[ABC] problemy z kolektorem ssącym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20
[ABC] problemy z kolektorem ssącym
Pozwoliłem sobie założyć osobny temat dotyczący dość powszechnego problemu jakim jest plastikowy kolektor ssący w silnikach 2.6 V6 [ABC].
Przy większych przebiegach samochodu i zwłaszcza przy obecnej instalacji LPG, często pojawia się defekt plastikowych elementów kolektora.
Objawy są różne..u mnie akurat po "wystrzale" LPG silnik zaczął głośniej pracować, spadła elastyczność na niższych obrotach i pojawiło się falowanie obrotów po rozruchu na zimno.
Po rozłożeniu mojego kolektora, okazało się że część redukująca pojemność kolektora i kierująca w odpowiednim kierunku powietrze rozleciała się.
Chodzi o część tu oznaczoną numerem 5 (zdjęcie "zestaw")
Tak ona wyglądała u mnie http://img166.imageshack.us/my.php?image=syfy.jpg
Wyjęcie tej cześci niestety częściowo załatwiło problem, silnik co prawda lepiej pracuje ale brakuje mu nadal elastyczności.
Na rynku istnieje zestaw naprawczy do tych kolektorów, można go nabyć w ASO, ale nie posiada on w komplecie tej wkładki redukującej ilość powietrza.
Szukałem używanego kolektora, z 4ech które oglądałem 3 nie miały tej środkowej części, jeden miał ale też w kawałkach
Co dalej z tym fantem Panowie ? bez tej wkładki to już nie ta sama jazda
Wrzucam jeszcze dwa linki do przestudiowania, niestety po niemiecku.
http://geri.a-eder.com/web/SSP/Der_V6_Motor.pdf
Tu kolektor, ten z lewej od 2.6 wygląda jakby część redukująca ilość powietrza była zrobiona z metalu :roll:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=580296
Przy większych przebiegach samochodu i zwłaszcza przy obecnej instalacji LPG, często pojawia się defekt plastikowych elementów kolektora.
Objawy są różne..u mnie akurat po "wystrzale" LPG silnik zaczął głośniej pracować, spadła elastyczność na niższych obrotach i pojawiło się falowanie obrotów po rozruchu na zimno.
Po rozłożeniu mojego kolektora, okazało się że część redukująca pojemność kolektora i kierująca w odpowiednim kierunku powietrze rozleciała się.
Chodzi o część tu oznaczoną numerem 5 (zdjęcie "zestaw")
Tak ona wyglądała u mnie http://img166.imageshack.us/my.php?image=syfy.jpg
Wyjęcie tej cześci niestety częściowo załatwiło problem, silnik co prawda lepiej pracuje ale brakuje mu nadal elastyczności.
Na rynku istnieje zestaw naprawczy do tych kolektorów, można go nabyć w ASO, ale nie posiada on w komplecie tej wkładki redukującej ilość powietrza.
Szukałem używanego kolektora, z 4ech które oglądałem 3 nie miały tej środkowej części, jeden miał ale też w kawałkach
Co dalej z tym fantem Panowie ? bez tej wkładki to już nie ta sama jazda
Wrzucam jeszcze dwa linki do przestudiowania, niestety po niemiecku.
http://geri.a-eder.com/web/SSP/Der_V6_Motor.pdf
Tu kolektor, ten z lewej od 2.6 wygląda jakby część redukująca ilość powietrza była zrobiona z metalu :roll:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=580296
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2012, 16:53 przez martino08 (usunięty), łącznie zmieniany 2 razy.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Ja poradziłem sobie w następujący sposób.
Mając kolektor na stole i nie mogąc nic na sieci znaleźć żeby go naprawić postanowiłem że środek dorobię.
Miałem go w lepszym stanie niż kolega, ale również posiłkowałem się zdjęciem które przedstawił powyżej. Wykorzystałem fakt że korytko ten górny prostokąt miałem cały, więc go zostawiłem, natomiast dorobiłem dolną część, te "kierownice powietrza".
Żeby to zrobić najpierw z tektury zrobiłem formę którą docinałem i dopasowywałem do wnętrza kolektora aż było ok. Jak już miałem formę to wziąłem nożyce do blachy, kawałek prostej aluminiowej blachy i wstępnie wyciąłem kształt. Za pomocą ww. nożyc i pilnika dopasowywałem kształt aż cały element nie wszedł na miejsce. Blacha aluminiowa była na tyle miękka że w zasadzie ręcami można było uzyskać podobny kształt jak ma ori część. Wykończenie całości pilnikiem. Nie wyszedł mi ideał, ale spełnia swoją rolę, są kierownice, jest zmniejszona pojemność tej całej komory, silnik chodzi normalnie i jest elastyczny. Nóżki tej części zrobiłem tak duże żeby je móc zaprzeć na dolnym plastiku. Tak że całość nie "goni" w środku po skręceniu. Mam 2 zestawy "nóżek" jedne skierowane w dół zaparte w plastiku dolnym. Drugi zestaw "łapie" to górne korytko, tak że całość siedzi stabilnie w środku po skręceniu.
Niestety fotek nie porobiłem, ale po powrocie do domu mogę zrobić foto tej mojej tekturowej matrycy.
Mając kolektor na stole i nie mogąc nic na sieci znaleźć żeby go naprawić postanowiłem że środek dorobię.
Miałem go w lepszym stanie niż kolega, ale również posiłkowałem się zdjęciem które przedstawił powyżej. Wykorzystałem fakt że korytko ten górny prostokąt miałem cały, więc go zostawiłem, natomiast dorobiłem dolną część, te "kierownice powietrza".
Żeby to zrobić najpierw z tektury zrobiłem formę którą docinałem i dopasowywałem do wnętrza kolektora aż było ok. Jak już miałem formę to wziąłem nożyce do blachy, kawałek prostej aluminiowej blachy i wstępnie wyciąłem kształt. Za pomocą ww. nożyc i pilnika dopasowywałem kształt aż cały element nie wszedł na miejsce. Blacha aluminiowa była na tyle miękka że w zasadzie ręcami można było uzyskać podobny kształt jak ma ori część. Wykończenie całości pilnikiem. Nie wyszedł mi ideał, ale spełnia swoją rolę, są kierownice, jest zmniejszona pojemność tej całej komory, silnik chodzi normalnie i jest elastyczny. Nóżki tej części zrobiłem tak duże żeby je móc zaprzeć na dolnym plastiku. Tak że całość nie "goni" w środku po skręceniu. Mam 2 zestawy "nóżek" jedne skierowane w dół zaparte w plastiku dolnym. Drugi zestaw "łapie" to górne korytko, tak że całość siedzi stabilnie w środku po skręceniu.
Niestety fotek nie porobiłem, ale po powrocie do domu mogę zrobić foto tej mojej tekturowej matrycy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Niestety nie dam rady tego powtórzyć tylko z tej matrycy, bo dopasowywałem środek mając kolektor na stole, doginając, dopasowując i ogólnie się męcząc Jeśli masz to na stole to spróbuj zrobić sobie z papieru taki model. Porobię fotki tego co mi zostało z tej całej operacji, może się na tym coś wyznacie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20
właśnie spotkałem się z tym, że kolektory wymontowane z jeżdżących aut nie miały tego środka :roll:
No ale na darmo by go fabryka nie pakowała, więc jakieś znaczenie musi mieć z pewnością.
A Twoje auto bez tego normalnie jeździ i jest elastyczne na niższych obrotach ?
Jak z reakcją na gaz ? np ruszasz 1 bieg - 2 bieg i chcesz odjechać porządnie, przyspiesza bez zarzutu ?
No ale na darmo by go fabryka nie pakowała, więc jakieś znaczenie musi mieć z pewnością.
A Twoje auto bez tego normalnie jeździ i jest elastyczne na niższych obrotach ?
Jak z reakcją na gaz ? np ruszasz 1 bieg - 2 bieg i chcesz odjechać porządnie, przyspiesza bez zarzutu ?
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Ja też nie mam prostokątnej puszki zmniejszajacej pojemność, w srodku kolektora mam tylko te kanały i wydaje mi sie ze samochód dobrze jeźdździ, chociaz porównania nie mam, a tamat dość mocno mnie zainteresował bo moze faktycznie auto nie jeździ jak trzeba.
Ja mam teraz pomysł żeby załozyć cały kolektor z 2,8 jego charakterystyka i praca jest duzo ciekawsza niż w ABC wystarczy popatrzec na przebieg krzywej mocy a sterowanie przepustniczkami jest podpięte do podcisnienia czyli żaden problem coś wyrezać , Myślicie że taka operacja ma sens i faktycznie bez tej puszki muli auto??
A kolega niech szuka jakiegoś kolektora na części lub całego jak ten tutaj
i pisze do wszystkich którzy maja B4 na częsci i na pewno cos trafi no i musisz myśleć żeby strzał sie znowu nie powtórzył bo robota od nowa, ile ja części wymieniełem w silniku przez LPG przez rok na zwykłym gazie .. :-x , powodzenia i zbieraj na sekwencje
Ja mam teraz pomysł żeby załozyć cały kolektor z 2,8 jego charakterystyka i praca jest duzo ciekawsza niż w ABC wystarczy popatrzec na przebieg krzywej mocy a sterowanie przepustniczkami jest podpięte do podcisnienia czyli żaden problem coś wyrezać , Myślicie że taka operacja ma sens i faktycznie bez tej puszki muli auto??
A kolega niech szuka jakiegoś kolektora na części lub całego jak ten tutaj
i pisze do wszystkich którzy maja B4 na częsci i na pewno cos trafi no i musisz myśleć żeby strzał sie znowu nie powtórzył bo robota od nowa, ile ja części wymieniełem w silniku przez LPG przez rok na zwykłym gazie .. :-x , powodzenia i zbieraj na sekwencje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20
Z zakładaniem kolektora od 2.8 czeka Cię dużo dłubaniny, z opini jakie zasięgnąłem od różnych ludzi wynika, że nawet po modach średnio się sprawdza w silniku ABC.
Ma inną pojemność podobno, auto co prawda jeździ poprawnie na nim ale też brakuje momentu obrotowego przy niższych obrotach silnika.
Jeżeli chodzi o moje auto to miałem sekwencję podczas strzału gazu, winny był reduktor, który popuszczał gaz i przez niego ten cały problem.
Po wystrzale, jak szlag trafił tą część z językami od razu odczułem różnicę w przyspieszaniu.
Po wyjęciu pozostałości z kolektora uspokoiły się jedynie obroty silnika.
Moc w sensie prędkości maksymalnej została w porządku, bez problemu na prostej auto jedzie nawet na gazie 195-200 km/h.
Niestety "od dołu" nie zbiera się już tak dobrze
Znalazłem w końcu kolektor z całym środkiem i zanim go założę zrobię sobie porządną matrycę tej części redukującej ilość powietrza.
Po ogarnięciu tematu wrzucę jakieś fotostory jak się wszystko uda
Pzdr wszystkich i dziękuję za zainteresowanie tematem <ok>
Ma inną pojemność podobno, auto co prawda jeździ poprawnie na nim ale też brakuje momentu obrotowego przy niższych obrotach silnika.
Jeżeli chodzi o moje auto to miałem sekwencję podczas strzału gazu, winny był reduktor, który popuszczał gaz i przez niego ten cały problem.
Po wystrzale, jak szlag trafił tą część z językami od razu odczułem różnicę w przyspieszaniu.
Po wyjęciu pozostałości z kolektora uspokoiły się jedynie obroty silnika.
Moc w sensie prędkości maksymalnej została w porządku, bez problemu na prostej auto jedzie nawet na gazie 195-200 km/h.
Niestety "od dołu" nie zbiera się już tak dobrze
Znalazłem w końcu kolektor z całym środkiem i zanim go założę zrobię sobie porządną matrycę tej części redukującej ilość powietrza.
Po ogarnięciu tematu wrzucę jakieś fotostory jak się wszystko uda
Pzdr wszystkich i dziękuję za zainteresowanie tematem <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
To masz szczęście Kolego, mnie ten problem spotkał, bo lubiłem cisnąć auto i się te noski połamały. W roku 2000 to było, zatem pewnie teraz nie jest lepiej...
aldi pisze:Zrobię mały odkop tematu po blisko półtorarocznej przerwie.
Dzisiaj przy okazji wwiercania dziur w kolektorze pod wkrętki LPG oraz wymiany uszczelniaczy na zaworach rozebrałem swój kolektor.
[url=http://img256.imageshack.us/img256/429/intakemanifoldabcaudi.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img824.imageshack.us/img824/2473/intakemanifoldabcaud5.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img163.imageshack.us/img163/5659/intakemanifoldabcaud4.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img841.imageshack.us/img841/5884/intakemanifoldabcaud3.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img841.imageshack.us/img841/3313/intakemanifoldabcaud2.th.jpg]Obrazek[/URL]
Jak widać po tych wszystkich latach zachował integralność. Nie był nigdy jeżdżony na gazie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może dzięki zdolnościom manualnym i ciężkiej pracy udałoby mi się stworzyć coś podobnego z metalu bo innej możliwości nie mam.martino08 pisze:Aldi czy masz możliwość zrobienia kopii tej puchy z jęzorami ?
Nie powinno być trudne jej odtworzenie np. z blachy i to bez wzoru. Dolna kwadratowa część ściankami opiera się o kanały. Spadek tej części z jęzorami można określić po "stopniach" przy przepustnicy i po przeciwnej stronie. Stopień wygięcia jęzorów jest wytarty po bokach.
Jednak bo bliższym zbadaniu wstawki okazało się że nóżki utrzymujące ją przy "suficie" trochę się skróciły przez co część z jęzorami wisiała za nisko tak że powietrze z przepustnicy mogło wlatywać na nią.
Aby to naprawić zastosowałem zabójczy patent w postaci dwóch długich wkrętów do regipsu i dwóch śrubek. Teraz zastanawiam się czy wkręty się nie wykręca albo czy nie przejdą przez plastik...
U mnie to chyba przez nie najlepszą kondycje silnika bo to olej z odmy. Albo po prostu zapchana odma i przez zmniejszony przelot powietrze przeciska się szybko że olej nie zdąży spłynąć.ATLAS pisze:ale ten oleisty brud okrutnie wygląda zaczynam myśleć nad wyczyszczeniem kolektora u siebie
Załatwię to wolną odmą.
Tak wyglądała przepustnice KLIK
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 10:29 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.