Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Problem z silniczkiem krokowy a czujnikiem wody

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.6 ABC] Problem z silniczkiem krokowy a czujnikiem wody

Post autor: PiotrLublin » 01 lut 2016, 18:20

Witam,

tematy czujników wałkowane milion razy, silniczków mniej ale do sedna.

Walcze juz troche czasu z silniczkiem krokowym, gdy podpinam szaleja mi obroty, wskakuje na 1300 chwile tak postoi i spada do 1000, gdy dodam gazu sytuacja sie powtarza zatrzyma sie na 1300 i zaraz spadnie do 1000, gdy jade z podłączony, to szarpie autem przy odpuszczaniu gazu jak by sie zawiesił na obrotach. Gdy odłączę silniczek, wszystko jest okej, obroty ustawie na 800 na wolnych, nie zawiesza sie na 1300 nic, jedzie auto płynnie.

Silniczek wymieniałem juz z 2 razy, na kazdym to samo, kupowałem oryginalne używki.

Teraz temat czujnika wody tego 2-pinowego? Czy może to miec jakies powiązanie z silniczkiem?? Do Ecu podaje błedne info o temp i zawiesza sie na ssaniu albo cos??

Sprawdzałem na kompie, przy podłączonym, nie ma błedow...

Czy warto kupić nowy silniczek na alledrogo? Jakies firmy Maxgear i zalozyć i sprobować czy to będzie chulać?

Miał ktos z was podobny problem z silniczkiem w V6?


Za jakieś cenne rady i uwagi zawsze = <piwo>

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 lut 2016, 19:21

Dobrze by było sprawdzić pod komputerem w blokach pomiarowych jaką temperaturę widzi po rozgrzaniu silnika.
Sam czujnik możesz zmierzyć miernikiem ale po rozgrzaniu może to być trochę trudne przez temperaturę pod maską i jego umiejscowienie.

Dobrze też by było sprawdzić działanie czujnika zamknięcia przepustnicy (na komputerze albo miernikiem). Tego komputer może nie dać rady zdiagnozować jako błąd tylko trzeba zobaczyć w okienku czy się zmieni wartość z 0 na 1.

Sprawdź też rurkę map sensora czy się nie odłączyła od kolektora.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 01 lut 2016, 20:14

maciek889 pisze:Dobrze by było sprawdzić pod komputerem w blokach pomiarowych jaką temperaturę widzi po rozgrzaniu silnika.
Sam czujnik możesz zmierzyć miernikiem ale po rozgrzaniu może to być trochę trudne przez temperaturę pod maską i jego umiejscowienie.
No z tym będzie właśnie problem.
maciek889 pisze:Dobrze też by było sprawdzić działanie czujnika zamknięcia przepustnicy (na komputerze albo miernikiem). Tego komputer może nie dać rady zdiagnozować jako błąd tylko trzeba zobaczyć w okienku czy się zmieni wartość z 0 na 1.
Masz na myśli TPS? No własniee, jego tez wymieniałem, tam jest podobno wazne umiejscowienie go?
W ktorym okienku, na VAG-u pod kompem? Podpowiesz ktore to wartości w programie?
maciek889 pisze:Sprawdź też rurkę map sensora czy się nie odłączyła od kolektora.
To juz magiaaa!! Gdzie ta rurka sie podziewa?! :lol:
Ta cieniutka co idzie do przepustnicy?

Dziekuje za podpowiedzi!

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 lut 2016, 21:26

Tutaj masz zaznaczone gdzie jest ta rurka od MAP sensora: https://audi80.pl/download.htm?id=13910

Co do TPS to tak jak ustawisz tak, że styk zamknięcia nie będzie się załączał to nie wejdzie w tryb regulacji obrotów.

Grupy ci nie powiem ale ich tam nie ma dużo. To jest okienko z jedyną wartością 1 lub 0. Możesz też sprawdzić na 6 pinie podłączonej kostki TPSu (muszisz wpiąć się miernikiem od tyłu kostki) czy będzie się pojawiać i znikać 5V (na wł. zapłonie) podczas uchylania i zamykania przepustnicy. Tu masz numeracje pinów: http://www.yiparts.com/Files/ProFile/Im ... c4416d.jpg

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 01 lut 2016, 22:41

maciek889 pisze:utaj masz zaznaczone gdzie jest ta rurka od MAP sensora: https://audi80.pl/download.htm?id=13910
Z tym jest wszystko ok.
maciek889 pisze:Co do TPS to tak jak ustawisz tak, że styk zamknięcia nie będzie się załączał to nie wejdzie w tryb regulacji obrotów.
Z TPS jest tak ze on pyka jak sie go przekreci czyli, przepustnica sie delikatnie otwiera to on juz ma pyknąc? Jak go dobrze ustawić?
I nie mam miernika jutro z pracy pożycze to sprawdze dokładnie TPSa.

Moze TPS jednak jest zle ustawiony, i po podlaczniu silniczka daje mu bledne info ze przypustnica jest otwarta lub zamknieta i wtedy silniczek sie bardziej otwiera??

Jeszcze raz dzieki.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lut 2016, 09:56

To tak pstryka przy minimalnym otwarciu to jest raczej dobrze ustawiony.

Także czujnik temperatury powietrza dobrze by było sprawdzić. Jest w okolicach silniczka krokowego wkręcony w jedn z kanałów kolektora.

Możesz też poszukać jakimś sprayem czy gazem z butli nieszczelności w dolocie.

Co do czujnika temperatury płynu to możesz zrobić tak. Zdejmij gumową osłonkę z wtyczki i wsadź tam dwa przewody i nałóż wtyczkę. Rozgrzej silnik i sprawdzaj napięcie (nie opór) na tych kablach. Później napiszę przy jakiej temperaturze jakie powinno być napięcie.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 02 lut 2016, 18:47

No to TPS jest dobrze ustawiony.

Kurde podsunołes mi kolejny pomysł, może faktycznie czujnik powietrza jest padnięty i daje zle info??
Jak go sprawdzić?

Dolot jest szczelny na 100%

Jak znajdziesz to chetniee, jutro mam wolne to coś pokombinuje z miernikiem.
Bo znalazłem kiedyś kupowałem jakiś zamiennik, czujnik wody ten 2 pinowy, założę go jutro moze cos zadziała.

Dam znać ze wszystkim jutro.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lut 2016, 19:58

Czujnik temperatury dolotu ma chyba takie same parametry jak ten od wody. Więc można mierzyć jego opór po odłączeniu albo zmierzyć napięcie na podłączonym.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 02 lut 2016, 21:35

Dzieki, jutro moze podmienię ten od powietrza i dam znac czy cos to daaaa :)

Jak nie to bede dalej kombinował ze wszystkim, dam info co zrobilem itp

Pozdro Maciek


add:

Czujnik od powietrzaaa działaaa dobrze, lecz zauwazylem ze wtyczka od czujnika wody jest rozwalona moze jakies styki nie łapia?? jutro kupie nową wtyczke na szrocie i zrobie z tym porządek.

Czytałem ze jesli bedzie zwalony czujnik powietrza to autko wiecej pali, nie rowne obroty itp telepie autem, u mnie to nie wystepuje, calkowite inne objawy :(

Jak sprawdzic czy silniczek krokowy jest dobry??

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 04 lut 2016, 07:58

Moze głupie pytanie ale skoro zmieniałeś czujnik włożyłeś odpowiedni typ? Sa dwa rodzaje różniące się średnicą trzpienia.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lut 2016, 09:45

Pod podmieniałeś silniczek krokowy to raczej powinieneś trafić na jakiś sprawny.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 07 lut 2016, 14:36

siwusek216 pisze:Moze głupie pytanie ale skoro zmieniałeś czujnik włożyłeś odpowiedni typ? Sa dwa rodzaje różniące się średnicą trzpienia.
Ktory czujnik masz na mysli?

Wody czy powietrza?

maciek889 pisze:Pod podmieniałeś silniczek krokowy to raczej powinieneś trafić na jakiś sprawny.
No wlasnie tez tak mysle...juz głupiejeee, moze zdecyduje sie zamowic nowy z alledrogoo zobaczymy...czy cos daa

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 14 lut 2016, 19:59

PiotrLublin pisze: siwusek216 napisał/a:
Moze głupie pytanie ale skoro zmieniałeś czujnik włożyłeś odpowiedni typ? Sa dwa rodzaje różniące się średnicą trzpienia.


Ktory czujnik masz na mysli?
Krokowca

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga