[B4 2.8 AAH] Problem z temperaturą
cholerka, to nie wiedziałem ze może być 3 biegowy... no ta klima też mnie martwi co ją tak wyłącza - co kilka sekund dosłownie - pogmatwane to wszystko...ale może z pomocą Waszą dojdziemy do jakiegoś ładu i składu
dzięki bardzo za cenne informacje
pozdo
[ Dodano: 2017-09-20, 13:00 ]
Witam Koledzy ! odświeżam temat odnośnie temperatury w moim aucie ... wymieniłem obydwa czujniki temperatury i szczerze mówiąc na tych nowych jest jeszcze inaczej - poza miastem mam równo 100 ( a na starym było 90 ) natomiast w mieście dochodzi mi do 105 ( wskazówka w okolicach tej pierwszej kropeczki) załącza się wentylator i zbija do ok 98 -100 ...
zatem to chyba faktycznie te czujniki przekłamują bo na tych starych czujnikach było nawet lepiej - bo na trasie było równo 90 ... poza tym obserwuję, ze póki co płyn nie ubywa, wentylatory działają, rura od chłodnicy miękka...
zastanawiam się jeszcze bo jeden z kolegów mi mówił, ze u niego przekłamywał sam wskaźnik przy zegarach i coś tam musiał przelutować - jakiś stabilizator napięcia i wszystko zaczęło działać - ale u niego temperatura szła na max...
Zatem chyba wrócę do tych starych czujników i będę obserwował co się dzieje
chyba, że macie jakieś inne pomysły to proszę o porady
pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i z góry dziękuję
dzięki bardzo za cenne informacje
pozdo
[ Dodano: 2017-09-20, 13:00 ]
Witam Koledzy ! odświeżam temat odnośnie temperatury w moim aucie ... wymieniłem obydwa czujniki temperatury i szczerze mówiąc na tych nowych jest jeszcze inaczej - poza miastem mam równo 100 ( a na starym było 90 ) natomiast w mieście dochodzi mi do 105 ( wskazówka w okolicach tej pierwszej kropeczki) załącza się wentylator i zbija do ok 98 -100 ...
zatem to chyba faktycznie te czujniki przekłamują bo na tych starych czujnikach było nawet lepiej - bo na trasie było równo 90 ... poza tym obserwuję, ze póki co płyn nie ubywa, wentylatory działają, rura od chłodnicy miękka...
zastanawiam się jeszcze bo jeden z kolegów mi mówił, ze u niego przekłamywał sam wskaźnik przy zegarach i coś tam musiał przelutować - jakiś stabilizator napięcia i wszystko zaczęło działać - ale u niego temperatura szła na max...
Zatem chyba wrócę do tych starych czujników i będę obserwował co się dzieje
chyba, że macie jakieś inne pomysły to proszę o porady
pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i z góry dziękuję
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no niestety z zamiennikami tak już jestLuuk76 pisze:wymieniłem obydwa czujniki temperatury i szczerze mówiąc na tych nowych jest jeszcze inaczej - poza miastem mam równo 100 ( a na starym było 90 ) natomiast w mieście dochodzi mi do 105 ( wskazówka w okolicach tej pierwszej kropeczki) załącza się wentylator i zbija do ok 98 -100 ...
A ja kiedyś kupiłem czujnik i wówczas gdy silnik miał 90 on pokazywał 120 nie jeden to już by silnik rozbierał albo chociaż termostat wywalił. A ja po prostu kupiłem kolejny czujnik na którym zresztą też było podobnie dopiero chyba 3 lub 4 pokazywał w miarę dobrze.
to trochę dziwne bo zwykle jak przekłamuje to na minus a nie na plus.Luuk76 pisze:zastanawiam się jeszcze bo jeden z kolegów mi mówił, ze u niego przekłamywał sam wskaźnik przy zegarach i coś tam musiał przelutować - jakiś stabilizator napięcia i wszystko zaczęło działać - ale u niego temperatura szła na max...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Na plus też może. Wyczyść styki od wskaźników (jak masz zegar VDO to na małe miedziane nakrętki 7 a jak UN4 to na śrubki na malutki krzyżak). Są tam takie "oczka" w płytce na których się zbiera śniedź i trzeba ją zetrzeć (z koloru złotego do srebrnego). Często to one są winne złym wskazaniom zegarów.
Dziś zmieniłem oba czujniki temperatury na "stary" zestaw i co się okazało:
temperatura na trasie ( na zewnątrz było 11-13 stopni) - 83-85 stopni
natomiast w mieście w korkach około 1 h godziny jazda - wskazanie max 98 stopni
macie koledzy racje , że te czujniki w cały świat wskazują ... komedia na 102
Zatem zostawiam ten stary zestaw i póki co obserwuje co i jak ...
poza tym śmiga aż miło ...
dziękuję wszystkim za porady !
[ Dodano: 2017-10-24, 22:37 ]
Witam koledzy !
Chciałbym odświeżyć temat klimatyzacji w moim coupe. Miałem wreszcie chwilę się tym zająć. Otóż wymieniłem dwa czujniki od klimy (czerwony i zielony- te przy chłodnicy ). Klima ruszyła... chłodzi fajnie ale...jednak działa ok 5 lub 10 min i zaczyna się ponownie wylaczac. Gaśnie mi ta śnieżynka na wyświetlaczu (mam climatronik ) . Czasem jest tak że wylacza (śnieżynka gaśnie ) i po chwili załącza (śnieżynka się zapala) i to się powtarza co jakis czas.... wentylator działa na tym szybkim biegu chyba drugim... po za tym słyszę jakieś dziwne syczenie i wówczas też się wylacza ...
Mam też wrażenie że na trasie działa dłużej bez problemu a jak jadę w mieście jakoś szybciej zaczyna wariowac ? Czy coś ze sterowaniem jest nie tak ?
Klima jest szczelna , sprawdzałem raz jeszcze
Macie koledzy jakieś pomysły ? Dziękuję za wszelkie sugestie
Pozdrawiam Łukasz
temperatura na trasie ( na zewnątrz było 11-13 stopni) - 83-85 stopni
natomiast w mieście w korkach około 1 h godziny jazda - wskazanie max 98 stopni
macie koledzy racje , że te czujniki w cały świat wskazują ... komedia na 102
Zatem zostawiam ten stary zestaw i póki co obserwuje co i jak ...
poza tym śmiga aż miło ...
dziękuję wszystkim za porady !
[ Dodano: 2017-10-24, 22:37 ]
Witam koledzy !
Chciałbym odświeżyć temat klimatyzacji w moim coupe. Miałem wreszcie chwilę się tym zająć. Otóż wymieniłem dwa czujniki od klimy (czerwony i zielony- te przy chłodnicy ). Klima ruszyła... chłodzi fajnie ale...jednak działa ok 5 lub 10 min i zaczyna się ponownie wylaczac. Gaśnie mi ta śnieżynka na wyświetlaczu (mam climatronik ) . Czasem jest tak że wylacza (śnieżynka gaśnie ) i po chwili załącza (śnieżynka się zapala) i to się powtarza co jakis czas.... wentylator działa na tym szybkim biegu chyba drugim... po za tym słyszę jakieś dziwne syczenie i wówczas też się wylacza ...
Mam też wrażenie że na trasie działa dłużej bez problemu a jak jadę w mieście jakoś szybciej zaczyna wariowac ? Czy coś ze sterowaniem jest nie tak ?
Klima jest szczelna , sprawdzałem raz jeszcze
Macie koledzy jakieś pomysły ? Dziękuję za wszelkie sugestie
Pozdrawiam Łukasz
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak w okolicach 12-14 normalne a czasmi i wyżej bo zależne jest od temperatury czynnika, czujnik z którym masz problemy działa na 22bary wiec jeśli tyle osiąga tyle to działa zabezpieczenie przed wysokim ciśnieniem.
By sprawdzić dyszę trzeba spuścić czynnik i odkręcić rurki przy grodzi dysza jest schowana w rurce HP na parowniku. Sprężarkę idzie zregenerować.
By sprawdzić dyszę trzeba spuścić czynnik i odkręcić rurki przy grodzi dysza jest schowana w rurce HP na parowniku. Sprężarkę idzie zregenerować.
Problem temperatury ciąg dalszy i finał
Witam wszystkich
Odświeżam temat temat temperatury w moim coupe...po kilku miesiącach zastanawiania się i niepewności
...czy jest dobrze czy nie.
Przypominam , że temperatura była wciąż 100 i 105 ...wentylatory działały ale nie podobało mnie się to bo wentylator działał nawet długo w trasie ! Przy temp. Na zewnatrz ok 20 stopni!
No i mechanik patrzył i szukał...nowa chłodnica, termostat i silnik po kapitalce...
Szczęście że nie miałem czasu jeździć bo bym chyba w końcu przegrzał motor...
Ale wczoraj ...podjechalem do gościa od klimy bo jak wcześniej pisałem Klima też wariowała...
I gość spojrzał i oznajmił w 5 min że wie gdzie jest problem ...
Teraz uwaga...okazalo się że wentylatory są źle podpiete czyli kręciły się w przeciwnym kierunku...
Gość zmienił i ...ZWYCIĘSTWO!
temperatura książkowo 90 w mieście...klima działa jak złoto
No nie pomyślałem że mechanik który ma wieloletnie doświadczenie nie zwrócił na to uwagi ...a mówiłem że te wentylatory tak dziwnie często się załączały...nie podobało mi się to...
Tak by mi Pan mechanik załatwił motor...
Tyle czasu to zajęło...paranoja ...przestregam przed tymi wszystkimi mechanikami cwaniakami co to wszystko wiedzą....a na moim przykładzie widać jak się wyłożył na takiej temacie jak podpięcie wentylatora...
Gość wczoraj zmienił i wszystko jak w zegarku
Szczęście że do niego pojechałem ...
Pozdrawiam wszystkich
Odświeżam temat temat temperatury w moim coupe...po kilku miesiącach zastanawiania się i niepewności
...czy jest dobrze czy nie.
Przypominam , że temperatura była wciąż 100 i 105 ...wentylatory działały ale nie podobało mnie się to bo wentylator działał nawet długo w trasie ! Przy temp. Na zewnatrz ok 20 stopni!
No i mechanik patrzył i szukał...nowa chłodnica, termostat i silnik po kapitalce...
Szczęście że nie miałem czasu jeździć bo bym chyba w końcu przegrzał motor...
Ale wczoraj ...podjechalem do gościa od klimy bo jak wcześniej pisałem Klima też wariowała...
I gość spojrzał i oznajmił w 5 min że wie gdzie jest problem ...
Teraz uwaga...okazalo się że wentylatory są źle podpiete czyli kręciły się w przeciwnym kierunku...
Gość zmienił i ...ZWYCIĘSTWO!
temperatura książkowo 90 w mieście...klima działa jak złoto
No nie pomyślałem że mechanik który ma wieloletnie doświadczenie nie zwrócił na to uwagi ...a mówiłem że te wentylatory tak dziwnie często się załączały...nie podobało mi się to...
Tak by mi Pan mechanik załatwił motor...
Tyle czasu to zajęło...paranoja ...przestregam przed tymi wszystkimi mechanikami cwaniakami co to wszystko wiedzą....a na moim przykładzie widać jak się wyłożył na takiej temacie jak podpięcie wentylatora...
Gość wczoraj zmienił i wszystko jak w zegarku
Szczęście że do niego pojechałem ...
Pozdrawiam wszystkich
Jako że z moim coupe dopiero dochodzimy do pełnego zrozumienia mam pytanko..
Temperatura na wskaźnikach przy temperaturze zewn. +- 20st jest w trasie 90 a w mieście 98. I teoretycznie było by ok ale martwi mnie to że dość często w mieście włącza się wentylator. Włącza się pochodzi i wyłącza. I tak w kółko. Spada wtedy drastycznie napięcie ładowanie akumulatora do jakiś 12v. Czy to jest normalne?
Nie wiem czy wentylatory działają na 1 czy 2 biegu od razu bo nie wiem jak to sprawdzić..może są źle podpięte do płytki na podłużnicy? Ma ktoś schemat jak to powinno być? Dodam że mam klimatronik ale nie podłączony jeszcze.
I jeszze przy jakich temperatury powinny włączać się poszczególne biegi wentylatorów?
Temperatura na wskaźnikach przy temperaturze zewn. +- 20st jest w trasie 90 a w mieście 98. I teoretycznie było by ok ale martwi mnie to że dość często w mieście włącza się wentylator. Włącza się pochodzi i wyłącza. I tak w kółko. Spada wtedy drastycznie napięcie ładowanie akumulatora do jakiś 12v. Czy to jest normalne?
Nie wiem czy wentylatory działają na 1 czy 2 biegu od razu bo nie wiem jak to sprawdzić..może są źle podpięte do płytki na podłużnicy? Ma ktoś schemat jak to powinno być? Dodam że mam klimatronik ale nie podłączony jeszcze.
I jeszze przy jakich temperatury powinny włączać się poszczególne biegi wentylatorów?
Wszystko w normie u mnie jest to samo że jak się kręcę po mieście to prawie cały czas wentylatory chodzą a temperatura ponad 90 stopni U mnie napięcie też spada ale do 13 albo trochę mniej. W moim poprzednim audi działał tylko 2 bieg i tak zostało, jeździ do tej pory
Pierwszy bieg 95/84
Drugi bieg 102/91
Pierwszy bieg 95/84
Drugi bieg 102/91