[2.8V6 B4]Podejrzany klekot w silniku lub glowicach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 paź 2010, 22:44
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
[2.8V6 B4]Podejrzany klekot w silniku lub glowicach
Mam problem od jakiegoś czasu dochodza mnie sluchy dziwnego klekotu z silnika jakby zawory albo szklanki,wymienilem olej z 10w na 15w i slychac to jeszcze wyrazniej lecz gdy zie rozgrzeje to praktycznie tego nie slychac,zauwarzylem tez ze odglos silnika sie zmienil przy jezdzie gdy dobrze wcisne gas to nie slychac typowego mruczenia tylko burkot jakby mial 12 8 garow;) nie wiem o co chodzikazdy mowi co innego a moze tu ktos mial taki przypadek???
Pomorzcie bo szkoda mi motoru zniszczyc gdyz naprawde jest dobry i zadbany nie zajechany...
Pomorzcie bo szkoda mi motoru zniszczyc gdyz naprawde jest dobry i zadbany nie zajechany...
A to nie czasem z wydechu ? Pęknięty kolektor albo coś z tłumikiem ? Ja mam coś podobnego od jakiś 6 miesiecy ale silnik w idealnym stanie a takie klekotanie przy dodawaniu gazu słychać najgłośniej przy środkowym tłumiku. Dodatkowo jak odpadł mi końcowy to oprócz standardowego głośnego buczenia było również jeszcze głośniejsze klekotanie.
Z tym że u mnie to słychac cały czas czy ciepły czy zimny i nie pod maską :roll:
Z tym że u mnie to słychac cały czas czy ciepły czy zimny i nie pod maską :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 paź 2010, 22:44
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Re: [2.8V6 B4]Podejrzany klekot w silniku lub glowicach
Ostatnie zdanie mnie rozwala, skoro twój silnik jest "zadbany nie zajechany" to po jakiego czorta pokarałeś go mineralnym olejem <palma> <palma>slawek1796 pisze:wymienilem olej z 10w na 15w i slychac to jeszcze wyrazniej
Pomorzcie bo szkoda mi motoru zniszczyc gdyz naprawde jest dobry i zadbany nie zajechany...
zaworek w servisie kolo 70 zl bynajmniej ja tyle ostatnio placilem . Znajduja sie pod deklami glowic na klucz chyba 10 badz na jakos gwiazdke , czesto ulegaja rozsypce . Kolektor tak wydechowy zaraz przy glowicy lubi pekac .slawek1796 pisze:a ile taki zaworek moze kosztowac jak wyglada i gdzie sie znajduje w tej glowicy i co do tego kolektora to chodzi o wydechowy?i gdzie najczesciej on peka ile moze kosztowac?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 paź 2010, 22:44
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
wlasnie bylem przeciwny temu ale znajomy mechanik mi tak doradzil stwierdzajac fakt ze ma powyżej 200.000 przebiek to trzeba juz taki lac i porazka;( zastanawialem sie czy moze ten spuscic i wymienic na 10w i czy to cos da? co do zaworku nie wiem gdzie tego szukac w glowicy pod pokrywami nic tam nie widze moze jakies zdjecie tego mi pomoże...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mój tato w swoim audi które kupił 5 letnie w 1995 roku wtedy miało przebieg 150 tyś. Z oleju 5W-30 na 10W30 przeszedł przy przebiegu 300tyś. km. (przebiegi prawdziwe bo są jeszcze plomby na liczniku).
Są koledzy na forum których samochody zrobiły na 15W kilkaset tysięcy kilometrów u poprzednich właścicieli a i tak na próbę zaleli "pół-syntetyk" i nic się nie stało. Niektórzy twierdzą że dobre uszczelki i uszczelniacz mają uszczelniacze mają uszczelniacz silnik a nie słaby zapieczony olej.
Są koledzy na forum których samochody zrobiły na 15W kilkaset tysięcy kilometrów u poprzednich właścicieli a i tak na próbę zaleli "pół-syntetyk" i nic się nie stało. Niektórzy twierdzą że dobre uszczelki i uszczelniacz mają uszczelniacze mają uszczelniacz silnik a nie słaby zapieczony olej.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Na forum są samochody z przebiegami blisko 400 tys km i śmigają dalej na full syntetyku. Przebieg oczywiście jest na blaciealdi pisze:Mój tato w swoim audi które kupił 5 letnie w 1995 roku wtedy miało przebieg 150 tyś. Z oleju 5W-30 na 10W30 przeszedł przy przebiegu 300tyś. km. (przebiegi prawdziwe bo są jeszcze plomby na liczniku).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 paź 2010, 22:44
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Dzieki za doradztwo i jeszcze jedno padło hasło ze hałas bardziej wydobywa sie z dołu motoru czyli może jakaś panewka być na wykończeniu i daje taki odgłos na cały silnik czy to jest możliwe w ogole?z przejścia na gorszy olej gdzie to nie był jakis z dolnej półki tylko wlewany był Mobil...jest tyle przypuszczeń że zaczynam sie gubić:( jak sie dowiedzieć czy to panewki czy jednak zaworek w głowicy
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
W silnikach ABC/AAH/ACK (ACK początki produkcji te co w A6 C4) pompa olejowa jest napędzana bezpośrednio z wału korbowego :!:siwusek216 pisze:Jedz do kogoś kto sie zna i posłucha motora uszkodzona panewka a luźny zawór wydaja zupełnie inne dźwięki. Jeśli dźwięk dochodzi z dołu może to tez być luźny łańcuch napędu pompy oleju.slawek1796 pisze:jak sie dowiedzieć czy to panewki czy jednak zaworek w głowicy
Tam nie ma żadnego łańcucha od napędu pompy kolego o czym Ty piszesz :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 paź 2010, 22:44
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
No właśnie byłem u takiego mechanika itez mi powiedział ze to łancuch bo ten klekot to raz go słychac głosno a raz wgle w zaleznosci od obrotów silnika gdy chodzi równo to nie słychac tak a gdy da sie gazu zaklekocze i przestaje spadaj obroty znowu klekocze bo niby lancuch sie stabuilizuje ale teraz kolega pisze ze nie ma łancucha w tych motorach to ja juz głupieje