[ABC] jaki olej silnikowy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 lis 2015, 23:10
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: [ABC] jaki olej silnikowy?
Jeśli chodzi o olej silnikowy warto wziąść pod uwagę jeden fakt, w tych silnikach istnieją szklanki popychaczy które muszą być smarowane dobrym jakosciowo olejem a który musi być na tyle dobrze pompowalny aby jak najszybciej dosmarował każdy element silnika, jak ktoś widział jakie cienki otworki mają szklanki popychaczy wie o czym piszę.Pinokio pisze:Witam jaki proponujecie olej silnikowy do B4 ABC 2.6 V6 - niewiem jaki olej był wcześniej zalany auto ma przejechane 200tys.km jeszcze niewiem w jakim stanie jest motor i czy bierze mi olej bo mam je od niedawna. Jaki byście olej polecili?
Oleje 10W40 na pewno są za gęste aby skutecznie zapewnić właściwe smarowanie w niskich tempareturach.
Polecam do takich silników oleje 0W - dlatego aby zapewnić jak najlepszą i efektywną pracę silnika od momentu rozruchu.
A czy to będzie olej SAE 40 np. 0W40, 5W40, 10W40, 15W40 nie ma najmniejszego znaczenia bo drugi człon oleju silnikowego mówi nam jaką on ma lepkość w temp. roboczej wedle SAE J300 i tak olej 10W40 czy 0W40 w temp. roboczej będzie miał taką samą lepkość określoną w tabeli SAE J300, różnice są oczywiście w jakości oleju i każdy olej 0W40 ma raczej doskonałej jakości dodatki uszlachetniające a olej 10W40 już nie koniecznie a nawet może wręcz mieć je przestarzałe.
Dlatego tak istatne jest aby olej silnikowy gwarantował jak najbardziej skuteczne smarowanie od momentu przekręcenia kluczyka.
Pozdrawiam wszystkich
Piotr Dziektarz
Marketing, reklama Panowie robi wodę z mózgu .
Czytałem parę lat temu wypowiedź prezesa Castrola po odejściu na emeryturę .
Stwierdził on że nie wymieniał tak często jak nakazuje marketing, oleju w swoim aucie jak i żony .
Uzasadniał to tym że podczas długiej eksploatacji oleju zwiększa się w nim zawartość grafitu co wydatnie poprawia jego właściwości smarne .
Dodam jeszcze że za szanownego PRL-u miałem Fiata 125 który brał litr oleju na setkę . W mojej firmie (serwis samochodowy ) stała beczka Selektolu której ktoś nie przykrył wieka, więc po deszczu zrobiła się emulsja pół na pół z wodą .
Ze względów ekonomicznych i świadomością że temu silnikowi już nic nie zaszkodzi ,uzupełniałem systematycznie braki właśnie tą emulsją .
Trwało to z pół roku , nie było żadnych problemów w eksploatacji a remont wyszedł na pierwszy szlif .
Jako że nie mam żadnych warunków i podstaw technicznych aby móc samemu to uwiarygodnić posługuje się wiedzą specjalistów .
Osobiście zapytałem o mieszalność olei mineralnych z syntetycznymi jak i paru innych w serwisie Castrola .
Odpowiedzieli mi że nie ma przeszkód bo wszystkie mają tę samą bazę , podobno różnią się dodatkami , a może tylko zasobami finansowymi firmy co by opłacić odpowiedni marketing .
Także bez przesady z tym olejowym bajerem , jak ma dopuszczenie instytutu Volksvagena i tego drugiego (nie chce mi się szukać w tej chwili nazwy ) to znaczy że jest używalny .
Podobnie jest z oponami zimowymi a wielosezonowymi w naszym klimacie (podkreślam w naszym klimacie ).
Było na ten temat opracowanie instytutu niemieckiego.
Czytałem parę lat temu wypowiedź prezesa Castrola po odejściu na emeryturę .
Stwierdził on że nie wymieniał tak często jak nakazuje marketing, oleju w swoim aucie jak i żony .
Uzasadniał to tym że podczas długiej eksploatacji oleju zwiększa się w nim zawartość grafitu co wydatnie poprawia jego właściwości smarne .
Dodam jeszcze że za szanownego PRL-u miałem Fiata 125 który brał litr oleju na setkę . W mojej firmie (serwis samochodowy ) stała beczka Selektolu której ktoś nie przykrył wieka, więc po deszczu zrobiła się emulsja pół na pół z wodą .
Ze względów ekonomicznych i świadomością że temu silnikowi już nic nie zaszkodzi ,uzupełniałem systematycznie braki właśnie tą emulsją .
Trwało to z pół roku , nie było żadnych problemów w eksploatacji a remont wyszedł na pierwszy szlif .
Jako że nie mam żadnych warunków i podstaw technicznych aby móc samemu to uwiarygodnić posługuje się wiedzą specjalistów .
Osobiście zapytałem o mieszalność olei mineralnych z syntetycznymi jak i paru innych w serwisie Castrola .
Odpowiedzieli mi że nie ma przeszkód bo wszystkie mają tę samą bazę , podobno różnią się dodatkami , a może tylko zasobami finansowymi firmy co by opłacić odpowiedni marketing .
Także bez przesady z tym olejowym bajerem , jak ma dopuszczenie instytutu Volksvagena i tego drugiego (nie chce mi się szukać w tej chwili nazwy ) to znaczy że jest używalny .
Podobnie jest z oponami zimowymi a wielosezonowymi w naszym klimacie (podkreślam w naszym klimacie ).
Było na ten temat opracowanie instytutu niemieckiego.
Jak kupiłam samochód zalany był Castrol GTX High Mileage 15W-40 . Wymianę robiłam co 8000 km i pewnej mroźnej zimy rano po odpaleniu okazuje się że się zapaliła lampka olejenia i nie gasła , po wykręceniu czujnika okazuje się że pod nim jest lód, po wykręceniu śruby spustu oleju nic nie leciało. Audiczka dzień i noc spędziła w garażu, mechanior stwierdził że olej przymarzł . Miałam jeszcze ten olej który lałam , wystawiłam na noc na zewnątrz ,rano był tak gęsty prawie zamarznięty. Po tych zabiegach olej poszedł won z samochodu (2000 km przejechane). Od tamtej pory zalewany jest Motul 15W-40 i zero problemów.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
Przy mineralce nie dziwie się, że nie bierze oleju, bo na prawdę mega padaka musiała by być z tego silnika, żeby brał taki olejharley77 pisze:Skoro był zalany 15W to i zalałam 15W. Jeżdżę oleju nie bierze to niech tak zostanie
Osobiście jakbym miał tak dziadować z olejem z hipermarketu firmy krzak, to już wole lać coś najtańszego typu Orlen, Shell, Lotos itp. bo cenowo wychodzi podobnie(+10zł więcej) ale jednak marka to marka I nie zmienia się tego co miesiąc, żeby na takich ważnych rzeczach oszczędzać....
"Osobiście jakbym miał tak dziadować z olejem z hipermarketu firmy krzak";
To są delikatnie mówiąc brednie .
Te firmy nie produkują oleju tylko sprzedają olej znanych firm konfekcjonowany dla marketów pod różnymi nazwami .
Wystarczy obrócić pojemnik i tam zazwyczaj jest drobnym drukiem właściwy producent oleju .
Swoją drogą nasz rodzimy Lotos półsyntetyk jest bardzo dobrym olejem a można go upolować w promocyjnych pięciolitrowych opakowaniach w bardzo korzystnej cenie .
To są delikatnie mówiąc brednie .
Te firmy nie produkują oleju tylko sprzedają olej znanych firm konfekcjonowany dla marketów pod różnymi nazwami .
Wystarczy obrócić pojemnik i tam zazwyczaj jest drobnym drukiem właściwy producent oleju .
Swoją drogą nasz rodzimy Lotos półsyntetyk jest bardzo dobrym olejem a można go upolować w promocyjnych pięciolitrowych opakowaniach w bardzo korzystnej cenie .
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak racja ale nie bierzesz pod uwagę że to nie ten sam olej. Wszystko co do marketów to odrzuty na Lini produkcyjnej a żeby się nie marnowało to zawsze to ktoś kupi.To są delikatnie mówiąc brednie .
Te firmy nie produkują oleju tylko sprzedają olej znanych firm konfekcjonowany dla marketów pod różnymi nazwami .
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Informacje z źródeł.
Ty myślisz ze producent coś felernego zutylizuje nie dopuści do obrotu ?? nie te czasy dzisiaj wszystko zejdzie czasem pod przykrywka innej firmy czasem liczą na to ze nabywca zgubi paragon.
Jeśli chodzi o oleje to na przykład mimo że wyprodukowane w orlenie ale dla innej firmy taniej to żeby taniej wyprodukować olej nie przechodzi przez wszystkie procedury filtracji dlatego jest tańszy.
Liczą się zyski nie klient.
Ty myślisz ze producent coś felernego zutylizuje nie dopuści do obrotu ?? nie te czasy dzisiaj wszystko zejdzie czasem pod przykrywka innej firmy czasem liczą na to ze nabywca zgubi paragon.
Jeśli chodzi o oleje to na przykład mimo że wyprodukowane w orlenie ale dla innej firmy taniej to żeby taniej wyprodukować olej nie przechodzi przez wszystkie procedury filtracji dlatego jest tańszy.
Liczą się zyski nie klient.