[AAH] Problemy z odpalaniem
[AAH] Problemy z odpalaniem
Witam zrobiło się zimno i pojawił mi sie dziwny objaw podczas odpalania auto jakby zaskakuje ale nie odpala itak w kolko az laskawie zalapie choc wczoraj nie zalapal i musialem awaryjnie z gazu odpalic
Ps. Nie wiem czy to wazne ale jak juz odpali to po 3 sek gasnie albo prawie gasnie a potem juz jest ok
Ps. Nie wiem czy to wazne ale jak juz odpali to po 3 sek gasnie albo prawie gasnie a potem juz jest ok
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
no to chyba ty tak masz, bo u mnie po wypięciu nie zapali auto... i pamiętam pare tematów w których ludzie to potwierdzają, zdarzy się, że zapali i od razu gaśnie, po drugie jak czujnik przekazuje złe parametry do ECU to po prostu może zalewać silnikMedison pisze:na pewno nie czujnik można go wypiąć i auto będzie palić bez problemu
na początek radze podpiąć kompa i zobaczyć błędy
jaką masz instalacje lpg??
Ostatnio zmieniony 16 lis 2013, 15:51 przez PuSzEk, łącznie zmieniany 1 raz.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
taki sam problem jak ty opisałeś rekrut76 i wymiana czujnika pomogła... nie mówie, żeby od razu kupować nowy, ale można spróbować sprawdzić miernikiem, ewentualnie od kogoś podmienić
https://audi80.pl/abc-nie-chce-rano- ... 78039.html
ten czujnik znajduje po prawej stronie(stojąc przed silnikiem) za głowicą, niżej niż czujnik Halla, zauważysz go, biała/kremowa kostka i od góry jest wpięta kostka 2-pinowa, czujnik wkręcony jest w rure wodną
https://audi80.pl/abc-nie-chce-rano- ... 78039.html
ten czujnik znajduje po prawej stronie(stojąc przed silnikiem) za głowicą, niżej niż czujnik Halla, zauważysz go, biała/kremowa kostka i od góry jest wpięta kostka 2-pinowa, czujnik wkręcony jest w rure wodną
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Znaczy używasz miernika aby sprawdzić czujnik albo wstawiasz opornik zamiast czujnika i sprawdzasz jak odpala.
Co do użycia miernika:
1. Zdejmujesz wtyczkę z czujnika temperatury (może być trudno bo dostęp gówniany).
2. Ustawiasz miernik na pomiar oporu (oznaczone symbolem Ω), wybierz zakres do 20k lub do 2000 jeśli mierzysz dla temperatury powyżej 20°C.
3. Przykładasz jedną końcówkę do jednego złącza czujnika, drugą do drugiego (może być trudno bo dostęp gówniany).
4. Odczytujesz wartość i sprawdzasz czy zgadza się temperatura z odczytem na mierniku wg. wykresu:
Dla ułatwienia:
0°C ≈ 5500Ω (5,5kΩ przy wybranym zakresie do 20k)
10°C ≈ 3700Ω (3,7kΩ)
20°C ≈ 2500Ω (2,5kΩ)
50°C ≈ 780Ω (0,8kΩ)
90°C ≈ 250Ω (0,2kΩ)
Nie musi być dokładnie tyle bo tak widać na wykresie jest pewien zakres tolerancji.
Co do użycia miernika:
1. Zdejmujesz wtyczkę z czujnika temperatury (może być trudno bo dostęp gówniany).
2. Ustawiasz miernik na pomiar oporu (oznaczone symbolem Ω), wybierz zakres do 20k lub do 2000 jeśli mierzysz dla temperatury powyżej 20°C.
3. Przykładasz jedną końcówkę do jednego złącza czujnika, drugą do drugiego (może być trudno bo dostęp gówniany).
4. Odczytujesz wartość i sprawdzasz czy zgadza się temperatura z odczytem na mierniku wg. wykresu:
Dla ułatwienia:
0°C ≈ 5500Ω (5,5kΩ przy wybranym zakresie do 20k)
10°C ≈ 3700Ω (3,7kΩ)
20°C ≈ 2500Ω (2,5kΩ)
50°C ≈ 780Ω (0,8kΩ)
90°C ≈ 250Ω (0,2kΩ)
Nie musi być dokładnie tyle bo tak widać na wykresie jest pewien zakres tolerancji.