Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] dziwne zachowanie sond Lambda

Wszystko co tyczy się silników V6
TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

[B4 2.6 ABC] dziwne zachowanie sond Lambda

Post autor: TMEA » 31 gru 2016, 12:05

Witam

Mam dziwny problem z sondami lambda. Po nagrzaniu na LPG i na PB lambdy mają wg sterownika gazu 0.8V i VAG wyskakuje błąd "Regulacja Lambda 1 i 2 poza specyfikacją wartość dolna". Gdy daję gazu to lambdy pracują ale na obrotach jałowych znów problem. Dodatkowo spalanie jeszcze wzrosło do ponad 20L. Cczasem jednak lambdy pracują i na wolnych obrotach zmieniając swoje wartości od 0-0.9V. Dziwne, jak by coś nie łączyło? co może powodować takie głupoty? :) zaznaczam że zaczeło się tak dziać po uszczelnieniu kolektora dolotowego
pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 gru 2016, 16:56

Sprawdź czy wężyk map sensora masz dobrze podpięty do kolektora, bo jak ECU będzie widziało wyższe ciśnienie niż jest w kolektorze to będzie za dużo paliwa podawać.
Zobacz też czy czujnik temperatury powietrza pokazuje dobre wartości.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 02 sty 2017, 14:13

Podciśnienie na poziomie 0.45 czyli większe niż powinno być ale przed uszczelnieniem kolektora też tkie miałem a nawet większe

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 02 sty 2017, 16:37

TMEA pisze:Podciśnienie na poziomie 0.45 czyli większe niż powinno
Na tym się skoncentruj -masz parametr niepoprawny, silnik wybitnie podciśnieniem sterowany. Ja mam coś koło 35(mniej więcej), a zamieszam dążyć za jakiś czas do maksymalnego obniżenia. Możliwie blisko 0.3.

Jak pisałem w innym wątku -przy pierwotnych(po nabyciu auta), niecałych 0.40 były takie nieszczelności, że dla mnie były wręcz dziurami.
Do tego jednak dochodzi pewna kwestia -wysokości wolnych obrotów. W ABC da się je ustawić VAGiem na określoną wielkość. A z obrotami oczywiście zmienia się wielkość podciśnienia.
Podobnie nieszczelna przepustnica, uszczelka na jej obudowie, nieszczelności mocowania silnika krokowego itp. itd.

Szczelność to pozornie prosta sprawa, dopóki się nie pozna wszelkich możliwości jej utraty.
Czasem w sprawach Mercedesów z KE-j pisali do mnie ludzie, bo "problem z wtryskiem mechanicznym".
-sprawdź dokładnie szczelność
Mija 40 minut i mam PW -"sprawdzone, jest ok". Vaya con Dios Amigo. Po miesiącu kolejne PW "uszczelki wtryskiwaczy padnięte były".

Jak to mówią -ciężkie miałeś życie, a teraz Bóg wymaga kolejnych wyrzeczeń i wysiłku :-D
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2017, 16:55

Przy drugiej generacji LPG zawsze ECU sinika będzie nie halo tu raczej wina w emulacji.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 02 sty 2017, 17:10

A tam jest dwójka? Hmmm...niby się da, lecz nieczęsto wychodzi. Szczerze zamiast dwójki wolałbym już BLOS. Te sterowniki w ABC są jak kobiety -jakbyś się nie starał to jak nie utrafisz w sztukę to zawsze będzie niezadowolona ;)

Kumpla ABC dajmy na to musiało mieć odpięty dwie doby sterownik żeby się zresetował. Ustawienia fabryczne z VAGa działały jak dobrobyt w Polsce -na papierze. Ale to już nie na temat.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2017, 17:53

Nie wiem dokładnie ale przy 4gen sonda jest podłączona do centralki tylko do diagnostyki i to nie wszędzie standardowo ma być nie podłączona.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 02 sty 2017, 18:08

slyszałem że w ABC z automatem podciśnienie jest nieci wyższe ale faktem jest że to co mam to nadal zbyt dużo. Miałem jakiś czas temu podciśnienie 0.7 :o powoli ogarniam wszystko co może być nieszczelne: wymieniłem oringi odm, uszczelkę jajko (ori 40zł :/ ) wymieniłem część wężyków podciśnieniowych, pozakładałem na niektóre wężyki opaski skręcane aby mieć pewność szczelności. Jakie powinny być obroty w ABC?? ja mam coś koło 700. Co do LPG to jest sekwencja

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 02 sty 2017, 18:33

Po pierwsze: sonda Lambda to po prostu czujnik tlenu w spalinach i on niczego nie reguluje, daje tylko sygnał do sterownika silnika ion decyduje czy ma dodać czy odjąć paliwa , czyli :
- napięcie sond Lambda na poziomie 0.8V to sygnał że jest po prostu za bogata mieszanka (za mało powietrza) , sterownik zubaża do granicy kiedy nie może już zdjąć i wyrzuca błąd limitu regulacji.
- na pewno nie jest to kwestia nieszczelnego dolotu, bo byłoby niskie napięcie na sondach.

Jeśli napięcie jest wysokie, można zdjąć jakieś podciśnienie i zobaczyć czy zareagują.
Jeśli to tylko na wolnych obrotach to sprawdź czystość przepustnicy i zasilanie grzałek sond Lambda.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 02 sty 2017, 18:37

w sumie na to nie wpadłem :) dziwi mnie też co takiego że jak dam gazu i puszcze gaz to sondy lambda tak jak by się zawieszały i przez kilka sekund pokazują praktycznie linię prostą i dopiero zaczynają działać. Wygląda to tak jak by sondy zalało i zanim się oczyszczą to schodzi chwilka :)

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 02 sty 2017, 18:42

Jeszcze kwestia podciśnień.
Jak to mierzysz? Masz vacuometr ?
Prawidłowe rzeczywiste wskazanie vacuometrze jest na poziomie -0.55 do -0.70 Bar .

[ Dodano: 2017-01-02, 18:42 ]
Przy puszczeniu gazu działa zapewne tzw. cut off , czyli odcinanie paliwa przy hamowaniu silnikiem.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 02 sty 2017, 18:42

podciśnienie wskazuje komputer silnika na poziomie 46% i komputer LPG na poziomie 0.4. Nie mam żadnego przyrządu niestety

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 02 sty 2017, 18:47

ten od LPG pokazuje raczej rzeczywiste, więc tragedii nie ma . Daj mu trochę lewego powietrza i zobacz czy coś się ruszy,

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 02 sty 2017, 18:50

powiem tak. dziś go odpalilem i lambdy pracują fajnie. Więc może faktycznie coś z tymi kostkami od podgrzewania lambdy. Jutro popatrze jak będę miał czas, odepnę podciśnienia i zobaczę jak sondy pracują

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 02 sty 2017, 20:02

serizzi pisze: - napięcie sond Lambda na poziomie 0.8V to sygnał że jest po prostu za bogata mieszanka (za mało powietrza)
Albo, że sondy stoją z takich czy innych względów. Ale zasadniczo wygląda na to, że się dziewuchy pogubiły.
- na pewno nie jest to kwestia nieszczelnego dolotu, bo byłoby niskie napięcie na sondach.
Jeżeli dolot był jedną dziurą(0.7) sondy "dodały" paliwa(nie czepiajmy się, że to oxygen sensor, czujnik tlenu itp.), dolot zostaje doszczelniony to co się dzieje? Ano właśnie. Robi się cholernie bogato i sterownik albo da, albo nie da rady tego opanować. Kwestia sterownika, zakresów, naszych działań itp.
A z resetowaniem tego sterownika/przywracaniem ustawień fabrycznych to bywa różnie.


Dolot wciąż jest w mojej opionii nieszczelny i to nie jest istotne czy dla nas, czy dla pomiaru vacuometrem. Ważne jest co widzi sterownik, a on widzi...ile tam? 0.46? To źle. 0.40 uważam też jest źle.

Ja jestem zdania, że najpierw się robi część mechaniczną, a potem elektroniczną. Bo walka z mieszanką na nieszczelnym dolocie nie ma sensu raczej.

sprawdź czystość przepustnicy i zasilanie grzałek sond Lambda.
Nom. Koniecznie.
Dodam, że problem pozornie dotyczy wolnych obrotów lecz auto pali ponad 20...Moje cięższe C4 z ASB mimo, że jeżdżę "mało zachowawczo" pali jednak zdecydowanie mniej.

W sekwencji Jarewa faktycznie. Sondy są tylko podpinane informacyjnie/kontrolnie. To dosyć ważne ale można się obejść. Natomiast poprzez doinformowanie sterownika Pb od którego bierze info sterownik LPG mogą narobić kłopotu jak diabli, zwłaszcza, że zamykając kółko sterownik LPG może porozwalać korekty Pb ... itp. itd.

Gdzieś miałem spisane kodowania do ABC, do przełączenia go w tryb "bez sond". Nie pamiętam gdzie. Pewnie w sieci idzie to znaleźć. Osobiście nie próbowałem.


Ja bym jeszcze raz krytycznie spojrzał na szczelność, sprawdził co Kolega cytowany radzi, pokasował korekty w sterowniku i zobaczył czy jest poprawa. Jeżdżąc cały dzień na benie(wiem wiem, tanio nie jest)
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga