[AAH] nazewnictwo dla uszczelki i wężyka
[AAH] nazewnictwo dla uszczelki i wężyka
Witam koledzy mam pytanie, czy ktoś z was możne podać mi prawidłową nazwę takiej uszczelki znajdującej się z tyłu lewej głowicy pod takim okrągłym metalowym dekielkiem, bo cieknie mi stamtąd delikatnie olej i chciałbym ją wymieni. Znajomy mechanik powiedział mi, że mam pytać w sklepie o zaślepkę wałka rozrządu, tylko jakoś w żadnym sklepie z częściami nie wiedzą o co mi chodzi gdy mowie, co powiedział mi ów mechanik, dlatego was proszę o pomoc i dziękuje z góry za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 12:13 przez pimpam, łącznie zmieniany 2 razy.
No tak pomyliłem się w tym co pisałem, to jest w głowicy po lewej stronie strojąc przodem do silnika czyli tj pisałeś po stronie pasażera, mhm więc tą zaślepkę wyjmuje i tam jest oring i to jego wymieniam, no tak a ja dzięki mechanikowi szukałem całości (oring i zaślepki) dlatego nie moglem tego nigdzie znaleźć. Więc o co mam prosić gościa w sklepie, tzn jaki oring, do czego, pod co dokładnie żeby już nieporozumień nie było.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Zrób to jak najszybciej nie chce cie straszyć ale mnie posypał się ten oring, olej kapie prosto na wydech i miałem pożar pod maska. Taka mała ciekawostka nie wiem jak w AAH ale w ABC później zaślepkę i oring zastąpiono śrubą.pimpam pisze:uszczelki znajdującej się z tyłu lewej głowicy pod takim okrągłym metalowym dekielkiem, bo cieknie mi stamtąd delikatnie olej i chciałbym ją wymien
No ja pożaru nie chce hehe :mrgreen: dlatego chce to wymienić i mieć święty spokój, no mógł to zrobić mój znajomy mechanik co mi uszczelki pod głowicami robił no ale stwierdził, że zapomniał, no ale zapomniał mi tez o tym powiedzieć, połapałem się jak auto w garażu zostawiłem i zobaczyłem na drugi dzień plamki oleju.
Zdjąłem tą zaślepkę i to chodzi o ten gumowy pierścień wciśnięty na tą zaślepkę tak?no bo w sumie nic więcej tam nie ma :mrgreen:
Jak widać u mnie był pęknięty ten oring.
Korzystając jeszcze z okazji, że jesteśmy przy zaślepce to mam jeszcze jedno pytanie. Otóż zaraz obok zaślepki wychodzi taki wężyk.
No i przy wymianie oringu zauważyłem, że u mnie drugi koniec tego wężyka nie jest do niczego podłączony.
Więc moje pytanie jest następujące, czy tak ma być czy znów mechanik o czymś zapomniał i nie podpiął?
Zdjąłem tą zaślepkę i to chodzi o ten gumowy pierścień wciśnięty na tą zaślepkę tak?no bo w sumie nic więcej tam nie ma :mrgreen:
Jak widać u mnie był pęknięty ten oring.
Korzystając jeszcze z okazji, że jesteśmy przy zaślepce to mam jeszcze jedno pytanie. Otóż zaraz obok zaślepki wychodzi taki wężyk.
No i przy wymianie oringu zauważyłem, że u mnie drugi koniec tego wężyka nie jest do niczego podłączony.
Więc moje pytanie jest następujące, czy tak ma być czy znów mechanik o czymś zapomniał i nie podpiął?
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Jest to odma i powinna być wpięta w plastikowy korpus przykręcany do przepustnicy z drugiej pokrywy idzie identyczny "wężyk" i albo go mechanik zapomniał podpiąć albo się połamał na drugim końcu powinna być identyczna "spinka" jak przy pokrywie.pimpam pisze:Korzystając jeszcze z okazji, że jesteśmy przy zaślepce to mam jeszcze jedno pytanie. Otóż zaraz obok zaślepki wychodzi taki wężyk.
No i przy wymianie oringu zauważyłem, że u mnie drugi koniec tego wężyka nie jest do niczego podłączony.
Więc moje pytanie jest następujące, czy tak ma być czy znów mechanik o czymś zapomniał i nie podpiął?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak dokładnie właśnie wróciłem z garażu i tak na chłopski rozum rzuciłem okiem na drugą stronę silnika i zobaczyłem taki sam wężyk, i tu znów racja wężyk był połamany ale trochę go zreanimowałem i wcisnąłem w ten plastikowy korpus. Także teraz już powinno być wszystko dobrze. Dziękuje wszystkim za pomocsiwusek216 pisze:Jest to odma i powinna być wpięta w plastikowy korpus przykręcany do przepustnicy z drugiej pokrywy idzie identyczny "wężyk"
Witam.
Odswieżam temat gdyż mam problem z wyciekiem oleju na kolektor wydechowy własnie z tej pokrywki od czujnika halla, który u mnie znajduje sie na lewej głowicy. Dzis mechanik wymienił mi ten zimering ale dalej kapie ( na szczescie nic mnie nie skasował bo powiedział, ze nie naprawił ). Wszystko robił na dotyk gdyz dostep tam jest bardzo ograniczony. Nie bardzo wiem co mam robic, jak zlikwidowac ten wyciek. pomózcie panowie bo mocno mi sie dymi spod maski kiedy kapnie olej. Czy tam jest jeszcze jakies miejsce, z którego może kapac olej?
Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.
Odswieżam temat gdyż mam problem z wyciekiem oleju na kolektor wydechowy własnie z tej pokrywki od czujnika halla, który u mnie znajduje sie na lewej głowicy. Dzis mechanik wymienił mi ten zimering ale dalej kapie ( na szczescie nic mnie nie skasował bo powiedział, ze nie naprawił ). Wszystko robił na dotyk gdyz dostep tam jest bardzo ograniczony. Nie bardzo wiem co mam robic, jak zlikwidowac ten wyciek. pomózcie panowie bo mocno mi sie dymi spod maski kiedy kapnie olej. Czy tam jest jeszcze jakies miejsce, z którego może kapac olej?
Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.