Przy większych przebiegach samochodu i zwłaszcza przy obecnej instalacji LPG, często pojawia się defekt plastikowych elementów kolektora.
Objawy są różne..u mnie akurat po "wystrzale" LPG silnik zaczął głośniej pracować, spadła elastyczność na niższych obrotach i pojawiło się falowanie obrotów po rozruchu na zimno.
Po rozłożeniu mojego kolektora, okazało się że część redukująca pojemność kolektora i kierująca w odpowiednim kierunku powietrze rozleciała się.
Chodzi o część tu oznaczoną numerem 5 (zdjęcie "zestaw")
Tak ona wyglądała u mnie http://img166.imageshack.us/my.php?image=syfy.jpg
Wyjęcie tej cześci niestety częściowo załatwiło problem, silnik co prawda lepiej pracuje ale brakuje mu nadal elastyczności.
Na rynku istnieje zestaw naprawczy do tych kolektorów, można go nabyć w ASO, ale nie posiada on w komplecie tej wkładki redukującej ilość powietrza.
Szukałem używanego kolektora, z 4ech które oglądałem 3 nie miały tej środkowej części, jeden miał ale też w kawałkach

Co dalej z tym fantem Panowie ? bez tej wkładki to już nie ta sama jazda

Wrzucam jeszcze dwa linki do przestudiowania, niestety po niemiecku.
http://geri.a-eder.com/web/SSP/Der_V6_Motor.pdf
Tu kolektor, ten z lewej od 2.6 wygląda jakby część redukująca ilość powietrza była zrobiona z metalu :roll:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=580296