Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Uszczelnienie silnika 2.8 wycena mechanika

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2018, 20:54

Obrazek

Obrazek

Dam dwa zdjecia jeśli wyciek jest tu gdzie te kołka to nawet nie ma co się zastanawiać.

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 04 lut 2018, 22:25

dzięki Panowie za podpowiedzi i porady, jutro werdykt innego warsztatu.

Co do miejsca wycieku głowicy niestety nie wiem jak on wygląda, poprosiłem mechanika aby ten zrobił mi zdjęcie tego wycieku, ale powiedział ze cieżko to uchwycić i fotki brak. Dlatego tak sie waham z tymi głowicami.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 05 lut 2018, 12:46

To niech Ci pokaże i będziesz widział gdzie jest wyciek.
A80Q B3 AEB w eLPiGżi :) powoli się modernizuje.
200SX S13 SR20DET
Sprzedam częsci audi i nie tylko

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 05 lut 2018, 14:12

No to jestem po diagnozie drugiego warsztatu, z głowic leci ale obu... więc muszę to robić. Generalnie pierwszy warsztat za całość prac wyliczył 4160zł w tym wyjęcie silnika razem ze skrzynią, regeneracje głowic i nowe sprzęgło + płyny i olej.

Wynika ze to dobra cena, nawet bardzo ? Ktoś potwierdzi, bo juz mam miszmasz z tą wyceną :)

PS konieczna jest regeneracja głowic czy wystarczy planowanie? Prócz wycieków objawów innych niepokojących nie ma.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 lut 2018, 15:04

Przy takich kosztach zastanowiłbym się nad włożeniem 2,8 30V. Koszt swapa wyjdzie podobnie do remontu AAH. Silnik nowszy, bardziej dynamiczny i oszczędny w cyklu mieszanym.

Chyba, ze chcesz zostawić ori to dołóż trochę i niech ktoś zrobi dokładny porting obu głowic. Polepszy to pracę silnika i jednocześnie je wzmocni.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 05 lut 2018, 15:36

Bloku dzięki za podpowiedź, auto ma zostać w oryginale, ta wersja 2.8 w zupełności mi wystarcza :) Może głupie pytanie, ale czy po tej "naprawie" mogę zalać silnik syntetykiem, obecnie jest półsyntetyk. Nie wiem na ile to poprawi kondycje silnika, który i tak pomimo wycieków uważam za sprawny pod względem kultury pracy i mocy.
Kolejna sprawa, auto po takiej naprawie należy jakos delikatniej traktować przez pierwsze km zeby się coś tam poukładało?

Sorry za głupie pytania, ale jak już mam wydać tyle kasy ( dla mnie 4 ktysie w taką naprawe to sporo ) to wole się upewnić w kilku kwestiach :)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 lut 2018, 15:44

Oczywiście, że możesz. Nawet byłoby to wskazane. 5w40 lub 5w50 jeśli jednorazowo pokonujesz dystanse min 30km lub jeździsz dynamicznie.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 05 lut 2018, 16:03

Ok tak myslałem czyli zmienie na syntetyk :) A jak z tematem docierania, wiem, że to nie szlif itd itd ale czy przez pierwsze km lepiej polatać nieco delikatniej żeby te uszczelki się poukładały?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lut 2018, 16:06

Technicznie tak uszczelki siadają przez kilkanaście km. Na pewno nie jest wskazana jazda ile dała fabryka.

Są rzeczy martwe tu się rozczelni tam coś pęknię bo układ chłodniczy jest skłądany na starych częściach a nie wskazane by przegrzać silnik dopiero co po robieniu głowicy.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 16:12 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 05 lut 2018, 16:12

Ok
dzięki panowie za wszelkie wypowiedzi, temat staje na tym, że silnik ze skrzynią opuszczają samochód, głowice idą do regeneracji, a całośc zostanie uszczelniona ( dół + góra ) dodatkowo wliczone jest po drodzę kpl sprzęgło gdyby okazało się, że już ma dosyć.

Niestety zupełnie nie spodziewałem się takiej naprawy, ale cóż jak się powiedziało A to trzeba B powiedzieć, a nawet czasem C ;)

Teraz dogaduję termin z mechanikiem, dalszym efektem prac i efektami się podziele za kilka dni

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lut 2018, 16:14

A jeszcze podpowiem odrazu zamawiaj zaworki przelewowe oleju nowe go głowic w ASO 2 sztuki potrzebujesz.


078103363P

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 lut 2018, 17:01

I nie daj sobie wcisnąć, że zrobią Ci uszczelnienie dekli zaworowych oraz rewizji wału na masę uszczelniającą lub co gorsza silikon. Wszystko jest dostępne.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 05 lut 2018, 17:31

wliczyli kpl uszczelek za ok 450zł wiec zakładam ze te od kap zaworowych tam będą.

Producent ERLING, Indeks IC EL215970

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lut 2018, 18:26

dirtydiana pisze:wiec zakładam ze te od kap zaworowych tam będą

nie będzie cześć niedostępna w ogóle w zamienniku

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 lut 2018, 18:36

Jarewa pisze:
dirtydiana pisze:wiec zakładam ze te od kap zaworowych tam będą

nie będzie cześć niedostępna w ogóle w zamienniku
No co Ty. IC ma od ręki w dwóch wersjach (cała i rozdzielona).
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga