[B4 ABC 2.6 Quatro] Wstawienie kompresora??
[B4 ABC 2.6 Quatro] Wstawienie kompresora??
Witam
Mam pytanie, czy dałoby radę wstawić do w/w silnika kompresor. Ile by mi to podniosło mocy i co byłoby do tego potrzebne.
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2010-10-27, 20:22 ]
Poprawiłem temat by był zgodny z regulaminem bo już sporo postów więc szkoda wyrzucać
/aldi
Mam pytanie, czy dałoby radę wstawić do w/w silnika kompresor. Ile by mi to podniosło mocy i co byłoby do tego potrzebne.
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2010-10-27, 20:22 ]
Poprawiłem temat by był zgodny z regulaminem bo już sporo postów więc szkoda wyrzucać
/aldi
Ostatnio zmieniony 27 paź 2010, 20:22 przez nekro2008, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
kolego wszystko da rade zrobic o ile sie chce i ma na to kasiore i jaką kolwiek wiedze ale biorąc pod uwagę ze abc to stara jednosta i codow z niego nie wyciagniesz to powstaje pytanie Czy Warto. i nie lepiej te kase co miaął by byc przeznaczona na zakup kompresora strojenie tego plus kupe nerwow przy strojeniu dopasowaywaniu itp. nielepiej pomyslec o czym bardziej rozwojowym- inne auto
Da rade, ponoc to prostsze niz turbo.
Przyrosty hmm mysle ze kolo 50-70km.
Co potrzeba to moze niech sie ktos bardziej zorientowany wypowie. napewno kompresor lapy mocujace do niego, zapewne home made, pasek, orurowanie, IC, i cos co bedzie tym wszystkim sterowac czyli jakis Megastquirt czy cos w tym stylu.
Przyrosty hmm mysle ze kolo 50-70km.
Co potrzeba to moze niech sie ktos bardziej zorientowany wypowie. napewno kompresor lapy mocujace do niego, zapewne home made, pasek, orurowanie, IC, i cos co bedzie tym wszystkim sterowac czyli jakis Megastquirt czy cos w tym stylu.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj masz temat jak niskim nakładem funduszy można założyć kompresor:
https://audi80.pl/-audi-80-b3-18s-ko ... t44857.htm
Co prawda do R4 ale tam działa tak samo.
Tu jeszcze o uturbiani: https://audi80.pl/26-v6-abc-turbospr ... t35742.htm
Gdzieś na forum krążyły zdjęcia sprzedawanego w USA kitu sprężarki do AAH.
_uwaga
https://audi80.pl/-audi-80-b3-18s-ko ... t44857.htm
Co prawda do R4 ale tam działa tak samo.
Tu jeszcze o uturbiani: https://audi80.pl/26-v6-abc-turbospr ... t35742.htm
Gdzieś na forum krążyły zdjęcia sprzedawanego w USA kitu sprężarki do AAH.
_uwaga
Kolego niewiem czy widziałeś
tutaj masz jak kompresor chodzi przy silnik 2.8. Moim zdaniem fajna sprawa dla kogoś kto się na tym naprawdę zna i nieszkoda mu kasiory. No i wiadomo , żeby zaczac jakieś mody to trzeba doprowadzic silnik do stanu w jakim wyszedł z fabryki czyli silnik rozebrac , wyczyścic itp.
tutaj masz jak kompresor chodzi przy silnik 2.8. Moim zdaniem fajna sprawa dla kogoś kto się na tym naprawdę zna i nieszkoda mu kasiory. No i wiadomo , żeby zaczac jakieś mody to trzeba doprowadzic silnik do stanu w jakim wyszedł z fabryki czyli silnik rozebrac , wyczyścic itp.
...sam kiedyś zachodziłem w głowę , jak dodać nieco KM w swoim ABC. Przeszła mi nie raz myśl o kompresorze , jednak trzeba mieć dostęp do kliku narzędzi , jak choćby wycinarka CNC (dostawka na kolektor dolotowy). Zawór upustowy , dostrojenie ECU do nowych dawek mieszaniny paliwo+powietrze , uszczelnienie silnika (ABC i AAH z reguły są spasowane na"grubą nić", więc nie obejdzie się bez generalki, bo ta prędzej czy później stanie u progu pasa przedniego
Reasumując, wysokie koszty dla kogoś, kto ma zamiar zlecać wykonanie większości prac ( tak było w moim przypadku). Dla pasjonata z "dostępem" do większości potrzebnych składowych - rychłe oczekiwanie spełnienia założenia i delektowanie się skompresowanym V6...choć R5 uturbionemu też niewiele można zarzucić , a to znacznie mniej kosztowna operacja SWAPowania ....
P.S.technic-trick: zwykle przy podobnych projektach medium napędzające stanowi pasek klinowy + napinacz + dawca napędu - koło pasowe zdawcze wału korbowego, a całość = rezygnacja z AC w wozidle...
Pozwodzenia !
Reasumując, wysokie koszty dla kogoś, kto ma zamiar zlecać wykonanie większości prac ( tak było w moim przypadku). Dla pasjonata z "dostępem" do większości potrzebnych składowych - rychłe oczekiwanie spełnienia założenia i delektowanie się skompresowanym V6...choć R5 uturbionemu też niewiele można zarzucić , a to znacznie mniej kosztowna operacja SWAPowania ....
P.S.technic-trick: zwykle przy podobnych projektach medium napędzające stanowi pasek klinowy + napinacz + dawca napędu - koło pasowe zdawcze wału korbowego, a całość = rezygnacja z AC w wozidle...
Pozwodzenia !
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- KrUsZyNa
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 29 maja 2008, 09:42
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
proszę cały temat o wstawianiu kompresora do v6
http://www.audifans.net/ftopic-8506-day ... ger-0.html
http://www.audifans.net/ftopic-8506-day ... ger-0.html
ja mam robione glowice przez ABT i mam miec podobno 200km
cos nie dziala lub trzeba byc zalogowanymKrUsZyNa pisze:proszę cały temat o wstawianiu kompresora do v6
http://www.audifans.net/ftopic-8506-day ... ger-0.html
zdjecie z głowicychybo101 pisze:A pokaż mi zdjęcie sterownika silnika :mrgreen:cichusz pisze:ja mam robione glowice przez ABT i mam miec podobno 200km
http://img210.imageshack.us/i/p1030068.jpg/
wszystko sie da kwestia budzetu.
http://www.pes-tuning.com/
$3,495.00 kosztuje kompressor. >ok 100km przyrostu
http://www.pes-tuning.com/
$3,495.00 kosztuje kompressor. >ok 100km przyrostu