Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] - szukam instrukcji serwisowej silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Com4tee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2014, 15:05

[B4 ABC] - szukam instrukcji serwisowej silnika

Post autor: Com4tee » 24 wrz 2014, 11:05

Witam wszystkich, od niedawna jeżdżę B4 ABC, nabyłem wersję quattro "poniemiecką" za 2500 PLN - jak nieciężko zgadnąć przy tym budżecie sporo jest do zrobienia... trochę już zwojowałem (układ chłodniczy + wnętrze + naprawa po lekkim lewym przodzie) ale wiele przede mną. Czy ktoś ma lub może polecić źródło jakiejś instrukcji serwisowej/obsługi/opis działania silnika ABC? Przetrząsnąłem chomiki, fora zachodnie, torrenty itp - wszystko kończy się na silnikach 5 cyl.
Wyczytałem, że jedyną instrukcją jaka powstała do tego silnika jest książka HAYES'a dot. Audi A4 i VW Passata z ABC na rynek północnoamerykański (do tego do wersji 2.8). Czy to prawda?

<Mam trochę podstawowych schematów tego silnika - np ładnie rozrysowane chłodzenie, jak ktoś reflektuje to mogę na majla wrzucić paczkę>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3796
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 wrz 2014, 12:41

ale co chcesz wiedzieć? To nie jest wiedza tajemna.
To dość prosty silnik, nawet przepływki nie ma.

Viriss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:52

Post autor: Viriss » 24 wrz 2014, 15:06


Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 wrz 2014, 17:20

Tutaj o sterowaniu silnika: www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF
Mechanika jest praktycznie taka sama jak w 2.8: www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF

Co prawda po niemiecku ale jak nie znasz tego języka to po zastosowaniu OCR + google translate da się zrozumieć.

Com4tee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 wrz 2014, 15:05

Post autor: Com4tee » 25 wrz 2014, 11:50

Książkę biorę, dzięki za tipa. Trochę dużo tam o małych silniczkach, a mało o dużych, ale trudno.

Najbardziej mnie interesują obecnie trzy sprawy:
1) rozumiem że silnik jest kolizyjny? (tak wyczytałem na forum, ale są też zdania przeciwne)
2) jak i czy reguluje się za luzy zaworowe (czy jest hydraulika)
3) czy reguluje się zapłon. wg mnie to komputer powinien zrobić, ale znów wyczytałem gdzieś że jak się "za bardzo rozjedzie" to trzeba wyregulować.
4) czy normalny kabel VAG + przejściówka na złącze 2x2 będzie widział się z kompem ABC (1992 rok) - czy to jeszcze generacja co się sprawdza migającą diodą?

Ostatni temat: wnosząc po zapachu spalin mam konkretnie za bogatą mieszankę (w aucie był gaz, ale jak kupiłem to już ze zdjętym). Przejechałem około 2000 km i dale mieszanka na benzynie bogata, więc komputer jakby miał wrócić do optimum na PB95 to by już wrócił. Co i jak mogę z tym zrobić?
Znów zasłyszana teza od znajomego tym razem "jak komputer za daleko odjedzie od średnich ustawień to nie potrafi wrócić do normy po gazie - trzeba resetować. wypięcie aku na 24 godziny nie zapewnia resetu - zwiera się jakieś piny w tym celu we wtyczce kompa". Czy to prawda czy jakieś baśnie. Jeśli prawda to jak to zrobić w ABC

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3796
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 wrz 2014, 12:02

1) tak
2) nie reguluje się, we wszystkich V6 są popyhacze hydrauliczne
3) nie, ustawiasz dobrze rozrząd na znaki, i tyle, resztą zajmuje się komp
4) tak, będzie widział. czytałem już vagiem 2.8 z 91 roku.

nie, skaskować błedy można vagiem, można odłączyć aku też dla pewności. Jeśli był gaz a jest wywalony, przyjrzyj się czy wtryskiwacze się czasem nie zapiekły. i tyle.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 wrz 2014, 12:13

1. Jest kolizyjny jeden z użytkowników forum, który pracowała w ASO mówił że od czasu do czasu naprawiali silniki po kolizji.
2. Jest hydrauliczna regulacja. Dobrze sprawdzić albo wymienić zaworki olejowe w głowicy bo czasem jak się rozpadną to na popychacze nie idzie odpowiednia ilość oleju. Więcej w temacie: https://audi80.pl/b4-26-abc-brak-cis ... t34456.htm
3. Zapłon jest na stałe. Są dwa indukcyjne czujniki na wale. To konstrukcje dość archaiczna bo jeden czujnik czyta punkt zapłonu a drugi "liczy" ząbki wieńca rozrusznika.
4. Chyba każde ABC jest diagnozowane nawet najtańszym kablem. Czasami trzeba przestawić ustawienia połączenia w VAGcomie:
start bound 9600
blk 25
char 0

Co do zresetowania adaptacji paliwowej to sterownik silnika ABC dosyć szybko je gubi po odłączeniu akumulatora. Poznać to można po tym że po rozgrzaniu podczas jazdy przez kilkanaście zatrzymań silnik będzie miał wyższe obroty na biegu jałowym. Jak masz vaga to wartość "lambda lerning" będzie pokazywać 1.000. Można też zresetować przez wejście w adaptation i klikniecie zapisz w pierszym kanale.
Jak masz miernik to możesz sprawdzić czy sondy pracują (pojedyncze wsuwki przy kostkach pod maską).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga