[ABC] problemy z kolektorem ssącym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak na razie efekty są tragiczne z i dnia na dzień coraz gorzej chodzi.ATLAS pisze:Napisz jak efekty po zamontowaniu
Musiałem coś spieprzyć przy montażu albo coś samo się spieprzyło.
Każdy kolejny zabieg nie przynosi poprawy. Na początku kulawo chodził na wolnych obrotach sprawdziłem na VAGu podciśnienie w kolektorze jest za niski bo jest jakieś 47-50 a powinno być 32-37. Wiec pomyślałem lewe powietrze gdzieś sobie podsysa, rozebrałem jeszcze raz cały kolektor nawet górę, której wcześniej nie odkręcałem. Złożyłem jeszcze przy uszczelnianiu odtłuściłem, dałem bogato silikonu + dwa dni na to aby stężał.
MAP wraz taki sam jak był, podłączyłem drugi sterownik silnika.
Dalej chodzi kulawo na wolnych, poszarpuje jak się jedzie na obrotach 1000-2500, puki nie rozgrzany chodzi dosyć dobrze.
Wymieniłem mu czujnik punktu zapłonu - 130zł firmy EPS wymiana jakieś 2 godziny aby puścić kabel tak jak był w fabryce - żadnej poprawy ale może teraz nie będzie miał dni w których nie odpala.
Zaczął palić litr więcej wg. BC co powiązałem z wyskakującym czasem błędem sondy i niepracującą sondą w banku 1 - wymieniana nie pomogła i chyba zaczął palić jeszcze więcej.
I jeszcze dziś rozrusznik zdechł <buu>
Chyba jeszcze wymienię mu czujnik temperatury płynu bo zaniża jakieś 7°C.
Myślę kupic drugi kompletny silnik z osprzętem aby było co przekładać.
Następnymi podejrzanymi są sfatygowane kable zapłonowe i ustawienie rozrządu.
propozycja testowania mojego 2.6 nadal aktualna
jak chcesz szukać co jest nie sprawne to po kolei podmieniać, zejdzie troche czasu ale potomnym zostanie, co było :mrgreen:
zamiast cały silnik wsadzać...
dodam od siebie że przy przelotowym wydechu wiecej pali Vka,
tu chyba daje do myślenie temperatura w jakiej sondy pracują...
jak chcesz szukać co jest nie sprawne to po kolei podmieniać, zejdzie troche czasu ale potomnym zostanie, co było :mrgreen:
zamiast cały silnik wsadzać...
dodam od siebie że przy przelotowym wydechu wiecej pali Vka,
tu chyba daje do myślenie temperatura w jakiej sondy pracują...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Poczytałem sobie jeszcze raz cały temat i kilka innych wądków w tej sprawie i doszłem do wniosku że to jest podrzebne te cudo w środku, mam kilka przypuszczeń nie do końca wyjaśnionych i właśnie to spowodowało że będę dorabiał to ustrojstwo, także w najbliższym czasie możecie spodziewać się temaciku w tej sprawie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To ja jeszcze porobię tutaj offtopa.
Ja swojego już uzdrowiłem, okazało się że padła jedna sonda lambda, ta którą wcześniej podmieniałem na używaną ponoć sprawną. Nie sądziłem że niesprawna sonda tak wpływa na spalanie i trochę na osiągi. Ciekawe dlaczego awaria sondy nałożyła się na wymianę uszczelniaczy czy to zbieg okoliczności czy miało to coś wspólnego.
Ja swojego już uzdrowiłem, okazało się że padła jedna sonda lambda, ta którą wcześniej podmieniałem na używaną ponoć sprawną. Nie sądziłem że niesprawna sonda tak wpływa na spalanie i trochę na osiągi. Ciekawe dlaczego awaria sondy nałożyła się na wymianę uszczelniaczy czy to zbieg okoliczności czy miało to coś wspólnego.
ostanio wymieniałem kolektor ze względu na zdeformowaną dolną część co powodowało lewe powietrze, u mnie występuje ten plastik. Mam gaz i o dziwo plastik jest w całości. Zakupiony kolektor rónież posiada plastik z języczkami i również jest w całości więc mogę opchnąć kolektor z tym ustrojstwem.radek kocio pisze:Poczytałem sobie jeszcze raz cały temat i kilka innych wądków w tej sprawie i doszłem do wniosku że to jest podrzebne te cudo w środku, mam kilka przypuszczeń nie do końca wyjaśnionych i właśnie to spowodowało że będę dorabiał to ustrojstwo, także w najbliższym czasie możecie spodziewać się temaciku w tej sprawie.
[ Dodano: 2010-12-06, 21:57 ]
zdjęcia dla martino08
jak widzisz całe sprawne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
mogę się mylić, ale chyba nie, w AHH jest przepływomierz i nie ma chyba czujnik temperatury co jest w ABCboskijacek447 pisze:Witam potrzebuje szybkiej pomocy czy przepustnica , wtryski i cały osprzęt kolektora ssącego silnika 2.6 ABC pasuja do kolektora 2.8 AAH ?? ponieważ nei mam plastikowej puszki w środku i chce zrobić swap
Jeżeli martino nie weźmie puszki to jest do sprzedania. elementy widoczne na powyższych zdjeciach
Panowie, polecam ten produkt. Jest to zamiennik ze zintegrowaną kierownicą powietrza. Razem z przesyłką 118 EU. Tanio nie jest, ale kupuje się raz i z bańki
http://seekpart24.com/pierburg/intake-m ... c=&at=1234
http://seekpart24.com/pierburg/intake-m ... c=&at=1234
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
z powodu próby jazdy na zwykłym gazie po strzale straciłem puszke z kolektora a ze ceny za nia są zaporowe sam sobie ja zmodziłem <ok>
JA z problemem kolektora poradzilem sobie w następujący sposób
wyrównałem dno kruchą gąbką do kwiatków idealnie jest ja wymodelować 8-)
nastepnie całość przykryłem matą szklaną i pokryłem żywica ... tak oczywiście kilka razy
Na koniec dorobiłem kilka dłuższych nóżek biegnących po ściankach żeby konstrukcja dobrze sie trzymała w czasie jazdy.
Mam nadzieje ze będa jakies efekty i cos pomoże , chociaz zająłem sie tym przy okazji wymian zaworów bo jakiejś tragedii nie było
foto 1
Foto 2
JA z problemem kolektora poradzilem sobie w następujący sposób
wyrównałem dno kruchą gąbką do kwiatków idealnie jest ja wymodelować 8-)
nastepnie całość przykryłem matą szklaną i pokryłem żywica ... tak oczywiście kilka razy
Na koniec dorobiłem kilka dłuższych nóżek biegnących po ściankach żeby konstrukcja dobrze sie trzymała w czasie jazdy.
Mam nadzieje ze będa jakies efekty i cos pomoże , chociaz zająłem sie tym przy okazji wymian zaworów bo jakiejś tragedii nie było
foto 1
Foto 2
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05