Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] problemy z kolektorem ssącym

Wszystko co tyczy się silników V6
martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

[ABC] problemy z kolektorem ssącym

Post autor: martino08 (usunięty) » 18 maja 2009, 09:13

Pozwoliłem sobie założyć osobny temat dotyczący dość powszechnego problemu jakim jest plastikowy kolektor ssący w silnikach 2.6 V6 [ABC].

Przy większych przebiegach samochodu i zwłaszcza przy obecnej instalacji LPG, często pojawia się defekt plastikowych elementów kolektora.

Objawy są różne..u mnie akurat po "wystrzale" LPG silnik zaczął głośniej pracować, spadła elastyczność na niższych obrotach i pojawiło się falowanie obrotów po rozruchu na zimno.

Po rozłożeniu mojego kolektora, okazało się że część redukująca pojemność kolektora i kierująca w odpowiednim kierunku powietrze rozleciała się.

Chodzi o część tu oznaczoną numerem 5 (zdjęcie "zestaw")
Tak ona wyglądała u mnie http://img166.imageshack.us/my.php?image=syfy.jpg

Wyjęcie tej cześci niestety częściowo załatwiło problem, silnik co prawda lepiej pracuje ale brakuje mu nadal elastyczności.
Na rynku istnieje zestaw naprawczy do tych kolektorów, można go nabyć w ASO, ale nie posiada on w komplecie tej wkładki redukującej ilość powietrza.

Szukałem używanego kolektora, z 4ech które oglądałem 3 nie miały tej środkowej części, jeden miał ale też w kawałkach :-/

Co dalej z tym fantem Panowie ? bez tej wkładki to już nie ta sama jazda :-(

Wrzucam jeszcze dwa linki do przestudiowania, niestety po niemiecku.

http://geri.a-eder.com/web/SSP/Der_V6_Motor.pdf
Tu kolektor, ten z lewej od 2.6 wygląda jakby część redukująca ilość powietrza była zrobiona z metalu :roll:

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=580296
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2012, 16:53 przez martino08 (usunięty), łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 18 maja 2009, 10:04

Ja poradziłem sobie w następujący sposób.
Mając kolektor na stole i nie mogąc nic na sieci znaleźć żeby go naprawić postanowiłem że środek dorobię.
Miałem go w lepszym stanie niż kolega, ale również posiłkowałem się zdjęciem które przedstawił powyżej. Wykorzystałem fakt że korytko ten górny prostokąt miałem cały, więc go zostawiłem, natomiast dorobiłem dolną część, te "kierownice powietrza".
Żeby to zrobić najpierw z tektury zrobiłem formę którą docinałem i dopasowywałem do wnętrza kolektora aż było ok. Jak już miałem formę to wziąłem nożyce do blachy, kawałek prostej aluminiowej blachy i wstępnie wyciąłem kształt. Za pomocą ww. nożyc i pilnika dopasowywałem kształt aż cały element nie wszedł na miejsce. Blacha aluminiowa była na tyle miękka że w zasadzie ręcami można było uzyskać podobny kształt jak ma ori część. Wykończenie całości pilnikiem. Nie wyszedł mi ideał, ale spełnia swoją rolę, są kierownice, jest zmniejszona pojemność tej całej komory, silnik chodzi normalnie i jest elastyczny. Nóżki tej części zrobiłem tak duże żeby je móc zaprzeć na dolnym plastiku. Tak że całość nie "goni" w środku po skręceniu. Mam 2 zestawy "nóżek" jedne skierowane w dół zaparte w plastiku dolnym. Drugi zestaw "łapie" to górne korytko, tak że całość siedzi stabilnie w środku po skręceniu.
Niestety fotek nie porobiłem, ale po powrocie do domu mogę zrobić foto tej mojej tekturowej matrycy.

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 18 maja 2009, 10:51

Fajnie, że Ci się udało zrobić replikę kolego ;-)
Resztki z mojego kolektora niestety mechanik wyrzucił na śmieci i nie bardzo mam jak zrobić kopię.
Jeżeli zrobiłbyś dla mnie taką replikę to chętnie Tobie zapłacę :-)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 18 maja 2009, 11:12

Niestety nie dam rady tego powtórzyć tylko z tej matrycy, bo dopasowywałem środek mając kolektor na stole, doginając, dopasowując i ogólnie się męcząc ;-) Jeśli masz to na stole to spróbuj zrobić sobie z papieru taki model. Porobię fotki tego co mi zostało z tej całej operacji, może się na tym coś wyznacie.

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 18 maja 2009, 11:18

obawiam się, że zdjęcia niewiele mi pomogą :-/ bez oryginału nawet w częsciach to nie będzie to samo, a ze zdjęć wymiarów ani kształtów nie wyczytam i nie wymacam. :-(

[ Dodano: 2009-05-18, 21:25 ]
Panowie :!: :!: P O M O C Y ! :-/

Nikt nie wie jak uporać się z tym problemem ? :-(

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 18 maja 2009, 21:39

A ja tego cuda w środku nie mam i jest dobrze.

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 19 maja 2009, 10:01

właśnie spotkałem się z tym, że kolektory wymontowane z jeżdżących aut nie miały tego środka :roll:
No ale na darmo by go fabryka nie pakowała, więc jakieś znaczenie musi mieć z pewnością.

A Twoje auto bez tego normalnie jeździ i jest elastyczne na niższych obrotach ?
Jak z reakcją na gaz ? np ruszasz 1 bieg - 2 bieg i chcesz odjechać porządnie, przyspiesza bez zarzutu ?

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 19 maja 2009, 22:02

Idzie jak rakieta, na 5 biegu mogę nią zejść do 20 km/h i spokojnie przyszyć bez żadnych szarpań

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 20 maja 2009, 20:04

Ja też nie mam prostokątnej puszki zmniejszajacej pojemność, w srodku kolektora mam tylko te kanały i wydaje mi sie ze samochód dobrze jeźdździ, chociaz porównania nie mam, a tamat dość mocno mnie zainteresował bo moze faktycznie auto nie jeździ jak trzeba.
Ja mam teraz pomysł żeby załozyć cały kolektor z 2,8 jego charakterystyka i praca jest duzo ciekawsza niż w ABC wystarczy popatrzec na przebieg krzywej mocy a sterowanie przepustniczkami jest podpięte do podcisnienia czyli żaden problem coś wyrezać , Myślicie że taka operacja ma sens i faktycznie bez tej puszki muli auto??
A kolega niech szuka jakiegoś kolektora na części lub całego jak ten tutaj
i pisze do wszystkich którzy maja B4 na częsci i na pewno cos trafi no i musisz myśleć żeby strzał sie znowu nie powtórzył bo robota od nowa, ile ja części wymieniełem w silniku przez LPG przez rok na zwykłym gazie .. :-x , powodzenia i zbieraj na sekwencje

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 21 maja 2009, 08:42

Z zakładaniem kolektora od 2.8 czeka Cię dużo dłubaniny, z opini jakie zasięgnąłem od różnych ludzi wynika, że nawet po modach średnio się sprawdza w silniku ABC.
Ma inną pojemność podobno, auto co prawda jeździ poprawnie na nim ale też brakuje momentu obrotowego przy niższych obrotach silnika.

Jeżeli chodzi o moje auto to miałem sekwencję podczas strzału gazu, winny był reduktor, który popuszczał gaz i przez niego ten cały problem.

Po wystrzale, jak szlag trafił tą część z językami od razu odczułem różnicę w przyspieszaniu.
Po wyjęciu pozostałości z kolektora uspokoiły się jedynie obroty silnika.
Moc w sensie prędkości maksymalnej została w porządku, bez problemu na prostej auto jedzie nawet na gazie 195-200 km/h.
Niestety "od dołu" nie zbiera się już tak dobrze :-?

Znalazłem w końcu kolektor z całym środkiem i zanim go założę zrobię sobie porządną matrycę tej części redukującej ilość powietrza.

Po ogarnięciu tematu wrzucę jakieś fotostory jak się wszystko uda :)

Pzdr wszystkich i dziękuję za zainteresowanie tematem <ok>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 paź 2010, 23:30

Zrobię mały odkop tematu po blisko półtorarocznej przerwie.

Dzisiaj przy okazji wwiercania dziur w kolektorze pod wkrętki LPG oraz wymiany uszczelniaczy na zaworach rozebrałem swój kolektor.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Jak widać po tych wszystkich latach zachował integralność. Nie był nigdy jeżdżony na gazie.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 15 paź 2010, 07:48

aldi, ale ten oleisty brud okrutnie wygląda :) zaczynam myśleć nad wyczyszczeniem kolektora u siebie :) może da jakieś przyjemności przy najniższych obrotach silnika.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 paź 2010, 08:02

To masz szczęście Kolego, mnie ten problem spotkał, bo lubiłem cisnąć auto i się te noski połamały. W roku 2000 to było, zatem pewnie teraz nie jest lepiej...
aldi pisze:Zrobię mały odkop tematu po blisko półtorarocznej przerwie.

Dzisiaj przy okazji wwiercania dziur w kolektorze pod wkrętki LPG oraz wymiany uszczelniaczy na zaworach rozebrałem swój kolektor.

[url=http://img256.imageshack.us/img256/429/intakemanifoldabcaudi.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img824.imageshack.us/img824/2473/intakemanifoldabcaud5.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img163.imageshack.us/img163/5659/intakemanifoldabcaud4.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img841.imageshack.us/img841/5884/intakemanifoldabcaud3.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img841.imageshack.us/img841/3313/intakemanifoldabcaud2.th.jpg]Obrazek[/URL]

Jak widać po tych wszystkich latach zachował integralność. Nie był nigdy jeżdżony na gazie.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

martino08 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20

Post autor: martino08 (usunięty) » 15 paź 2010, 09:58

Aldi czy masz możliwość zrobienia kopii tej puchy z jęzorami ? :-D

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 paź 2010, 18:36

martino08 pisze:Aldi czy masz możliwość zrobienia kopii tej puchy z jęzorami ? :-D
Może dzięki zdolnościom manualnym i ciężkiej pracy udałoby mi się stworzyć coś podobnego z metalu bo innej możliwości nie mam.
Nie powinno być trudne jej odtworzenie np. z blachy i to bez wzoru. Dolna kwadratowa część ściankami opiera się o kanały. Spadek tej części z jęzorami można określić po "stopniach" przy przepustnicy i po przeciwnej stronie. Stopień wygięcia jęzorów jest wytarty po bokach.

Jednak bo bliższym zbadaniu wstawki okazało się że nóżki utrzymujące ją przy "suficie" trochę się skróciły przez co część z jęzorami wisiała za nisko tak że powietrze z przepustnicy mogło wlatywać na nią.
Aby to naprawić zastosowałem zabójczy patent w postaci dwóch długich wkrętów do regipsu i dwóch śrubek. Teraz zastanawiam się czy wkręty się nie wykręca albo czy nie przejdą przez plastik...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

ATLAS pisze:ale ten oleisty brud okrutnie wygląda :) zaczynam myśleć nad wyczyszczeniem kolektora u siebie :)
U mnie to chyba przez nie najlepszą kondycje silnika bo to olej z odmy. Albo po prostu zapchana odma i przez zmniejszony przelot powietrze przeciska się szybko że olej nie zdąży spłynąć.
Załatwię to wolną odmą.

Tak wyglądała przepustnice KLIK
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 10:29 przez Multifonika, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga