Dzis mechanik ktory robil mi remont jednostki napedowej oznajmil ze mam do szlifu czopy walu. Diagnoze postawil po moim zgloszniu ze podczas przyspieszenia w zakresie obrotow od 2500 w gore slyszalne jest terkotanie. Przyznam ze mam mega doła bo w maju zapłaciłem mu 14 tys PLN za graty i robote przy Audioli. Wiem ze szlifu walu nie robil bo w/g niego nie bylo takiej koniecznosci, ze dół silnika w stanie idealnym. Wymienil panewki i na tym koniec.
Czy dzwiek terkotania opisany wyzej przesądza czopy walu? Mam ochote go powiesic a Audiole wystawic byle sie jej pozbyc. Zainwestowalem w auto wszyztkie oszczednosci, mialo byc tak pieknie. Zadko spotykany oldtimer w perfekcyjnym stanie....
Prosze o jakies sugestie.
[B4 2.8 AAH] Terkotanie pod obciążeniem w V6 Audi Coupe
[B4 2.8 AAH] Terkotanie pod obciążeniem w V6 Audi Coupe
Ostatnio zmieniony 04 lis 2015, 08:07 przez 639, łącznie zmieniany 2 razy.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ile ile dałeś za graty ?! 14 tysięcy za remont ?
To było bardzo naiwne... i za tą cenę nie zrobił szlifu wału chociażby ? To co zrobił?
Coś mi się zdaje, że znalazł naiwnego. Chciałeś tyle wydać, to byśmy Ci doradzili u kogo.
ech... człowiek uczy się na błędach, co nie ?
pozatym - terkotanie to niekoniecznie muszą być czopy wału, mogą być na przykład zbyt mocno splanowane głowice. Przypominam, że ten silnik POWINIEN JEŹDZIĆ NA 98, a nie na 95, więc przy splanowaniu głowic może pojawiać się spalanie stukowe, które to może taki efekt dać.
mechanik, który robił silnik, powinien to zrobić na gwarancji, ponieważ chyba to on miał powiedziane, że ma zrobić tak, żeby było dobrze i on za to odpowiada, prawda?
Wydaje mi się, że powinieneś zmienić mechanika, kupić drugi AAH używany, w dowolnym stanie, przełożyć, a ten silnik w miarę przypływu gotówki dokończyć i skończony przełożyć spowrotem.
W tej chwili nie ma wyjścia, bo silnik i tak musisz wyjąć i tak, to jedna robota, a jak na tym starym/nowym będziesz chciał jeździć, to, jeśli to prawda, że wał jest lluźny , szybko ten silnik po "remoncie" się skończy.
na moje to mechanik przy robocie coś spieprzył, niech naprawia.
To było bardzo naiwne... i za tą cenę nie zrobił szlifu wału chociażby ? To co zrobił?
Coś mi się zdaje, że znalazł naiwnego. Chciałeś tyle wydać, to byśmy Ci doradzili u kogo.
ech... człowiek uczy się na błędach, co nie ?
pozatym - terkotanie to niekoniecznie muszą być czopy wału, mogą być na przykład zbyt mocno splanowane głowice. Przypominam, że ten silnik POWINIEN JEŹDZIĆ NA 98, a nie na 95, więc przy splanowaniu głowic może pojawiać się spalanie stukowe, które to może taki efekt dać.
mechanik, który robił silnik, powinien to zrobić na gwarancji, ponieważ chyba to on miał powiedziane, że ma zrobić tak, żeby było dobrze i on za to odpowiada, prawda?
Wydaje mi się, że powinieneś zmienić mechanika, kupić drugi AAH używany, w dowolnym stanie, przełożyć, a ten silnik w miarę przypływu gotówki dokończyć i skończony przełożyć spowrotem.
W tej chwili nie ma wyjścia, bo silnik i tak musisz wyjąć i tak, to jedna robota, a jak na tym starym/nowym będziesz chciał jeździć, to, jeśli to prawda, że wał jest lluźny , szybko ten silnik po "remoncie" się skończy.
na moje to mechanik przy robocie coś spieprzył, niech naprawia.
tłuc zaczęło po ok 10-12 tys km od remontu.
Auto od soboty u naprawiacza. zrzucił miski i zdiagnozował obrócone panewki na 4 i 6.
teraz jestem na etapie wymiany przegubów. zamówione używki z OLX już są w drodze.
Mechanik polecił mi szukać dołu od AAH z pierwszych lat jego produkcji i przyszykować go sobie na tiptop (szlif, honowanie, nowe tłoki, nowe korby) a kiedy ten mój dół padnie to aby tylko je podmienić. Auto ma u mnie dozywocie wiec jak cos to moze w przyszłości wymienie motorownie na 2.7 biT
Auto od soboty u naprawiacza. zrzucił miski i zdiagnozował obrócone panewki na 4 i 6.
teraz jestem na etapie wymiany przegubów. zamówione używki z OLX już są w drodze.
Mechanik polecił mi szukać dołu od AAH z pierwszych lat jego produkcji i przyszykować go sobie na tiptop (szlif, honowanie, nowe tłoki, nowe korby) a kiedy ten mój dół padnie to aby tylko je podmienić. Auto ma u mnie dozywocie wiec jak cos to moze w przyszłości wymienie motorownie na 2.7 biT