Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Pogiete zawory ? brak cisnienia w komorze spala

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
jarek1516099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lut 2014, 08:15
Lokalizacja: Przemyśl

[B4 2.6 ABC] Pogiete zawory ? brak cisnienia w komorze spala

Post autor: jarek1516099 » 29 wrz 2015, 13:07

Witam wszystkich zakladam nowy temam poniewaz po przekopaniu forum, google nic konkretnego nie znalazlem.

Moze opisze swój problem po kolei i sory za pismo pisze w pracy bo nie moge przestac o tym myslec\

jest to silnik 2.6 V6 ABC zaczeło sie od rozsypania sie NAPINACZA rozrzadu i poszarpania paska rozrzadu , kupilem nowy napinacz i pasek ustawilem rozrzad i nie zapalila ... po kolejnych próbach ustawienia znów to samo. Pożyczyłem manometr zmierzyłem cisnienie i okazalo sie ze na prawej glowicy od strony kierowcy niema wogóle... prawdo podobnie pogielo zawory ?

Koledzy co teraz mnie czeka czy dam rade zdjac to wszystko czy jest to bardzo skomplikowane . dodam ze kiedys urwalo mi pasek rozrzadu jak kupilem audi ale wymienilem sam i ustawilem rozrzad przez dwa lata byl spokój do teraz

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 wrz 2015, 13:21

jarek1516099 pisze:Koledzy co teraz mnie czeka czy dam rade zdjac to wszystko czy jest to bardzo skomplikowane . dodam ze kiedys urwalo mi pasek rozrzadu jak kupilem audi ale wymienilem sam i ustawilem rozrzad przez dwa lata byl spokój do teraz
Jeśli masz jakieś doświadczenie w mechanice to może się udać nawet jeśli nigdy nie zdejmowałeś głowicy. Najlepiej najpierw poczytaj jak to się robi albo obejrzyj jakieś filmy na yt (nie wiem czy są po polsku po po angiesku powinno być sporo).

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 wrz 2015, 13:21

Oczywiście, że pogięło zawory, czego się spodziewałeś po rozwalonym rozrządzie?
Ściągaj czapki, wymieniaj zawory, a jak masz pecha to gniazda zaworowe i lub tłoki też będą do wymiany.
Podlicz koszty, i kup inny, używany silnik za 1000 zł. prawdopodobnie będzie taniej.
Dlaczego po raz kolejny padł Ci rozrząd? Nie pilnujesz czasu i kilometrów do jego wymiany ?
Wtedy wymieniłeś sam pasek bez napinaczy i pompy wody? Czy tak?

Wtedy miałeś szczęście, teraz miałeś pecha.

(NIE MA piszemy osobno , PRAWDOPODOBNIE to jedno słowo)

jarek1516099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lut 2014, 08:15
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: jarek1516099 » 06 paź 2015, 08:39

Obrazek

Witam ponownie tak wygiete są zawory w prawej głowicy wydechowe, dodam że nowy silnik mnie nie interesuje kupując coś za tysiąc złotych więc policzyłem koszty i opłaca mi się go wyremontować.
Zdjęta została również druga głowica ponieważ dostała nie widać tego ale sprężania ucielalo do kolektora ssacego lub poszły uszczelniacze ale to już nie moja Brożka głowice pojechały do regeneracji Koszt samej robociznyplanowanie i frezowaniem gniazd 230 zł. plus nowe trzy zawory i uszczelniacze myślę że w 500 zł się zmoeszcze.
Uszczelka pod głowice 65 jedna itd koszt uszczelek wszystkich ok 210 zł. I w moich kosztach zmieszczą się również pierścienie a więc tu nasuwa się moje pytanie ❓
Jak wyjąć tłoki... Wiem odkrecam miskę itd i tłoki w górę. ale ok od miski dostanę się do czterech tlokow ale co z tymi dwoma czarno to widzę ktoś coś takiego robił może jakaś podpowiedź? Jak bd miał czas dodam więcej foto

[ Dodano: 2015-10-06, 08:39 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 paź 2015, 09:38

fajnie, że robisz, lecz podlicz koszty dobrze. Wszystkie.
Sprawdź czy panewki nie dostały, bo jak tłoki spotykają się z zaworami to cała siła leci w panewkę korbowodową. Prowadnice zaworów do sprawdzenia, wymiana pompy wody, napinaczy, pasków, o tym nie wspomnę.
Z wyjęciem tłoków nie pomogę, ale na moje nie powinno być problemów górą? Akurat Vłki nie rozbierałem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 paź 2015, 10:56

jarek1516099 pisze:Jak wyjąć tłoki... Wiem odkrecam miskę itd i tłoki w górę. ale ok od miski dostanę się do czterech tlokow ale co z tymi dwoma czarno to widzę ktoś coś takiego robił może jakaś podpowiedź? Jak bd miał czas dodam więcej foto
Jak odkręcisz dolną część miski to pewnie nawet kluczem nie podejdziesz do żadnej śruby. Pewnie będziesz musiał ściągnąć całą miskę co utrudnią "sanki" więc albo zdejmiesz sanki albo trzeba silnik podnieść do góry.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 06 paź 2015, 11:17

Część :-) Ja właśnie jestem w trakcie składania silnika.Tłoki można wyjąć ale trzeba zdjąć obie części miski.Ja silnik wyjąłem.Nie wiem co chcesz wymienić i jak go zrobić ale jak pisze Leo panewki trzeba wymienić.Ja wymieniam korbowodu i główne GLYCO pierścienie GOETZE.Patrząc na gładź Twoich cylindrów trzeba je honować oraz wszystko przed składaniem umyć.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 paź 2015, 11:25

kolega właśnie zakupił pierścienie, żeby nie honować , robi tak zwany mały remont, mylnie nazwany przez naszych rodzimych Mirków handlarzy, wychowanych na BEEMWU. Nie bierze pod uwagę tego, że mu te pierścienie popękają od progów na cylindrach, bo się będą o nie obijać za każdym obrotem wału. Tak to można zrobić jak się chce auto do żyda puścić.
Ale to jego pieniądze, na własnych błędach się najlepiej uczy. to jest drugi remont w ciągu pół roku, a za kolejne pół roku, trzeci raz będzie go otwierał.

jarek1516099
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lut 2014, 08:15
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: jarek1516099 » 09 paź 2015, 07:40

Dzięki koledzy ale nie mam możliwości ściągania silnika ani zdjęcia kołyski :-(

[ Dodano: 2015-10-09, 07:40 ]
Czy ktoś może wie jaka siła jest dokręcania głowicy? I w jakiej kolejności?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 paź 2015, 07:51

Ja mam taki informacje:
I dokręcenie 60NM
II 180 stopni
dla nowych nasmarowanych śrub. Jak zostawiasz stare to spece ze stodoło-warszatatów mówią aby dać 45 stopni mniej.

Poza tym powinieneś mieć na uszczelce głowicy też napisane jak dokręcać.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 09 paź 2015, 07:57

Dobrze jest dać nowe śruby do głowicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl