[B4 2.6 ABC quattro coupe] Problem z paleniem
[B4 2.6 ABC quattro coupe] Problem z paleniem
witam
Problem polega na ciężkim paleniu z rana
A wygląda to tak, po nocy wsiadam do auta kręcę i zero reakcji żadnych oznak chęci zaskoczenia, ponowna próba i coś próbuje już zaskoczyć ale nie da rady wejść na obroty by pracować, jedynie kuśtyka na granicznych obrotach i gaśnie po chwili. Jeszcze tak jedna próba palenia lub dwie sytuacja się powtarza i odpala równiutko na wszystkich garach ładnie obroty trzyma i jest git. Kolejny problem jaki się pojawia to, auto jeśli nie przekroczy 1500 obrotów nie ma siły ruszyć dusi się i trwa to chwile może 2 - 3 minuty potem jest wszystko dobrze.
zauważyłem tez ze autko traci moc gdy długo kręcę się po mieście i temperatura przekroczy 90 stopni do 100 stopni, spalanie uważam za normalne w mieście pali mi to zależnie od stylu jazdy od 13 do 18 l/100km w trasie od 8 do 11,5 l/100km
samochód jest z gazem i i tu jest kolejny problem, gdy po jeździe na gazie zgaszę na gazie to po dłuższym postoju gdy odpalę auto pracuje równo ładnie ale nie da rady wkręcić się w obroty, strzela w dolot nie ma mocy chyba ze przełączy się na gaz to odrazu wszystko znika auto ma moc nie strzela nie dusi się jak by nic mu nie dolegało
Problem pojawia się tylko i wyłącznie na PB strzały w dolot również na PB na LPG żadnych strzałów żadnych dławień zero kłopotu
by zapobiec dławieniu i strzałom na pb muszę auto po jeździe na LPG przełączyć na PB dać mu dosłownie 30 sekund popracować na PB i zgasić wtedy żadne kłopoty się nie pojawiają a jedynie po nocy ciężko pali każde kolejne palenie to jest z pierwszego strzału odpalanie
Problem polega na ciężkim paleniu z rana
A wygląda to tak, po nocy wsiadam do auta kręcę i zero reakcji żadnych oznak chęci zaskoczenia, ponowna próba i coś próbuje już zaskoczyć ale nie da rady wejść na obroty by pracować, jedynie kuśtyka na granicznych obrotach i gaśnie po chwili. Jeszcze tak jedna próba palenia lub dwie sytuacja się powtarza i odpala równiutko na wszystkich garach ładnie obroty trzyma i jest git. Kolejny problem jaki się pojawia to, auto jeśli nie przekroczy 1500 obrotów nie ma siły ruszyć dusi się i trwa to chwile może 2 - 3 minuty potem jest wszystko dobrze.
zauważyłem tez ze autko traci moc gdy długo kręcę się po mieście i temperatura przekroczy 90 stopni do 100 stopni, spalanie uważam za normalne w mieście pali mi to zależnie od stylu jazdy od 13 do 18 l/100km w trasie od 8 do 11,5 l/100km
samochód jest z gazem i i tu jest kolejny problem, gdy po jeździe na gazie zgaszę na gazie to po dłuższym postoju gdy odpalę auto pracuje równo ładnie ale nie da rady wkręcić się w obroty, strzela w dolot nie ma mocy chyba ze przełączy się na gaz to odrazu wszystko znika auto ma moc nie strzela nie dusi się jak by nic mu nie dolegało
Problem pojawia się tylko i wyłącznie na PB strzały w dolot również na PB na LPG żadnych strzałów żadnych dławień zero kłopotu
by zapobiec dławieniu i strzałom na pb muszę auto po jeździe na LPG przełączyć na PB dać mu dosłownie 30 sekund popracować na PB i zgasić wtedy żadne kłopoty się nie pojawiają a jedynie po nocy ciężko pali każde kolejne palenie to jest z pierwszego strzału odpalanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może pompa paliwa jest słaba, w sytuacji w której będziesz wiedział że źle odpali, włącz i wyłącz zapłon kilka-kilkanaście razu zanim włączysz rozrusznik.
Druga podejrzany (nie napisałeś jaki masz gaz ale zakładam że sekwencyjny) to puszczające gaz wtryskiwacze lpg albo parownik puszczający gazowe bąki podciśnieniem do kolektora ssącego. Przy odpaleniu gaz zalewa silnik i trzeba długo kręcić.
Druga podejrzany (nie napisałeś jaki masz gaz ale zakładam że sekwencyjny) to puszczające gaz wtryskiwacze lpg albo parownik puszczający gazowe bąki podciśnieniem do kolektora ssącego. Przy odpaleniu gaz zalewa silnik i trzeba długo kręcić.
Miałem to samo. Po zmianie czujnika temperatury nr 3 tu : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83d ... 29d8b.html wszystko wróciło do normy. Jest jedno ale, po drugiej zmianie czujnika. Pierwszy kupiłem tani i nic się nie zmieniło, diagnozowałem auto przez kilka miesięcy i uznałem że to jednak ten czujnik i choć miałem "nowy" czujnik kupiłem kolejny drogi bosha. Po wymianie zniknęły kłopoty. W międzyczasie uszczelniłem też dolot miałem lekko nieszczelny.
witam ponownie
gaz jak najbardziej sekwencja listwy wtryskowe są nowe parownik stary i na pewno nie domaga (do wymiany)
próbowałem już kręcenia kilku krotnego by pompa paliwa nabiła konkretnie i to nie to nawet pokosiłem sie i zmieniłem na nowa
dziś zmienię czujnik jak tak i zobaczymy co będzie jak tu pomoże to wezmę sie za gaz wtedy
gaz jak najbardziej sekwencja listwy wtryskowe są nowe parownik stary i na pewno nie domaga (do wymiany)
próbowałem już kręcenia kilku krotnego by pompa paliwa nabiła konkretnie i to nie to nawet pokosiłem sie i zmieniłem na nowa
dziś zmienię czujnik jak tak i zobaczymy co będzie jak tu pomoże to wezmę sie za gaz wtedy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
nie wiem jak inni ale ja dzis zmienilem ten czujnik temp oleju ale zeby go zmienic wyjmowalem wentylatory chlodnicy i zdejmowalem kolo pasowe i nadal nie dzialalo wiec nowy przewod polecial i dziala wiec szukac musze usterki po kablu
Edit:14.07.2011
wymieniona zostala pompa paliwa auto jest mocniejsze pali na dotyk okolo 5 sekund krecenia i pracuje lecz nadal przez chwile sie dlawi i strzela w dolot odpalajac silnik trybem awaryjnym gazu jest ciagle idealnie tylko na PB sie dlawi przez pewien czas az lekko temperature zlapie
Edit:14.07.2011
wymieniona zostala pompa paliwa auto jest mocniejsze pali na dotyk okolo 5 sekund krecenia i pracuje lecz nadal przez chwile sie dlawi i strzela w dolot odpalajac silnik trybem awaryjnym gazu jest ciagle idealnie tylko na PB sie dlawi przez pewien czas az lekko temperature zlapie