Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] problemy z kolektorem ssącym

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 16 paź 2010, 08:16

Napisz jak efekty po zamontowaniu :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 31 paź 2010, 15:29

ATLAS pisze:Napisz jak efekty po zamontowaniu :)
Jak na razie efekty są tragiczne z i dnia na dzień coraz gorzej chodzi.

Musiałem coś spieprzyć przy montażu albo coś samo się spieprzyło.
Każdy kolejny zabieg nie przynosi poprawy. Na początku kulawo chodził na wolnych obrotach sprawdziłem na VAGu podciśnienie w kolektorze jest za niski bo jest jakieś 47-50 a powinno być 32-37. Wiec pomyślałem lewe powietrze gdzieś sobie podsysa, rozebrałem jeszcze raz cały kolektor nawet górę, której wcześniej nie odkręcałem. Złożyłem jeszcze przy uszczelnianiu odtłuściłem, dałem bogato silikonu + dwa dni na to aby stężał.
MAP wraz taki sam jak był, podłączyłem drugi sterownik silnika.
Dalej chodzi kulawo na wolnych, poszarpuje jak się jedzie na obrotach 1000-2500, puki nie rozgrzany chodzi dosyć dobrze.
Wymieniłem mu czujnik punktu zapłonu - 130zł firmy EPS :-/ wymiana jakieś 2 godziny aby puścić kabel tak jak był w fabryce - żadnej poprawy ale może teraz nie będzie miał dni w których nie odpala.
Zaczął palić litr więcej wg. BC co powiązałem z wyskakującym czasem błędem sondy i niepracującą sondą w banku 1 - wymieniana nie pomogła i chyba zaczął palić jeszcze więcej.


I jeszcze dziś rozrusznik zdechł <buu>

Chyba jeszcze wymienię mu czujnik temperatury płynu bo zaniża jakieś 7°C.

Myślę kupic drugi kompletny silnik z osprzętem aby było co przekładać.

Następnymi podejrzanymi są sfatygowane kable zapłonowe i ustawienie rozrządu.
Części samochodowe online - Motostacja

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 02 lis 2010, 20:35

propozycja testowania mojego 2.6 nadal aktualna ;-)
jak chcesz szukać co jest nie sprawne to po kolei podmieniać, zejdzie troche czasu ale potomnym zostanie, co było :mrgreen:
zamiast cały silnik wsadzać...
dodam od siebie że przy przelotowym wydechu wiecej pali Vka,
tu chyba daje do myślenie temperatura w jakiej sondy pracują...

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 02 lis 2010, 20:49

Dziki pisze:propozycja testowania mojego 2.6 nadal aktualna ;-)
Jeszcze się zastanawiam...

Po oględzinach rozrządu w AAH u ciebie zajrzałem do swojego, trochę miałem źle ustawiony wałek w głowicy na której mi przelewa paliwem. Poprawiłem ale nie wytestowałem bo w tej chwili rozrusznik zdechł...
Części samochodowe online - Motostacja

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 02 lis 2010, 20:58

blokada rozrządu jest banalnie prosta do zrobienia, ta na wałki rozrządu...
ta na wał nie jest też jakoś skomplikowana...
jak znajde tokarza który zechce się podjąć to zrobię ich hurtem na potrzeby klubowiczów <ok>

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 11 lis 2010, 00:36

Poczytałem sobie jeszcze raz cały temat i kilka innych wądków w tej sprawie i doszłem do wniosku że to jest podrzebne te cudo w środku, mam kilka przypuszczeń nie do końca wyjaśnionych i właśnie to spowodowało że będę dorabiał to ustrojstwo, także w najbliższym czasie możecie spodziewać się temaciku w tej sprawie.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 lis 2010, 01:04

To ja jeszcze porobię tutaj offtopa.
Ja swojego już uzdrowiłem, okazało się że padła jedna sonda lambda, ta którą wcześniej podmieniałem na używaną ponoć sprawną. Nie sądziłem że niesprawna sonda tak wpływa na spalanie i trochę na osiągi. Ciekawe dlaczego awaria sondy nałożyła się na wymianę uszczelniaczy czy to zbieg okoliczności czy miało to coś wspólnego.
Części samochodowe online - Motostacja

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 05 gru 2010, 00:02

radek kocio pisze:Poczytałem sobie jeszcze raz cały temat i kilka innych wądków w tej sprawie i doszłem do wniosku że to jest podrzebne te cudo w środku, mam kilka przypuszczeń nie do końca wyjaśnionych i właśnie to spowodowało że będę dorabiał to ustrojstwo, także w najbliższym czasie możecie spodziewać się temaciku w tej sprawie.
ostanio wymieniałem kolektor ze względu na zdeformowaną dolną część co powodowało lewe powietrze, u mnie występuje ten plastik. Mam gaz i o dziwo plastik jest w całości. Zakupiony kolektor rónież posiada plastik z języczkami i również jest w całości więc mogę opchnąć kolektor z tym ustrojstwem.

[ Dodano: 2010-12-06, 21:57 ]
zdjęcia dla martino08

Obrazek Obrazek

jak widzisz całe sprawne
SILVER HORSE V6

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 07 gru 2010, 14:49

Witam potrzebuje szybkiej pomocy czy przepustnica , wtryski i cały osprzęt kolektora ssącego silnika 2.6 ABC pasuja do kolektora 2.8 AAH ?? ponieważ nei mam plastikowej puszki w środku i chce zrobić swap

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 07 gru 2010, 17:57

boskijacek447 pisze:Witam potrzebuje szybkiej pomocy czy przepustnica , wtryski i cały osprzęt kolektora ssącego silnika 2.6 ABC pasuja do kolektora 2.8 AAH ?? ponieważ nei mam plastikowej puszki w środku i chce zrobić swap
mogę się mylić, ale chyba nie, w AHH jest przepływomierz i nie ma chyba czujnik temperatury co jest w ABC
Jeżeli martino nie weźmie puszki to jest do sprzedania. elementy widoczne na powyższych zdjeciach
SILVER HORSE V6

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 30 sty 2011, 20:14

Panowie, polecam ten produkt. Jest to zamiennik ze zintegrowaną kierownicą powietrza. Razem z przesyłką 118 EU. Tanio nie jest, ale kupuje się raz i z bańki

http://seekpart24.com/pierburg/intake-m ... c=&at=1234
Warszawa, Audi 80 B4 2.6 V6 ABC Avant.

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 03 lut 2011, 19:08

Dziki pisze:blokada rozrządu jest banalnie prosta do zrobienia, ta na wałki rozrządu...
ta na wał nie jest też jakoś skomplikowana...
jak znajde tokarza który zechce się podjąć to zrobię ich hurtem na potrzeby klubowiczów <ok>
Jak masz rysunki ja mogę to załatwić
SILVER HORSE V6

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 11 lut 2011, 23:21

z powodu próby jazdy na zwykłym gazie po strzale straciłem puszke z kolektora a ze ceny za nia są zaporowe sam sobie ja zmodziłem <ok>

JA z problemem kolektora poradzilem sobie w następujący sposób
wyrównałem dno kruchą gąbką do kwiatków idealnie jest ja wymodelować 8-)
nastepnie całość przykryłem matą szklaną i pokryłem żywica ... tak oczywiście kilka razy

Na koniec dorobiłem kilka dłuższych nóżek biegnących po ściankach żeby konstrukcja dobrze sie trzymała w czasie jazdy.
Mam nadzieje ze będa jakies efekty i cos pomoże , chociaz zająłem sie tym przy okazji wymian zaworów bo jakiejś tragedii nie było

foto 1

Foto 2

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 12 lut 2011, 11:57

.... Nosisz bardzo gustowne klapeczki :mrgreen:
Warszawa, Audi 80 B4 2.6 V6 ABC Avant.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 12 lut 2011, 13:20

Dobry klapek to podstawa rezania kolektora
Zapomniałem dodac wcześniej <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga