Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH 2.8 v6] Nieprawidłowa praca silnika, pomoc w diagnozie.

Wszystko co tyczy się silników V6
viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

[AAH 2.8 v6] Nieprawidłowa praca silnika, pomoc w diagnozie.

Post autor: viper370 » 20 mar 2010, 17:04

Witam.

Mam problem, od 2 dni mój silnik nierówno chodzi, do tego opadł z mocy i przy ruszaniu czuć lekkie szarpanie, ale odczuwalne... Dzisiaj zrobiłem testy na włączonym silniku odczepiałem po kolei wtryski i...
Wtrysk nr 3 czyli jak się stoi przodem do silnika, jest po lewej stronie jako ostatni.
Po jego odczepienie nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika, chodzi tak jak chodził a po odczepieniu innego silnik zaczyna bardziej bujać i wtedy przynajmniej wiem, że inne działają...
Bardzo was proszę o sprawdzenie tego u siebie i dać znać czy u Was się zmienia praca silnika po odczepieniu tego 3 wtrysku....
Bardzo pomoże mi to w zdiagnozowaniu przyczyny.
Z góry dziękuję!
Ostatnio zmieniony 30 mar 2010, 08:35 przez viper370, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 mar 2010, 22:47

no jeśli nie czuć różnicy przy odpięciu wtyczki od wtrysku ... to jest to usterka, którą musisz wyeliminować.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 26 mar 2010, 06:46

To jednak nie jest przyczyna...
Silnik szarpie podczas dodawania gazu...
Nie wiem co może być przyczyną, wszędzie było wszystko ok...

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 26 mar 2010, 08:40

sprawdz kable i swiece

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 26 mar 2010, 16:31

Sprawdzone, są ok :(

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 mar 2010, 16:46

Nie chcę karakać, ale rorząd był sprawdzany ? Może przeskoczył na którejś głowicy o ząbek i problem gotowy.

Awatar użytkownika
olo~666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:14

Post autor: olo~666 » 27 mar 2010, 00:14

sprawdź cewki!!! jeśli któraś nie domaga to może być taki objaw.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 29 mar 2010, 13:04

Jak mogę sprawdzić te cewki? Szukałem tego i nic nie znalazłem, oczywiście do tego silnika... Rozrząd owszem, mógł przeskoczyć i mam zamiar to sprawdzić, ale pewności nie mam bo nie strzela ani problemu z odpalaniem nie mam no i pali normalnie...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 mar 2010, 13:14

Sprawdź jeszcze ciśnienia sprężania. Jakoś nie doczytałem że nie ma różnicy na odpiętej kostce wtrysku.
Wniosek jest taki że albo nie dochodzi tam paliwo albo uszkodzony wtryskiwacz albo brak ciśnieia w cylindrze.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 29 mar 2010, 21:47

jesli brak reakcji to masz uszkodzony wtryskiwacz lub po prostu zapchany
najlepiej je dać do wyczyszczenia i sprawdzenia koszt od 50 do 100zł na specjalnym urządzeniu.
Powiem inną anegdotę bo tez miałem z tym problem no i u mnie okazało się że kabelki we wtyczce się obluzowały i wypięły przez co nie stykały sie z blaszkami we wtrysku :-D może to i głupie ale miałem tak więc nic nie szkodzi sprawdzić ;-)

Awatar użytkownika
Misiek060391
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 29 mar 2010, 19:34
Lokalizacja: Wasilkow

Post autor: Misiek060391 » 30 mar 2010, 21:43

JAk nie działa ten 3 to patrz czy na im jest wogle iskra i czy od tego kabel nie jest gdzies naruszony

szuszek83

Post autor: szuszek83 » 15 cze 2010, 14:16

miałem to samo, podczas jazdy lekko mi szarpnelo autkiem, dalej juz sie kulal i szrpal, po zmierzniu kompresji okazalo sie ze 2 i 3 cylinder ma 2 i 3 mpa, a 1 8, po drugiej stronie bylo od 13 do 14, uszczelka pod glowica byla wypalona miedzy dwoma cylindrami, bral mi olej tak pona 1 litr na 1000, wiec zabralem sie za caly remont silnika, wymienione: pierscienie, cylindry byly czysciutkie, nie porysowane, wiec obeszlo sie bez szlifu, glowice kompletnie zrobione, swiece, kable wymienione, oraz paneki na korbowodach, bo byly porysowane i mam pytanie, ile czasu na dotarcie silnika i jakies wskazówki bym prosil:) silniczek ladnie chodzi, oleju nie ubywa, plyn caly czas w normie, wiem ze na benzynie jakies 1000km i wymiana oleju i filtra, czy moze cos jeszcze?

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 15 cze 2010, 19:54

Witam panowie.

Mam mały problem z golfem 4 kolegi. jest to silnik dokładni 101KW 1,6 benzyna.

mianowicie :silnik po odpaleniu ma problemy z utrzymaniem obrotów,dymi na biało, siwo i mam problem z komunikacją między silnikiem a ecu.
co do ECU to wcześniej nie miałem problemu z połączeniem a teraz OBD daje mi jakieś dziwne odczyty z silnika.

Jeśli silnik pracuje w miarę normalnie i nie dymi to :
sonda pokazuje mi prace w granicach od 0,5 do 1,0 wolta.
a temperatura jakom podaje czujnik temperatury dla ecu przy dodawaniu gazu wzrasta razem z dociskaniem gazu w podłogę nawet do 140 c.

gdy wyłączę stacyjkę i odpalę go jeszcze raz i docisnę mocniej gazu to z rury idzie właśnie opisany dym a OBD ma problem z połączaniem.
Jeśli się połączy to w bloku pomiarowym wcześniej opisane czujniki warjują:
sonda:1,98 wolta
a czujnik temperatury dalej skacze jak oszalały chodziarz na zegarach jest 90 c to ecu pokazuje jedynie 24c
cały czas zalewa świece zapłonowe,



W wcześniej wyskakiwały dwa błędy: problemu z czujnikiem temperatury i z sondom lambda.

Wszystkie te usterki zostały wyeliminowane a jak zaczyna dymić na biało to błędy powrotem wracają a silnik wo gulę niema mocy.
proszę o szybkom odpowiedz bo nawęd na forum GOLFA NIKT NIC NA TEN TEMAT NIE WIE.
Przepasam z zmianę tematu i proszę o szybkom odpowiedź bo już mi zabrakło pomysłów :-( . :-( :-( :-(

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 15 cze 2010, 20:10

było napisać nowy temat a nie zaśmiecasz aktualny :evil:
jeśli dymi i jest błąd sondy to o co kaman?Wykręć sondę i sprawdź wzrokowo lub po prostu odepnij wtyczkę i zmierz a nie przez komputer

kolux007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 23 sty 2009, 00:36

Post autor: kolux007 » 21 cze 2010, 19:08

Witam. Nie chcę tworzyć nowego wątku. Posiadam 2,6 abc. Jak najprościej sprawdzić prawidłowe podłączenie wtyczek do wtryskiwaczy, chodzi mi o ich kolejność. Obawiam się, że mogę mieć pomylone. Dziękuję z góry za odpowiedź. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl