Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Problem z temperaturą

Wszystko co tyczy się silników V6
Luuk76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:45
Lokalizacja: kielce

Post autor: Luuk76 » 20 wrz 2017, 13:00

cholerka, to nie wiedziałem ze może być 3 biegowy... no ta klima też mnie martwi co ją tak wyłącza - co kilka sekund dosłownie - pogmatwane to wszystko...ale może z pomocą Waszą dojdziemy do jakiegoś ładu i składu
dzięki bardzo za cenne informacje
pozdo

[ Dodano: 2017-09-20, 13:00 ]
Witam Koledzy ! odświeżam temat odnośnie temperatury w moim aucie ... wymieniłem obydwa czujniki temperatury i szczerze mówiąc na tych nowych jest jeszcze inaczej - poza miastem mam równo 100 ( a na starym było 90 ) natomiast w mieście dochodzi mi do 105 ( wskazówka w okolicach tej pierwszej kropeczki) załącza się wentylator i zbija do ok 98 -100 ...
zatem to chyba faktycznie te czujniki przekłamują bo na tych starych czujnikach było nawet lepiej - bo na trasie było równo 90 ... poza tym obserwuję, ze póki co płyn nie ubywa, wentylatory działają, rura od chłodnicy miękka...
zastanawiam się jeszcze bo jeden z kolegów mi mówił, ze u niego przekłamywał sam wskaźnik przy zegarach i coś tam musiał przelutować - jakiś stabilizator napięcia i wszystko zaczęło działać - ale u niego temperatura szła na max...
Zatem chyba wrócę do tych starych czujników i będę obserwował co się dzieje
chyba, że macie jakieś inne pomysły to proszę o porady
pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i z góry dziękuję

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 wrz 2017, 13:28

Luuk76 pisze:wymieniłem obydwa czujniki temperatury i szczerze mówiąc na tych nowych jest jeszcze inaczej - poza miastem mam równo 100 ( a na starym było 90 ) natomiast w mieście dochodzi mi do 105 ( wskazówka w okolicach tej pierwszej kropeczki) załącza się wentylator i zbija do ok 98 -100 ...
no niestety z zamiennikami tak już jest
A ja kiedyś kupiłem czujnik i wówczas gdy silnik miał 90 on pokazywał 120 ;-) nie jeden to już by silnik rozbierał albo chociaż termostat wywalił. A ja po prostu kupiłem kolejny czujnik na którym zresztą też było podobnie dopiero chyba 3 lub 4 pokazywał w miarę dobrze.
Luuk76 pisze:zastanawiam się jeszcze bo jeden z kolegów mi mówił, ze u niego przekłamywał sam wskaźnik przy zegarach i coś tam musiał przelutować - jakiś stabilizator napięcia i wszystko zaczęło działać - ale u niego temperatura szła na max...
to trochę dziwne bo zwykle jak przekłamuje to na minus a nie na plus.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 20 wrz 2017, 13:49

Na plus też może. Wyczyść styki od wskaźników (jak masz zegar VDO to na małe miedziane nakrętki 7 a jak UN4 to na śrubki na malutki krzyżak). Są tam takie "oczka" w płytce na których się zbiera śniedź i trzeba ją zetrzeć (z koloru złotego do srebrnego). Często to one są winne złym wskazaniom zegarów.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Luuk76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:45
Lokalizacja: kielce

Post autor: Luuk76 » 24 paź 2017, 22:37

Dziś zmieniłem oba czujniki temperatury na "stary" zestaw i co się okazało:
temperatura na trasie ( na zewnątrz było 11-13 stopni) - 83-85 stopni
natomiast w mieście w korkach około 1 h godziny jazda - wskazanie max 98 stopni
macie koledzy racje , że te czujniki w cały świat wskazują ... komedia na 102
Zatem zostawiam ten stary zestaw i póki co obserwuje co i jak ...
poza tym śmiga aż miło ... ;-)
dziękuję wszystkim za porady !

[ Dodano: 2017-10-24, 22:37 ]
Witam koledzy !
Chciałbym odświeżyć temat klimatyzacji w moim coupe. Miałem wreszcie chwilę się tym zająć. Otóż wymieniłem dwa czujniki od klimy (czerwony i zielony- te przy chłodnicy ). Klima ruszyła... chłodzi fajnie ale...jednak działa ok 5 lub 10 min i zaczyna się ponownie wylaczac. Gaśnie mi ta śnieżynka na wyświetlaczu (mam climatronik ) . Czasem jest tak że wylacza (śnieżynka gaśnie ) i po chwili załącza (śnieżynka się zapala) i to się powtarza co jakis czas.... wentylator działa na tym szybkim biegu chyba drugim... po za tym słyszę jakieś dziwne syczenie i wówczas też się wylacza ...
Mam też wrażenie że na trasie działa dłużej bez problemu a jak jadę w mieście jakoś szybciej zaczyna wariowac ? Czy coś ze sterowaniem jest nie tak ?
Klima jest szczelna , sprawdzałem raz jeszcze
Macie koledzy jakieś pomysły ? Dziękuję za wszelkie sugestie
Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 paź 2017, 22:52

Sprawdź ciśnienie HP jak za wysokie a pewnie tak to zatkana dysza lub uszkodzona sprężarka. Ewentualnie uszkodzony jeszcze może być skraplacz.

Luuk76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:45
Lokalizacja: kielce

Post autor: Luuk76 » 25 paź 2017, 18:29

Coś z tym ciśnieniem było nie tak...a jakie powinno być właściwe ? Skraplacz jest wymieniony na nowy
Sprawdzę zatem to ciśnienie...jak coś sprężarke da radę zregenerować?

[ Dodano: 2017-10-25, 18:28 ]
Ewentualnie jak sprawdzic tą duszę?
Pozdro

[ Dodano: 2017-10-25, 18:29 ]
Dyszę ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2017, 23:16

Tak w okolicach 12-14 normalne a czasmi i wyżej bo zależne jest od temperatury czynnika, czujnik z którym masz problemy działa na 22bary wiec jeśli tyle osiąga tyle to działa zabezpieczenie przed wysokim ciśnieniem.

By sprawdzić dyszę trzeba spuścić czynnik i odkręcić rurki przy grodzi dysza jest schowana w rurce HP na parowniku. Sprężarkę idzie zregenerować.

Luuk76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:45
Lokalizacja: kielce

Post autor: Luuk76 » 25 paź 2017, 23:26

Dziękuję kolego za informacje
Zatem pierwsze sprawdze ciśnienie i dysze
Jest nikła szansa że sprężarka jest ok....?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 paź 2017, 05:59

Jakas tam szansa jest, ale to po dyszy widać jak uwalona opiłkami to tylko kompresor generuje opiłki. Choć jest szansa że jak dysza czysta to tylko nastawnik geometrii (wydajności) w kompresorze szwankuje. Skraplacz nowy to można wykluczyć wysoką temperaturę czynnika.

Luuk76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:45
Lokalizacja: kielce

Problem temperatury ciąg dalszy i finał

Post autor: Luuk76 » 15 kwie 2018, 13:49

Witam wszystkich
Odświeżam temat temat temperatury w moim coupe...po kilku miesiącach zastanawiania się i niepewności
...czy jest dobrze czy nie.
Przypominam , że temperatura była wciąż 100 i 105 ...wentylatory działały ale nie podobało mnie się to bo wentylator działał nawet długo w trasie ! Przy temp. Na zewnatrz ok 20 stopni!
No i mechanik patrzył i szukał...nowa chłodnica, termostat i silnik po kapitalce...
Szczęście że nie miałem czasu jeździć bo bym chyba w końcu przegrzał motor...
Ale wczoraj ...podjechalem do gościa od klimy bo jak wcześniej pisałem Klima też wariowała...
I gość spojrzał i oznajmił w 5 min że wie gdzie jest problem ...
Teraz uwaga...okazalo się że wentylatory są źle podpiete czyli kręciły się w przeciwnym kierunku...
Gość zmienił i ...ZWYCIĘSTWO!
temperatura książkowo 90 w mieście...klima działa jak złoto
No nie pomyślałem że mechanik który ma wieloletnie doświadczenie nie zwrócił na to uwagi ...a mówiłem że te wentylatory tak dziwnie często się załączały...nie podobało mi się to...
Tak by mi Pan mechanik załatwił motor...
Tyle czasu to zajęło...paranoja ...przestregam przed tymi wszystkimi mechanikami cwaniakami co to wszystko wiedzą....a na moim przykładzie widać jak się wyłożył na takiej temacie jak podpięcie wentylatora...
Gość wczoraj zmienił i wszystko jak w zegarku
Szczęście że do niego pojechałem ...
Pozdrawiam wszystkich

kkrawat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 sie 2016, 14:25

Post autor: kkrawat » 15 cze 2018, 23:31

Jako że z moim coupe dopiero dochodzimy do pełnego zrozumienia mam pytanko..

Temperatura na wskaźnikach przy temperaturze zewn. +- 20st jest w trasie 90 a w mieście 98. I teoretycznie było by ok ale martwi mnie to że dość często w mieście włącza się wentylator. Włącza się pochodzi i wyłącza. I tak w kółko. Spada wtedy drastycznie napięcie ładowanie akumulatora do jakiś 12v. Czy to jest normalne?
Nie wiem czy wentylatory działają na 1 czy 2 biegu od razu bo nie wiem jak to sprawdzić..może są źle podpięte do płytki na podłużnicy? Ma ktoś schemat jak to powinno być? Dodam że mam klimatronik ale nie podłączony jeszcze.
I jeszze przy jakich temperatury powinny włączać się poszczególne biegi wentylatorów?
His - audi coupe 2.8Q
Her - Alfa Romeo Giulietta 1.4TB

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 16 cze 2018, 14:13

Wszystko w normie u mnie jest to samo że jak się kręcę po mieście to prawie cały czas wentylatory chodzą a temperatura ponad 90 stopni ;-) U mnie napięcie też spada ale do 13 albo trochę mniej. W moim poprzednim audi działał tylko 2 bieg i tak zostało, jeździ do tej pory

Pierwszy bieg 95/84
Drugi bieg 102/91

kkrawat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 sie 2016, 14:25

Post autor: kkrawat » 16 cze 2018, 18:48

Dzięki za info. Na wskaźniku temperatury ponad 100 nie widziałem. Ale wentylatory na 1 biegu chodzą już tak mocno?

Napięcie spada mi na tyle mocno że w nocy światła potrafią przyglądnąć...to chyba nie jest normalne?
His - audi coupe 2.8Q
Her - Alfa Romeo Giulietta 1.4TB

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 cze 2018, 20:21

kkrawat pisze:Napięcie spada mi na tyle mocno że w nocy światła potrafią przyglądnąć...to chyba nie jest normalne?
nie, to nie jest normalne
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 cze 2018, 21:16

Piotrku V6 ma wentyle na około 800W w sumie nie powinna działać na maxa bo pierwszy bieg powinien wystarczyć. Ale jak źle podpięte lub załącza ma maxa to i napięcie siądzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga