Witam wszystkich, od niedawna jeżdżę B4 ABC, nabyłem wersję quattro "poniemiecką" za 2500 PLN - jak nieciężko zgadnąć przy tym budżecie sporo jest do zrobienia... trochę już zwojowałem (układ chłodniczy + wnętrze + naprawa po lekkim lewym przodzie) ale wiele przede mną. Czy ktoś ma lub może polecić źródło jakiejś instrukcji serwisowej/obsługi/opis działania silnika ABC? Przetrząsnąłem chomiki, fora zachodnie, torrenty itp - wszystko kończy się na silnikach 5 cyl.
Wyczytałem, że jedyną instrukcją jaka powstała do tego silnika jest książka HAYES'a dot. Audi A4 i VW Passata z ABC na rynek północnoamerykański (do tego do wersji 2.8). Czy to prawda?
<Mam trochę podstawowych schematów tego silnika - np ładnie rozrysowane chłodzenie, jak ktoś reflektuje to mogę na majla wrzucić paczkę>
[B4 ABC] - szukam instrukcji serwisowej silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj o sterowaniu silnika: www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF
Mechanika jest praktycznie taka sama jak w 2.8: www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
Co prawda po niemiecku ale jak nie znasz tego języka to po zastosowaniu OCR + google translate da się zrozumieć.
Mechanika jest praktycznie taka sama jak w 2.8: www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF
Co prawda po niemiecku ale jak nie znasz tego języka to po zastosowaniu OCR + google translate da się zrozumieć.
Książkę biorę, dzięki za tipa. Trochę dużo tam o małych silniczkach, a mało o dużych, ale trudno.
Najbardziej mnie interesują obecnie trzy sprawy:
1) rozumiem że silnik jest kolizyjny? (tak wyczytałem na forum, ale są też zdania przeciwne)
2) jak i czy reguluje się za luzy zaworowe (czy jest hydraulika)
3) czy reguluje się zapłon. wg mnie to komputer powinien zrobić, ale znów wyczytałem gdzieś że jak się "za bardzo rozjedzie" to trzeba wyregulować.
4) czy normalny kabel VAG + przejściówka na złącze 2x2 będzie widział się z kompem ABC (1992 rok) - czy to jeszcze generacja co się sprawdza migającą diodą?
Ostatni temat: wnosząc po zapachu spalin mam konkretnie za bogatą mieszankę (w aucie był gaz, ale jak kupiłem to już ze zdjętym). Przejechałem około 2000 km i dale mieszanka na benzynie bogata, więc komputer jakby miał wrócić do optimum na PB95 to by już wrócił. Co i jak mogę z tym zrobić?
Znów zasłyszana teza od znajomego tym razem "jak komputer za daleko odjedzie od średnich ustawień to nie potrafi wrócić do normy po gazie - trzeba resetować. wypięcie aku na 24 godziny nie zapewnia resetu - zwiera się jakieś piny w tym celu we wtyczce kompa". Czy to prawda czy jakieś baśnie. Jeśli prawda to jak to zrobić w ABC
Najbardziej mnie interesują obecnie trzy sprawy:
1) rozumiem że silnik jest kolizyjny? (tak wyczytałem na forum, ale są też zdania przeciwne)
2) jak i czy reguluje się za luzy zaworowe (czy jest hydraulika)
3) czy reguluje się zapłon. wg mnie to komputer powinien zrobić, ale znów wyczytałem gdzieś że jak się "za bardzo rozjedzie" to trzeba wyregulować.
4) czy normalny kabel VAG + przejściówka na złącze 2x2 będzie widział się z kompem ABC (1992 rok) - czy to jeszcze generacja co się sprawdza migającą diodą?
Ostatni temat: wnosząc po zapachu spalin mam konkretnie za bogatą mieszankę (w aucie był gaz, ale jak kupiłem to już ze zdjętym). Przejechałem około 2000 km i dale mieszanka na benzynie bogata, więc komputer jakby miał wrócić do optimum na PB95 to by już wrócił. Co i jak mogę z tym zrobić?
Znów zasłyszana teza od znajomego tym razem "jak komputer za daleko odjedzie od średnich ustawień to nie potrafi wrócić do normy po gazie - trzeba resetować. wypięcie aku na 24 godziny nie zapewnia resetu - zwiera się jakieś piny w tym celu we wtyczce kompa". Czy to prawda czy jakieś baśnie. Jeśli prawda to jak to zrobić w ABC
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
1) tak
2) nie reguluje się, we wszystkich V6 są popyhacze hydrauliczne
3) nie, ustawiasz dobrze rozrząd na znaki, i tyle, resztą zajmuje się komp
4) tak, będzie widział. czytałem już vagiem 2.8 z 91 roku.
nie, skaskować błedy można vagiem, można odłączyć aku też dla pewności. Jeśli był gaz a jest wywalony, przyjrzyj się czy wtryskiwacze się czasem nie zapiekły. i tyle.
2) nie reguluje się, we wszystkich V6 są popyhacze hydrauliczne
3) nie, ustawiasz dobrze rozrząd na znaki, i tyle, resztą zajmuje się komp
4) tak, będzie widział. czytałem już vagiem 2.8 z 91 roku.
nie, skaskować błedy można vagiem, można odłączyć aku też dla pewności. Jeśli był gaz a jest wywalony, przyjrzyj się czy wtryskiwacze się czasem nie zapiekły. i tyle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. Jest kolizyjny jeden z użytkowników forum, który pracowała w ASO mówił że od czasu do czasu naprawiali silniki po kolizji.
2. Jest hydrauliczna regulacja. Dobrze sprawdzić albo wymienić zaworki olejowe w głowicy bo czasem jak się rozpadną to na popychacze nie idzie odpowiednia ilość oleju. Więcej w temacie: https://audi80.pl/b4-26-abc-brak-cis ... t34456.htm
3. Zapłon jest na stałe. Są dwa indukcyjne czujniki na wale. To konstrukcje dość archaiczna bo jeden czujnik czyta punkt zapłonu a drugi "liczy" ząbki wieńca rozrusznika.
4. Chyba każde ABC jest diagnozowane nawet najtańszym kablem. Czasami trzeba przestawić ustawienia połączenia w VAGcomie:
start bound 9600
blk 25
char 0
Co do zresetowania adaptacji paliwowej to sterownik silnika ABC dosyć szybko je gubi po odłączeniu akumulatora. Poznać to można po tym że po rozgrzaniu podczas jazdy przez kilkanaście zatrzymań silnik będzie miał wyższe obroty na biegu jałowym. Jak masz vaga to wartość "lambda lerning" będzie pokazywać 1.000. Można też zresetować przez wejście w adaptation i klikniecie zapisz w pierszym kanale.
Jak masz miernik to możesz sprawdzić czy sondy pracują (pojedyncze wsuwki przy kostkach pod maską).
2. Jest hydrauliczna regulacja. Dobrze sprawdzić albo wymienić zaworki olejowe w głowicy bo czasem jak się rozpadną to na popychacze nie idzie odpowiednia ilość oleju. Więcej w temacie: https://audi80.pl/b4-26-abc-brak-cis ... t34456.htm
3. Zapłon jest na stałe. Są dwa indukcyjne czujniki na wale. To konstrukcje dość archaiczna bo jeden czujnik czyta punkt zapłonu a drugi "liczy" ząbki wieńca rozrusznika.
4. Chyba każde ABC jest diagnozowane nawet najtańszym kablem. Czasami trzeba przestawić ustawienia połączenia w VAGcomie:
start bound 9600
blk 25
char 0
Co do zresetowania adaptacji paliwowej to sterownik silnika ABC dosyć szybko je gubi po odłączeniu akumulatora. Poznać to można po tym że po rozgrzaniu podczas jazdy przez kilkanaście zatrzymań silnik będzie miał wyższe obroty na biegu jałowym. Jak masz vaga to wartość "lambda lerning" będzie pokazywać 1.000. Można też zresetować przez wejście w adaptation i klikniecie zapisz w pierszym kanale.
Jak masz miernik to możesz sprawdzić czy sondy pracują (pojedyncze wsuwki przy kostkach pod maską).