Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Problem z temperaturą

Wszystko co tyczy się silników V6
Luuk76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:45
Lokalizacja: kielce

[B4 2.8 AAH] Problem z temperaturą

Post autor: Luuk76 » 09 wrz 2017, 21:25

Witam Forumowiczów
Od wakacji staram się uporać z doprowadzeniem do porządku moje coupe 2.8
mam problem z temperaturą :
dokonałem wymiany uszczelek pod głowicami oczywiście planowanie głowic itp, nowy rozrząd + pompa wody i termostat. Została też wymieniona chłodnica bo auto długo stało i była bardzo zaszlamiona więc zdecydowałem się na wymianę dodatkowo wymienione zostały czujniki temperatury ( obydwa). Wszystko się wydaje ok . Na trasie jest fajnie bo temp 90 stopni, lecz w ruchu miejskim temperatura dochodzi do 100 lub troszkę więcej jak 100. Wentylatory się włączają i działają na 2 biegach. Temperatura na zewnątrz była ok 25stopni. Mimo tego temperatura nie spada , dopiero jak wyjadę za miasto wraca do 90 stopni. Czy to jest ok ? Czy może te czujniki coś przekłamują? Czy mam się martwić czy może to normalne w tym silniku. Bo się mi wydaje, że powinna przy sprawnym układzie chłodzenia spaść ...
Jest to moje pierwsze auto tego typu i nie wiem...Proszę was o poradę.
ps
węże od chłodnicy są miekkie
dziękuję z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2017, 21:52 przez Luuk76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 wrz 2017, 22:00

Jak sprawdzałeś ze działają na dwóch biegach??

Tachnicznie zalezy od jazdy jeżeli była spokojna powinna włączyć około 98/100stC pierwszy bieg i schłodzić wyłączyć się temperatura musi spaść do 95stC. Drugi bieg praktycznie włączany jest w bardzo gorące dni latem kiedy 1 nie da rady lub gdy ktoś bardzo energicznie jechał.

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 09 wrz 2017, 22:23

U mnie latem też dochodzi do 100 C max do 102, termostat nowy + płyn podobno ten typ tak ma.

Luuk76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:45
Lokalizacja: kielce

Post autor: Luuk76 » 10 wrz 2017, 12:25

Jeśli chodzi o 2 bieg wentylatorów to sprawdziłem to latem jak było 30 i ponad stopni - wizualnie zauważyłem kilkukrotnie jak z 1 biegu wentylator przechodzi na 2 bieg
natomiast martwi mnie to, że pomimo załączenia wentylatora temperatura jest stale 100 czy 103 stopnie - dopiero jak wyjadę za miasto spada na 90-93
Ale może to jest ok...
choć słyszałem też opinię, że może przekłamywać sam wskaźnik temperatury - ten na zegarach obok obrotomierza???
sprawdzę za tydzień jak będzie przy obecnej temperaturze jak już niema upałów
dzięki za wszelkie wskazówki - może ktoś ma jeszcze jakieś opinie ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 wrz 2017, 16:16

Nic złego się nie dzieje. AAH ma tendencje do trzymania temperatury w granicach 85-102 stopnie. Jest to nie tyle problem co odczyt czujnika 3 lub 4 pinowego na prawej (1-3) głowicy. Ja jestem świeżo po przerabianiu tematy. Jako, że mam 99 rok to mam już rozszerzoną diagnostykę ECU. Po weryfikacji obecnie temperatura jest 95-96 i jest to norma dla tego pieca. Przy 102 załącza się pierwszy bieg wentyli. Realnie silnik osiąga wtedy około 93 stopni (mierzone termometrem podczerwieni).

Także na spokojnie, nie panikować. Natomiast co do 2 biegu to pytanie czy masz klimę? Jeśli tak to przy jej załączeniu będzie tak robić, iż wpadnie drugi bieg wentyli. Jeśli nie masz to polecam sprawdzić termowłącznik na chłodnicy (porządne nie oszukują). Inna kwestia to jak mocno zlizałeś głowice - doprężenie silnika podniesie nieznacznie jego temperaturę pracy.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 10 wrz 2017, 20:15

bloku pisze: Jako, że mam 99 rok to mam już rozszerzoną diagnostykę ECU. Po weryfikacji obecnie temperatura jest 95-96 i jest to norma dla tego pieca
mój w C4 po wymianie termosa na WAHLERA trzyma 90 stopni według wskazań zegara czy jadę na emeryta czy gonie po autostradzie, tylko temp oleju idzie w górę.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 wrz 2017, 20:32

Pamiętaj, że C4 ma inną komorę silnika. Łatwiej oddaje ciepło.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 10 wrz 2017, 21:03

Cześć,

też mnie taka sytuacja u mnie niepokoiła ale przywykłem już. Od kiedy uporałem się z wyciekiem płynu chłodniczego z magistrali przez dłuższy czas szczególnie latem jeździłem jak na szpilkach, w stresie o tą temperaturę szczególnie w korkach. Ale jest spoko. Też czasami w upalne dni temp osiągała granicę 100 st lub lekko więcej ale wentylatory działają więc jest ok. Na trasie temp spada bo i powietrze podczas jazdy działa chłodząco.
Natomiast ostatnio na trasie gdy temp powietrza była w granicach 20 st to wskazówka temperatury pokazywała niewiele ponad minimalne wartości. Dopiero gdy wjechałem w miasto wskazówka ruszyła w rejon 80 st.

Podobno w starszych autach wskaźnik temperatury pokazuje wartości realne i stąd taka rozbieżność. Natomiast w nowych autach zauważ, że temp jak wzrośnie to stoi sztywno na poziomie 90st, przy czym wątpię by w różnych warunkach temp była cały czas na poziomie 90 st. Podobno producenci postanowili, że auto będzie pokazywało 90 st równo by nie niepokoić posiadacza. A tak na prawdę temp może się wahać w pewnych widełkach ale póki zadane widełki nie są przekraczane to wskazówka pokazuje 90st i tyle.

Nie ma się czego bać. Jeśli nie ubywa Ci płynu, jeśli wentylatory się uruchamiają i temperatura nie skacze ponad te 102-105 st to sytuacja nie powinna Cię niepokoić.
Poza tym trzeba pamiętać, że V6 to kawał silnika, bardzo szybko się nagrzewa.

Sprawdzaj regularnie płyny i dopiero gdy czegoś ubywa można myśleć, że coś złego się dzieje, Póki płyny trzymają poziom jest ok.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 11 wrz 2017, 05:28

bloku pisze:Pamiętaj, że C4 ma inną komorę silnika. Łatwiej oddaje ciepło.
to fakt jest o wiele więcej miejsca pustego, nie jest tak ciasno

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 wrz 2017, 06:04

Dla mnie jedno jest niepokojące, temperatury to i owszem są realne i nie ma czym się martwić przekłamania itd.

Ale dlaczego nie spada z 102stC jeżeli odpalają się wentylatory? Widziałem kilka AAH zawsze była reakcja na włączenie wentylatorów, spadanie temperatury.

Wyłączaj a ci się w korku wentylatory? i włączają z jaką częstotliwością ?

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 11 wrz 2017, 14:20

Jarewa, u mnie w upalne dni w korku też temperatura była ponad te 90st i pomimo uruchamiających się wentylatorów wskazówka nie opadała. Ale to było w gorące dni. Kiedyś nawet jadąc autostradą w dzień, kiedy temp powietrza sięgała ok 35 stopni to jak w mieście się zagrzał do prawie 100st to na 20km odcinku autostrady temperatura nie spadła ale też nie rosła. A jechałem w miarę delikatnie by go też nie przegrzać bo szczerze mówiąc bałem się gdy widziałem, że temperatura nie spada na trasie. Ale to być może wina upałów. Idą chłodniejsze dni więc będzie można zaobserwować czy dzieje się coś złego czy temperatura jest w normie.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 wrz 2017, 17:18

Pamiętajcie, że wskaźniki są toporne na druciku - nagrzewa się i odchyla. Wystarczy, że w kabinie jest ciepło i pomimo, ze silnik jest na poziomie 90 to wskazówka lubi się przestawić. Fizyki się nie oszuka! :D

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 wrz 2017, 19:22

Wiem bezwładność jest spora, i niedokładność wskazania czy to 100stC czy 115stC nie ma najmniejszego tu znaczenia bo w tej chwili skupiłem się na tym z jaką częstotliwością wentylatory się włączają/wyłączają

Luuk76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:45
Lokalizacja: kielce

Post autor: Luuk76 » 11 wrz 2017, 21:08

Hej
mam klimatronik w moim aucie i przy klimie załącza się 2 drugi bieg. Jeśli chodzi o częstotliwość uruchamiania wentylatorów to w upalne dni włączają się dosyć często...
tak mi się przynajmniej wydaje...
za tydzień będę miał więcej czasu to zaobserwuję jak jest przy niższych temperaturach otoczenia działają te wentylatory-to dam Wam znać
trochę mnie uspokoiliście - dziękuje za wszystkie porady
aczkolwiek trochę mnie dziwi ze tej temperatury te wentylatory nie obniżają ... albo tak to tylko na wskaźniku wygląda - przekłamania czy jak?
jakby tego mało to mam tez problem z klimatyzacja - sprężarka się uruchamia na kilka sekund i potem się wyłącza... i tak za każdym razem- wymieniony został w miedzy czasie skraplacz, mechanik podejrzewa czujnik klimatyzacji ? załatwił takowy z drugiego audi i mamy to podpiąć ...
dzięki z góry za porady wszelkie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 wrz 2017, 21:21

Oj to aż tak byś musiał zweryfikować czy masz 3 biegowy układ chłodzenia czy 2 biegowy bywały takie i takie zdjęcie opornicy podłączenia wyjaśni. Bo jeżeli byś miał dwubiegowy to z klimą nic dobrego nie wróży żeby włączała najwyższy bieg. Czjnik klimatyzacji zależy który jak ten przy skraplaczu to wymiana nie naprawi klimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl