zwykle mierzy temperaturę kolektora a nie powietrza.

Ja kiedyś wpiąłem razem z czujnikiem potencjometr, który kablem do kabiny i patrząc na vagu zbiłem temperaturę o 25°C (z 50°C do 25°). Do tego miałem wyłącznik przełączający na oryginalny sygnał z czujnika aby podczas jazdy w pętli zamkniętej komputer sobie nie skorygował na podstawie wskazań sondy lambda. Mierzyłem stoperem przyspieszenia z włączonym i wyłączonym "magicznym" przełącznikiem i po włączeniu wyniki były o ułamki lepsze.

Może niedługo zaopatrzę się w sondę szerokopasmową i zobaczę dokładnie co się dzieje z mieszanką po i przed odpaleniem mojego chip magic tuning boxa.

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 07 sty 2013, 20:21

A tak właściwie to jaka powinna być prawidłowa temp zasysanego powietrza przy odczycie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 sty 2013, 00:45

Prawidłowo powinna być taka jak w dolocie. Przed odpaleniem zimnego silnika temperatura otoczenia a jaka się silnik porządnie zagrzeje to zazwyczaj jest coś około 50°C

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 21 sty 2014, 15:52

odlaczylem dziś ten czujnik i wpialem opornik i ku mojemu zdziwieniu zniknelo poszarpywanie które miałem przy 1800 - 2000obr . Narazie zostawię te prowizorke i zobacz jak spalanie bo teraz 17 miasto :lol: i problemy z odpaleniem w niższych temperaturach . Pijcie Borygo :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl