Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 Q 2.8 aah] obrotomierz zawyża obroty

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
konej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:36
Lokalizacja: tczew

[b4 Q 2.8 aah] obrotomierz zawyża obroty

Post autor: konej » 15 kwie 2010, 21:22

Wymieniłem licznik z obrotomierzem i powstał problem.
Zawyża obroty. Na jałowym pokazuje ok 1200rpm.
Przy prędkości 100km/h na 5 biegu ok 4000rpm.
Teraz pytanie czy można jakoś to naprawić?? (przetaktować obrotomierz),

Podejrzewam, że zegary pochodza od jakiegoś 5cio garowca :) dlatego to zawyżenie...

a odcinka jest dalego za skalą, gdzieś miejwiecej na wysokości 9000 obrotów. (prawie jak jakiś japoniec :P )



a i jeszcze troche falują obroty o ok 150rpm.
Może to być przyczyna krokowca?
Do tego czasem przy odpalaniu przez pierwsze 2sek nie chodzi na wszystkie cylindry.



Może mam dziwne pytania, ale zawsze jeździłem golfami mk 1, 2 i torchę rożnią się silniki :P hhehee

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 15 kwie 2010, 21:46

Co do zawyżania obrotów to jest w obrotomierzu taki potencjometr którym się to reguluje, bodajże śrubką się kręci, nie pamiętam dokładnie w którym miejscu, chyba w środku pod tarczą tam gdzie mocowanie wskazówki. Dawno temu się tym bawiłem... Miernikiem mierzysz rezystancję i regulujesz. Co do falowania to może być krokowiec, poszukaj na forum, bo było sporo takich tematów.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 15 kwie 2010, 22:13

ale że na zgaszonym silniku wskazówka leży pięknie równo na ostatniej kresce? bo ja jak rozbierałem swoje zegary, to po pierwszym złożeniu miałem na zgaszonym silniku 500 <ok> 8-)

Poza tym jak rozbierzesz zegary i poruszasz wskazówką od obrotomierza w górę i w dół, to wyraźnie czuć zakres gdzie się zaczyna a gdzie kończy skala. Mocniejsze przesunięcie w którąś ze stron po prostu przesunie skalę wyżej albo niżej.

Nie wiem jakim cudem wskazówka mogła iść w okolice teoretycznych 9 tys. obrotów, jeżeli skala się zaczyna od zera, to powinna skończyć się na ostatniej kresce :-)

konej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:36
Lokalizacja: tczew

Post autor: konej » 16 kwie 2010, 10:42

wskazówkka leży na zerze :) na szczęście mam drugie zegary tak wiec zobacze gdzie ten potencjometr:)


rozebrałem zegary i są dwa potencjometry: VR1 i VR2

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 16 kwie 2010, 14:35

jak wyciągniesz obrotek to masz takie 2 plastikowe srubki i nimi kręcisz u mnie też zawyżał to kręciłem tym chyba w lewą strone,tylko jak za dużo pokręcisz to bedzie ci znowu zaniżał.Jeśli masz stare zegary to ustaw te srubki tak jak sa na starym i będzie dobrze ;-)
Ostatnio zmieniony 22 gru 2014, 10:04 przez Hołowczyc20, łącznie zmieniany 1 raz.

konej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:36
Lokalizacja: tczew

Post autor: konej » 16 kwie 2010, 17:38

ok:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2010, 19:37

Trzy dni temu rozbierałem własnie. W mini-check masz ustawienia rezystorem i wogóle tam jest to opisane jakie zwory rezystorem na jaki silnik. Dokładnie to na tym czarnym plastiku jest opisane a zworka rezystorem i jest małe okienko w tym plastiku umiejscowione w wnęce na tył obrotomierza.

konej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:36
Lokalizacja: tczew

Post autor: konej » 16 kwie 2010, 19:59

Jarewa pisze:Trzy dni temu rozbierałem własnie. W mini-check masz ustawienia rezystorem i wogóle tam jest to opisane jakie zwory rezystorem na jaki silnik. Dokładnie to na tym czarnym plastiku jest opisane a zworka rezystorem i jest małe okienko w tym plastiku umiejscowione w wnęce na tył obrotomierza.
Nic z tego nie moge zrozumiec:
zworka rezystorem?? małe okienko?? to w mini check'u jest? nic nie kaupuję :P hehe moze mniej ogólnikami :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 kwie 2010, 20:41

Mini-check nie ma nic do obrotomierza, co prawda dostaje sygnał obrotów do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju ale jego przestawienie nie zmieni wskazań obrotomierza.
Nie wiem czy w obrotomierzu z zegarów UN4 czegoś takiego nie widziałem ale już nie pamiętam może to było w mini-checku o którym pisze Jarewa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2010, 20:57

Obrazek

Na czerwono opis. Na żółto zworki.

http://w440.wrzuta.pl/obraz/afHvO9mcBHK/minicheck

konej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:36
Lokalizacja: tczew

Post autor: konej » 16 kwie 2010, 21:35

thx:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl