[ABC] jaki olej silnikowy?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1628
- Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 JS
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=17114812 od tego użytkownika ja biorę i nie narzekam
wiesz co no ja tak uważam ze nie jest tam tak źle bo dużo nie wziął mi tak jak pisałem 1,2l na 5000 Km wiec biore i uszczelniacze wymieniam w pon i potem leje max life . Zastanawiam sie nad tym val flush czy nie dac muRychu82 pisze:nie wiem jak długo był mineral(na pewno pół roku) i za pare tysi stuknie 300k kmjabko_nb pisze:a ajk wyglądała sytuacja u was z przebiegiem trochę boje sie bo nie wiem jak długo był minerał u mnie
i nie wiem czego sie boisz, bo jak zajechania silnika to właśnie na mineralu, a jak tego że trzeba bedzie poprawić jakieś uszczelnienia to...trudno trzeba będzie najwyżej powymieniać jakieś sparciałe....zależy ile autem chcesz pojeździć, ale nie leczy się syfa za pomocą pudru
Chciałbym tylko się wypowiedzieć w sprawie mitu jaki krąży od lat na temat oleju, nawet w 20 letnich jak i po przekroczeniu 300tyś autkach może być stosowany olej pełno-syntetyczny i to nie moje ubzduranie tylko potwierdzenie przez specjalistów, jeżeli silniki w naszych 20 latkach są w dosyć dobrej kondycji i się nie pocą to naprawdę warto poświęcić kilkanaście złotówek więcej i zalać pełen syntetyk, który zapewnia o wiele lepsze smarowanie, rozruch w każdej temperaturze i utrzymuje części mechaniczne silnika w dobrym stanie oraz co może dziwić na olejach syntetycznych auto zużywa mniej paliwa, mam dziewiętnastoletniego 2.6 z ponad 300tyś przejechanymi i nadal leję 5w40, olej nie wypukuje uszczelek silnik pracuje bardzo fajnie, robię swoją audicą 40 tyś km rocznie trasa Polska-Niemcy głównie kilka godzin na autostradzie ze stałą prędkością 150km\h wysiadały mi przeguby, pompa wspomagania, układ chłodzenia, sprzęgło czy też pompa paliwa ale jeszcze ani razu mnie nie zawiódł silnik, oleje mineralne mogą dobić nasz samochód drastycznie pogarszając jego pracę np. zatykając samoregulatory luzów zaworowych, olej mineralny można zastosować do danego silnika jeśli producent uwzględnia taką możliwość w instrukcji obsługi auta <ok> .
Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, 23:24 przez lobos, łącznie zmieniany 1 raz.