[80 B4 ABC] Obroty, szarpanie no i gaśnięcie!!
[80 B4 ABC] Obroty, szarpanie no i gaśnięcie!!
Witam!!
od pewnego czasu mojej Audiczce zaczęły falować obroty na luzie (np. na czekaniu na zielone), silnik podgrzał się i przechodziło ale potem przy ściąganiu nogi z gazu w czasie jazdy na biegu strasznie szarpało i to wszystko było połączone ze sobą (ale jeszcze śmigała)
Polecono mi regulacje instalacji gazowej, co zrobiłem w pierwszej kolejności... po regulacji i wymianie filterków gazu Audiczka pozbyła się objawów opisanych wcześniej... ale tylko na 23km... potem objawy wróciły.
to jeszcze nic! następnie przy zmianie biegu w czasie jazdy silnik zgasł po raz pierwszy, przez 2 następne tyg. powtarzały się poprzednie objawy ale nie gasła...
minęło kilka dni i znów zgasła w takiej samej sytuacji...
przy następnym zgaśnięciu silnika już nie poszło tak łatwo... odpalenie go ponownie zajęło jakieś 40 - 50 min... przy każdej próbie śmierdziało paliwem, dałem więc spokój na 20 min i odpaliła nawet dojechała do domu.
2 kolejne dni śmigała z objawami początkowymi ale śmigała i wtem znów kaprys, zgasła i to jeszcze duży kawałek od domu...
takie właśnie objawy dręczą nasze 2,6 V6
Teraz urodziła nam się córa a auto stoi i strach nim jechać gdziekolwiek proszę poradźcie coś, dajcie jakiś namiar bo bez auta teraz jak bez nogi...
Dwóch mechaników starało się pomóc i nie podołali wyzwaniu.
jeden stwierdził że silnik stracił masę ale już naprawili... (nie dojechaliśmy nawet do domu a to zaledwie 3km)... wiec wróciliśmy do mechanika i po 5 dniach powiedział że nie wie co to jest
Drugi potrzymał Audiczke 3 dni i zadzwonił że on to się nie zna na silnikach w układzie V bo w polsce takich motorów jest mało bo ludzie oszczędzają na wszystkim (My nie oszczędzamy na gazie)
POMOCY Fani marki bo nie chce się pozbywać Audiczki <buu> <buu>
od pewnego czasu mojej Audiczce zaczęły falować obroty na luzie (np. na czekaniu na zielone), silnik podgrzał się i przechodziło ale potem przy ściąganiu nogi z gazu w czasie jazdy na biegu strasznie szarpało i to wszystko było połączone ze sobą (ale jeszcze śmigała)
Polecono mi regulacje instalacji gazowej, co zrobiłem w pierwszej kolejności... po regulacji i wymianie filterków gazu Audiczka pozbyła się objawów opisanych wcześniej... ale tylko na 23km... potem objawy wróciły.
to jeszcze nic! następnie przy zmianie biegu w czasie jazdy silnik zgasł po raz pierwszy, przez 2 następne tyg. powtarzały się poprzednie objawy ale nie gasła...
minęło kilka dni i znów zgasła w takiej samej sytuacji...
przy następnym zgaśnięciu silnika już nie poszło tak łatwo... odpalenie go ponownie zajęło jakieś 40 - 50 min... przy każdej próbie śmierdziało paliwem, dałem więc spokój na 20 min i odpaliła nawet dojechała do domu.
2 kolejne dni śmigała z objawami początkowymi ale śmigała i wtem znów kaprys, zgasła i to jeszcze duży kawałek od domu...
takie właśnie objawy dręczą nasze 2,6 V6
Teraz urodziła nam się córa a auto stoi i strach nim jechać gdziekolwiek proszę poradźcie coś, dajcie jakiś namiar bo bez auta teraz jak bez nogi...
Dwóch mechaników starało się pomóc i nie podołali wyzwaniu.
jeden stwierdził że silnik stracił masę ale już naprawili... (nie dojechaliśmy nawet do domu a to zaledwie 3km)... wiec wróciliśmy do mechanika i po 5 dniach powiedział że nie wie co to jest
Drugi potrzymał Audiczke 3 dni i zadzwonił że on to się nie zna na silnikach w układzie V bo w polsce takich motorów jest mało bo ludzie oszczędzają na wszystkim (My nie oszczędzamy na gazie)
POMOCY Fani marki bo nie chce się pozbywać Audiczki <buu> <buu>
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
jeżeli auto ma takie same objawy na PB i LPG to znaczy ze oba układy są ok, wiec gazownikom odpuść, wina musi leżeć gdzieś po stronie wspólnych elementów
sprawdź czy kolektor jest szczelny
wymieniałeś filterki gazu.. sprawdź filtr powietrza
sprawdź działanie sond możę przylewa CI audiczke na postoju
no i dokładnie sprawdź układ zapłonowy.. świece, kable i 3 cewki (wpinaj świece w kazdy kabel i sprawdź czy jest dobra iskra)
co do samego odpalania sprawdź czy dobrze łaczy czujnik halla
zerknij na rozrząd w tym silniku to akurat prosta sprawa (masz znak na wale i blaszki pod śrubkami kółek na wąłku rozrządu mają być poziomo dużymi dziurami do siebie, tak mysle jest gdzieś temat wiec mozesz sie upewnić )
ewentualnie coś z silnikiem krokowym
Nic wiecej chyba nie mogło się popsuć
sprawdź czy kolektor jest szczelny
wymieniałeś filterki gazu.. sprawdź filtr powietrza
sprawdź działanie sond możę przylewa CI audiczke na postoju
no i dokładnie sprawdź układ zapłonowy.. świece, kable i 3 cewki (wpinaj świece w kazdy kabel i sprawdź czy jest dobra iskra)
co do samego odpalania sprawdź czy dobrze łaczy czujnik halla
zerknij na rozrząd w tym silniku to akurat prosta sprawa (masz znak na wale i blaszki pod śrubkami kółek na wąłku rozrządu mają być poziomo dużymi dziurami do siebie, tak mysle jest gdzieś temat wiec mozesz sie upewnić )
ewentualnie coś z silnikiem krokowym
Nic wiecej chyba nie mogło się popsuć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
sam sprawdzaj po kolei to co pisałem.. jak masz coś pojęcia to dojdziesz.. jak nie masz to się nauczysz z pomocą forum <ok>
podłącz jeszcze VAG'a i spróbuj podmienić komputer w ostateczności
ABC to dość kłpotliwy silnik jak się juz zacznie sypać to tragedia, mało kto wie o co chodzi większośc naszych mechaniorów ma małe pojęcie i zajmują sie zazwyczaj standartowymi autami z silnikami do 2L ale jak dojdziesz łądu to dobra jednostka chociąż drugiej takiej już nie chce <ok>
Lepiej sam sobie wszystko zacznij diagnozować bo zje Cie ten samochód "z butami" jak bedziesz za wszystko takie ceny płacił jak za tego halla
podłącz jeszcze VAG'a i spróbuj podmienić komputer w ostateczności
ABC to dość kłpotliwy silnik jak się juz zacznie sypać to tragedia, mało kto wie o co chodzi większośc naszych mechaniorów ma małe pojęcie i zajmują sie zazwyczaj standartowymi autami z silnikami do 2L ale jak dojdziesz łądu to dobra jednostka chociąż drugiej takiej już nie chce <ok>
Lepiej sam sobie wszystko zacznij diagnozować bo zje Cie ten samochód "z butami" jak bedziesz za wszystko takie ceny płacił jak za tego halla
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lip 2011, 18:41
- Lokalizacja: Chynów