[AAH] sedan q-utrata mocy w dolnym zakresie obrotow
[AAH] sedan q-utrata mocy w dolnym zakresie obrotow
Witam.Mam bolaczke typu brak mocy.Otoz ogolnie silnik jest zadziwiajaco dobry,jak na przelatane 160 tys mil,jednak trapi go jedna dolegliwosc,poza oczywisie wysokim spalaniem-okolo 17-18 litrow na 100km.Glowna bolaczka jednak jest czasowa utrata mocy.Dzieje sie tak tylko i wylacznie w niskim zakresie obrotow,na 2-3 biegu w trakcie rozgrzewania.Zimny silnik,wszystko jest perfekcyjnie,lacznie z odpalaniem-pracuje gladko w kazdym zakresie obrotow.Po kilku minutach,gdy dostaje ciepla troszke,traci moc w dolnym zakresie obrotow na w/w biegach-jakby chwilowo dostawal malo paliwa.Na biegu jalowym ten problem nie wystepuje-wkreca sie na obroty bez problemu.Po kilku kolejnych minutach problem znika i silnik bryka jak nowy.Ma ktos pojecie,o co biega?Z gory wielkie dzieki za podpowiedzi.Pozdrowiska
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 20:18 przez Route 66, łącznie zmieniany 1 raz.
no wlasnie sie tego obawaialem....niestety,posiadam mala wiedze techniczna,wiec bedzie to droga przez meke....w kazdym razie dzieki Leo za konkretna odpowiedz.PozdrowiskaLeo pisze:no cóż, sprawdzić trzeba wszystko od czujników stukowych poprzez dolot i jego skracanie, po sondy lambda. innej drogi nie ma. I jeszcze szukałbym jakichkolwiek nieszczelności.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
moim zdaniem skracanie akurat nie ma tu nic do rzeczy, bo kolega twierdzi, że utrata mocy jest w niższej partii obrotów, stukowce też bym odpuścił, po pierwsze odzywają się pod obciążeniem, po drugie wątpie, że ma coś do ich pracy temperatura silnikaLeo pisze:no cóż, sprawdzić trzeba wszystko od czujników stukowych poprzez dolot i jego skracanie, po sondy lambda. innej drogi nie ma. I jeszcze szukałbym jakichkolwiek nieszczelności.
Szczelność to podstawa do sprawdzenia, może siedzi czujnik temperatury silnika ten 2-pinowy? no i przede wszystkim na początek podłączenie pod Vaga
no z Vagiem jest problem-ja nie posiadam,i nikogo w okolicy tez nie znam.Mysle,ze temperatura jest tu istotnym czynnikiem,poniewaz wyzej wymienione objawy wystepuja tylko i wylacznie po kilku minutach od odpalenia,i szybko zanikaja,gdy silnik osiaga wlasciwa temperaturePuSzEk pisze:moim zdaniem skracanie akurat nie ma tu nic do rzeczy, bo kolega twierdzi, że utrata mocy jest w niższej partii obrotów, stukowce też bym odpuścił, po pierwsze odzywają się pod obciążeniem, po drugie wątpie, że ma coś do ich pracy temperatura silnikaLeo pisze:no cóż, sprawdzić trzeba wszystko od czujników stukowych poprzez dolot i jego skracanie, po sondy lambda. innej drogi nie ma. I jeszcze szukałbym jakichkolwiek nieszczelności.
Szczelność to podstawa do sprawdzenia, może siedzi czujnik temperatury silnika ten 2-pinowy? no i przede wszystkim na początek podłączenie pod Vaga