Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.6 ABC LPG] stałe 110st na zegarze- wody nie wywala

Wszystko co tyczy się silników V6
dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

[2.6 ABC LPG] stałe 110st na zegarze- wody nie wywala

Post autor: dyzio767 » 06 sie 2011, 07:53

Wczoraj zakupiłem autko, które chodzi dobrze, zegarowo rozgrzewa się do 110 stopni i czesto zalącza się wentylator. Mimo prób zagotowania (ok 20 min na wolnych obrotach lub jazda z ekstremalnymi obrotami) temp trzyma się na ww 110, płynu ze zbiorniczka nie wywala, śladów oleju ani kopcenia po zdjęciu korka wlewu oleju brak. Odczucie wysokiej temp silnika jednak bardzo silne zarówno w kabinie jak i na zewnątrz auta.
Przeszukałem forum, jednak nie znalazłem podobnego tematu. Jesli jest prosze o odesłanie mnie do niego.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2011, 09:05 przez dyzio767, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 sie 2011, 08:25

dyzio767, na początek _uwaga
Sprawdź kompem jaką temp pokazuje czujnik temperatury od ECU. Być może czujnik albo wskaźnik przekłamuje. To częsta bolączka naszych autek.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 06 sie 2011, 09:37

Na początku przejrzyj dokładnie układ chłodzenia-węże,gumy i spróbuj zalać nowym płynem chłodnicę.
Jakby ci się wentylator nie załączał myślałbym tu że wskaźnik ci wariuje ale skoro tak mówisz to możemy go ominąć :-/

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 06 sie 2011, 09:41

być moze V6 sie tak normalnie dogrzewa albo cusik masz nie tak z jakimś czujnikiem który odpowiada za odczyt temp. bo np u mnie w 4 cyl. jak są zajeb... korki w Łodzi to mam non stop temp ok 100 i wentylator też mi prawie non stop chodzi schłodzi do ok 85-88st i znów do ok 98-100 st i... akurat sie nie znam na tym motorze kompletnie ale są w Łodzi ludzie co nie co wiedzą więc zapraszamy na spota pod Manu :-P

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 08 sie 2011, 20:58

normalnie powinno oscylować w granicach 95-100 i załączać wentylatory także coś ewidentnie jest nie tak.
Sprawdziłbym również czujnik w chłodnicy ;-)

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 08 sie 2011, 21:44

...dziś dokręciłem luźna opaskę na jednym z węzy...i problem minął...jak to mozliwe??

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 08 sie 2011, 21:46

a miałeś płynu chłodzącego poniżej stanu min :-P

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 08 sie 2011, 21:47

...tak troszkę z innej beczki: Auto kuleje na gazie do 1500 obrotów, na benzynie tez nie jest rewelacyjnie...brak u mnie katalizatorów i gaz mam drugiej generacji.. Chciałbym by ktoś mądrzejszy ode mnie rzucił okiem bez naciągania mnie na duże koszta. Możecie mi coś poradzić? (jestem z Łodzi)

[ Dodano: 2011-08-08, 21:48 ]
pawelec_ pisze:a miałeś płynu chłodzącego poniżej stanu min :-P

Płyn był ok, ale był mały wyciek.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 09 sie 2011, 09:27

dyzio767 pisze:luźna opaskę na jednym z węzy...i problem minął...jak to mozliwe??
miałeś powietrze w układzie i tak to możliwe :mrgreen:

minos4u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 wrz 2011, 13:05

Post autor: minos4u » 10 wrz 2011, 11:59

witam podepne się pod temat

gdzie jest czujnik temperatury na wskażnik w tym modelu?? bo mio temp czasem wogóle nie pokazuje :(

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 wrz 2011, 12:18

Numer 4 a tym obrazku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83d ... 29d8b.html

Najlepiej zacznij od przeczyszczenia styku wskaźnik temperatury :arrow: płyta liczników.

dyzio767
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 06 sie 2011, 07:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dyzio767 » 10 wrz 2011, 16:45

aldi pisze:Numer 4 a tym obrazku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83d ... 29d8b.html

.

...jestes pewien że powinien być w tym miejscu? Ja u siebie nie mam tam NIC. Za to z drugiej strony przy nr 3 mam dwa - ten drugi na pojedyńczy przewód- coś jakby boczna wsuwka..

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 wrz 2011, 16:50

Tak u mnie jest identycznie jak na tym obrazku.

minos4u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 wrz 2011, 13:05

Post autor: minos4u » 14 wrz 2011, 17:28

no faktycznie jest tam taki czujniczek

zaraz sprawdzę co się tam dzieje :)

Kamil321
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 28 gru 2009, 23:18
Lokalizacja: Regulice/Chrzanow

Post autor: Kamil321 » 27 wrz 2011, 23:51

witam ja przerabialem wlasnie taki temat u siebie w 2.8 AAH caly czas 100stopni, a powiem ze zablokowalo mi wczesniej termostat i zagotowalo troszke ale nic sie nie stalo,wymienilem termostat i od tej pory utrzymuje mi temp. 100stopni a zawsze mialem 90 nawet w korkach podnioslo sie max do 95. po wymianie na jeszcze inny termostat innej firmy problem ustal, poprostu termostat za pozno sie otwieral i nie bylo chlodzenia takiego jak powinno byc, a tez wymienialem czujniki,wskazniki,plyn na nowo plukanie chlodnicy itp. ale juz po problemie. Wiec wymien termostat i bedzie po problemie: :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl