Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] sedan q-utrata mocy w dolnym zakresie obrotow

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Route 66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 454
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:58
Lokalizacja: Dunstable

[AAH] sedan q-utrata mocy w dolnym zakresie obrotow

Post autor: Route 66 » 04 cze 2013, 20:07

Witam.Mam bolaczke typu brak mocy.Otoz ogolnie silnik jest zadziwiajaco dobry,jak na przelatane 160 tys mil,jednak trapi go jedna dolegliwosc,poza oczywisie wysokim spalaniem-okolo 17-18 litrow na 100km.Glowna bolaczka jednak jest czasowa utrata mocy.Dzieje sie tak tylko i wylacznie w niskim zakresie obrotow,na 2-3 biegu w trakcie rozgrzewania.Zimny silnik,wszystko jest perfekcyjnie,lacznie z odpalaniem-pracuje gladko w kazdym zakresie obrotow.Po kilku minutach,gdy dostaje ciepla troszke,traci moc w dolnym zakresie obrotow na w/w biegach-jakby chwilowo dostawal malo paliwa.Na biegu jalowym ten problem nie wystepuje-wkreca sie na obroty bez problemu.Po kilku kolejnych minutach problem znika i silnik bryka jak nowy.Ma ktos pojecie,o co biega?Z gory wielkie dzieki za podpowiedzi.Pozdrowiska
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 20:18 przez Route 66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 cze 2013, 20:27

no cóż, sprawdzić trzeba wszystko od czujników stukowych poprzez dolot i jego skracanie, po sondy lambda. innej drogi nie ma. I jeszcze szukałbym jakichkolwiek nieszczelności.

Route 66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 454
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:58
Lokalizacja: Dunstable

Post autor: Route 66 » 04 cze 2013, 20:34

Leo pisze:no cóż, sprawdzić trzeba wszystko od czujników stukowych poprzez dolot i jego skracanie, po sondy lambda. innej drogi nie ma. I jeszcze szukałbym jakichkolwiek nieszczelności.
no wlasnie sie tego obawaialem....niestety,posiadam mala wiedze techniczna,wiec bedzie to droga przez meke....w kazdym razie dzieki Leo za konkretna odpowiedz.Pozdrowiska <piwo>

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 04 cze 2013, 21:51

Leo pisze:no cóż, sprawdzić trzeba wszystko od czujników stukowych poprzez dolot i jego skracanie, po sondy lambda. innej drogi nie ma. I jeszcze szukałbym jakichkolwiek nieszczelności.
moim zdaniem skracanie akurat nie ma tu nic do rzeczy, bo kolega twierdzi, że utrata mocy jest w niższej partii obrotów, stukowce też bym odpuścił, po pierwsze odzywają się pod obciążeniem, po drugie wątpie, że ma coś do ich pracy temperatura silnika

Szczelność to podstawa do sprawdzenia, może siedzi czujnik temperatury silnika ten 2-pinowy? no i przede wszystkim na początek podłączenie pod Vaga

Route 66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 454
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:58
Lokalizacja: Dunstable

Post autor: Route 66 » 04 cze 2013, 21:57

PuSzEk pisze:
Leo pisze:no cóż, sprawdzić trzeba wszystko od czujników stukowych poprzez dolot i jego skracanie, po sondy lambda. innej drogi nie ma. I jeszcze szukałbym jakichkolwiek nieszczelności.
moim zdaniem skracanie akurat nie ma tu nic do rzeczy, bo kolega twierdzi, że utrata mocy jest w niższej partii obrotów, stukowce też bym odpuścił, po pierwsze odzywają się pod obciążeniem, po drugie wątpie, że ma coś do ich pracy temperatura silnika

Szczelność to podstawa do sprawdzenia, może siedzi czujnik temperatury silnika ten 2-pinowy? no i przede wszystkim na początek podłączenie pod Vaga
no z Vagiem jest problem-ja nie posiadam,i nikogo w okolicy tez nie znam.Mysle,ze temperatura jest tu istotnym czynnikiem,poniewaz wyzej wymienione objawy wystepuja tylko i wylacznie po kilku minutach od odpalenia,i szybko zanikaja,gdy silnik osiaga wlasciwa temperature

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 09 cze 2013, 12:56

No i to spalanie masakryczne jest, więc coś musi być z czujnikiem temperatury lub też sondami lambda. Mój pali 12,5l gazu w mieście, poza schodzi do 9L a też mam AAH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl