[B4 2.6 ABC]Wycięcie katalizatora
-
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 24 sie 2008, 00:33
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
ja w swoim ABK odkrecilem kata i sonde z niego wybilem srodek wsadzilem puszke spowrotem bo sonda gdzies musi siedziec a innego miejsca nie ma potem zamiast srodkowego wydechu dalem ________ prosta rure <ok> chyba od centralnego ogrzewania :mrgreen: ale padsowala a w koncowym wyznolem dziure od gory wyciolem z niego z 10cm dziurkowanej rury i zaspawalem klapke ktora wczesniej zrobilem i na przegladzie nic nie mowili chodzi nie wiele glosniej niz fabryczny ale jak hamuje silnikiem to ryczy a jak mija 4000rpm to zaczyna chodzic jak WRC z turbo doladowaniem <ok> (piszac WRC nie mam na mysli wiesniacko zrobionego golfa 2 z wywalonym wiadrem ze w srodku chuczy ze malo co glowa nie odpadnie) czy jade 60 czy 180 w srodku jest tak samo cicho a ryk slychac do otworzeniu szyby :mrgreen:
widze, że kolega Marek85 trochę sprawdził a, że zależy mu na ciszy w aucie i komforcie to chyba pójdę tym śladem bo V6 poprostu musi mieć wyciszony tłumik . R5 to co innego bo tam dzwięk wydechu robi robote a R4 nie za bardzo brzmi same w sobie więc tam też jestem wstanie zrozumieć jak będzie lekkie uwyraźnienie wydechu
tylko zastanawiam się od czego ten środkowy tłumik pasuje czy poprostu wsadzić dwa środkowe takie same jak mam za katem?
chcę
tylko zastanawiam się od czego ten środkowy tłumik pasuje czy poprostu wsadzić dwa środkowe takie same jak mam za katem?
chcę
Odświeże temat. Dziś po demontazu wydechu okazało się że mam puste katy. Tuż przed katalizatorami wstawiłem "gwizdki" - kawałki rury mniejszej średnicy spłaszczone częściowo młotkiem w gwiazdkę na końcu. Zamiar był taki by spowodować "odbicie" spalin na zwężce i dzieki temu miał stracić rezonans pustej puchy, nie tracac momentu obrotowego (kombinowałem juz podobnie w rzedówce 6 cylindrów 4litry-z powodzeniem na Flowmasterze) Jeden kat wyszedł mi pieknie, niestety z drugiego wydobywa sie rezonans...
Podzielę się moimi spostrzeżeniami, w swoim byłym aucie (Mercedes 124 2.8 24V R6) wyciąłem kata a wspawałem zamiast niego rurki. Pomimo że zostały jeszcze dwa duże ori. tłumiki dźwięk był dużo głośniejszy. Przy spokojnej jeździe mało było go słychać ale przy kręceniu 5tys-6tys. obrotów miał fajny rasowy dźwięk. Moim zdaniem najgorsze co może być to buczenie wydechu, na miasto można wyjechać ale w trasę to głowa się rozboli. Gdybym miał robić teraz robić zabieg wycinania Kata wstawił bym zamiast niego tłumik przelotowy, gdyż nie powoduje on zahamowania spalin a zmniejsza rezonans w wydechu i dźwięk jest dużo przyjemniejszy dla ucha
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Pozwolę sobie odgrzać kotleta,marcobass pisze:żeby nie tracić wrażeń akustycznych vałki zamiast katalizatorów wstawić tłumik przelotowy i tyle <ok>
jednocześnie, szukałem na allegro tłumiki przelotowe w miejsce katalizatorów do mnie, czyli do Audi 80 2.6, lecz nigdzie nie moge znaleźć. Kupiłem samochod 5 dni temu, i wiedziałem ze ma wycięte katy, bo ktos chamsko wyciał w kat otwory a potem zaspawał. Wkurza mnie jedno ze jest głosny, tak jakby pierdział... Sa puste puszki..
Jest ktos kto moglby mi napisać gdzie dostane takie tłumiki i jakie są koszta? Bo oczywiscie potrzebuje 2x :shock: A na nowe katy mnie nie stac jak narazie :roll: