Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Wymiana paska rozrządu

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 14 kwie 2009, 21:24

Francis1982 spróbuj tak włóż klucz w śrubę napręż klucz do granic możliwości (tak żeby nic się nie urwało lub zerwało) i uderz lekko młotkiem w bok łba śruby, zadziała to jak udar i powinna puścić.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 15 kwie 2009, 21:53

PS 1.odkręć koło pasowe razem z małym kółkiem paska rozrządu:) Potem na spokojnie sobie te cztery śrubki odkręcasz. Sposób drugi to takie fajne urządzenie jak klusz udarowy 6mm.

PS 2. Ktoś tu napisał o przypadkowym przestawieniu wałków rozrządu o 180*. Pytam, jakie to ma znaczenie dla ustawień rozrządu (zakładając że wał korbowy nie został ruszony z miejsca)?
Adam

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 02 sie 2009, 10:44

witam ja jestem wlasnie po wymianie paska rozrzadu ,uszczelek pod glowica, uszczelniaczy zaworowych. powiem tak za pierwszym razem to nie jest tak kolorowo :-/ jak to wszyscy opisuja <ok> to sie jakas sróba zerwie obkreci to za mocno dociagniesz troszkr to nerwów mnie kosztowalo ale oplacalo sie bo mechanicy nawet nie zobaczyli ze rozrzad jest przestawiony okolo 2 zebow i teraz niunia smiga duzo lepiej oni tez zmieniali malujea znaki na pasku i oslonie :-P myslisz ze wszyscy w warsztatach maja blokade rozrzadu ja soie zrobilem samemu to tylko kawalek plaskownika wygietego w odpowiedni sposób i 4 sróby w jednej lini w odpowiednich odstepach to akurat jest proste. ja obawialem sie i nadal sie obawiam czyy dobrze napialem pasek rozrzadu czy nie za mocno no ale narazie jezdzi :-P oplaca sie sciagnac chlodnice zeby miec dojsacie do walu do tych sróbek najlepiej bylo by sciagnac tez zderzak ja nie sciagalem i troche jest kombinacji ale sie da . a jak masz klime to troche przeszkadza chlodnica :-/ poza tym potrzebujesz dobry klucz imbusowy 6mm na 1,2 cala na te sróbki na wale ja kupilem king tona za 22 zl i przedluzki do klucza krotki i dlugie i zwykle imbusy cz udarowy bardzo pomaga przy pracy. ja obeszlem sie bez trzpienia ustlajacego wal on stoi w miejscu zreszto to ze zwyklej sróby mozna zrobic znalazem to na necie ale sie obeszlo wazniejsza jest blokada zeby otwory byly w lini na oko ciezko to oreslic ;-) sam rozrzad nie byl tak ciezki bo z glowicami to troche mi dlo w d... ale teraz niunia smiga jak trzeba <ok> pozdrawiam i do dziela :mrgreen:
michal 2.8 quattro :) kiedy przyjdzie ta zima :)

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 25 mar 2010, 08:57

Co do wymiany paska w swoim 2.8 to widzialem tam sparo znakow na kolach i pasku zrobionych przez inne osoby pozniej sprawdzilem te znaki i ocza ukazal sie obraz nedzy i rozpaczy walki byly poprzestawiane po pare zabkow . Dlatego zawsze jak gdzie kolwiek wymieniam rozrzad robie to na ZNAKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I BLOKADY a nie jakies oznaczenia na pasku .

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 25 mar 2010, 11:11

tylko blokady. do aah 2, do wału i do wałków. proste do zrobienia samemu. komplet takich blokad to pewnie koszt około 300 - 500zł. Nie ma sensu kupować, bo pewnie i tak połowa osób zrobi to raz i nawet nie dojeździ 90 tysięcy tym samochodem żeby powtarzać operację.

wykonanie? tak jak kolega misial0 wyzej napisal.

do wałków płaskownik wygięty w odpowiedni sposób. Kilka pomiarów, podejrzeć jak wygląda oryginalny i gotowe.

do wału potrzebna tokarka i trochę pomysłu. śruba wkręcana w miejsce jednego z czujników w bloku, w niej druga mniejsza.

Mając takie narzędzia i podstawowe informacje na temat ustawiania rozrządu nie da się tego zrobić źle. U mnie po zakupie były 3 różne znaki w okolicach wałków na głowicach, a żaden nie zgadzał się ze znakiem na kole. Tragedia..
Pozdrawiam,
Adaś


Sedan AAH Quattro

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 sie 2010, 17:57

Mam pytanko. Czy w moim 1.8 PM (B3) trzeba wyciągać chłodnicę, żeby wymienić pasek rozrządu?
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 31 sie 2010, 18:03

Patrique, wystarczy jak zdemontujesz elektrowentylator. Chłodnicę zostaw w spokoju.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 18 gru 2012, 23:39

witam panowie niestety nie popisalem sie zdolnosciami i podczas zdejmowania kola pasowego z walu spadlo mi rowniez to koleckzo co jest na nim pasek i wszystko poszlo sie rabac...

znalazlem cos takiego apropo ustawienie rozrzadu w aah

Obrazek

wyczytalem rowniez ze szersze dziurki na kolach do glowicy musza byc skierowane do siebie

patrzac na ten rysunek trzeba wlasnie tak skierowac ramiona od kol na glowicach i ustawic kolko na wale by byl poziomo z prawej storny ten klin???

czy od krecenia kol glowic kluczem mozna porownowac zawory? lub cos pokrzywic?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 gru 2012, 23:53

Dużo w temacie tego silnika jest w pdf Sam naprawiam i reguluje Audi A4 b5.Jeśli nie znajdziesz tej książki na forum to wyślij email na mój PW.Wyślę :-) Ładną masz tę sunie i silnik więc była by duża strata jakby było coś nie tak.Pozdrowienia
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 00:01 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 18 gru 2012, 23:55

Jak nie ruszyłeś jeszcze nic to zaznacz sobie na kołach wałków dwie cienki kreseczki, na dolnym kole masz chyba tylko 1 opcje założenia koła wału. A jak ruszyłeś sugeruj się tym opisem. Załóż pasek najpierw na dolne koło, i potem naciągaj dobrze, następnie prawa głowica i dalej naciągaj mocno i lewa. Potem sobie dokręc napinacz i wsadź za rolke prowadzącą.

Możesz krecić wałkami rozrządu ale delikatnie i lekko, jak poczujesz opór to nie ciągnij. Jak Ci się uda, potem sobie pokręć " na sucho " ze 4 obroty czy nie spotkaja śie tłoki z zaworami. Dobrze sprawdź naciąg paska i hejja. No i dokręć wszystkie 8 śrub na kole pasowym u dołu.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 19 gru 2012, 00:43

dzieki za odp no wiec przeszukaelm troche neta i oto efekty

1-gora musi byc ustaiona w poziomie wieksze dziurki do siebie

2-dol ustawia sie na znak

Obrazek

jutro lub pojutrze zloze wszsytko i zoabcyzmy czy jest ok ;) mam nadzieje ze skok walka glowicy o polowe nic nei pokrzywil jesli nie git a jeslit tak to zapasowe glowice do 2,8 beda musialy sie przydac :lol:

Obrazek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 19 gru 2012, 19:59

U mnie po ustawieniu kółka pasowego tak jak na tym foto http://www.fotoszok.pl/upload/b35e71d9.jpg nie ustawiło wału w odpowiedniej pozycji. Może ktoś przykręcił to kółko w najodpowiedniej pozycji bo nie zgadzało się z 3 cylindrem w ZZ oraz wycięciem w przeciwwadze wału (tam gdzie wkręca się blokadę wału). Kiedyś ktoś też wspominał że ten znak się nie zgadzał.
Części samochodowe online - Motostacja

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 19 gru 2012, 22:49

Ciekawa komplikacja zmiany rozrządu.Ja po kupnie COUPE też miałem masę komplikacji zastosowanych przez poprzedników.Nie zmieniałem paska rozrządu bo ewidentnie był zmieniany z silnikiem :-) .Zmieniłem wieloklinowy z rolką i ustawiłem naprężenie paska rozrządu który był źle zestrojony.Czeka mnie zmiana ale na razie przyswajam wiedzę, układam w głowie plan jak się zabrać i zrobić to w przyszłości.Żeby zrobić a się nie orobić :-) .Konfiguracja podzespołów też jest ważna.Nasze forum jest pomocne w każdym temacie i to jest fajne :-)
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 29 gru 2012, 01:18

panowie podepnę się pod temat blokada na wał nie jest droga bo jedyne 37zł ale za płaskownik do blokowania wałków mają kosmiczne ceny jak by miał ktoś dokładne wymiary to by szło zrobić może ma ktoś dostęp do rozebranej V6 i zamieści wymiary
Diagnostyka i naprawy osprzętu silnika ABK
K-jetronic
Obsługa i naprawy dachów hydraulicznych Cabrio


Moje ABK :arrow: audi-b4-abk-20e-mala-sesja-z-barto-team-t33523.html

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 29 gru 2012, 10:14

Mam ową blokadę i mogę spróbować zrobić zdjęcie i opisać jeśli chcesz? Za blokadę dałem 120zł

[ Dodano: 2013-01-04, 16:46 ]
Cześć :-) Owa blokada jest zrobiona z płaskownika o grubości 0,8 mm.Dość gruba blacha więc klepnąć młotkiem w imadle czy giąć na giętarce.Ciężko będzie.Blacha blasze nie równa. Więc wybór grubości należy do Was jak i wykonanie nie sugerując się moim patentem.
Zaczął bym od płaskownika szerokości 5cm i o dł.np.100 cm od zaznaczenia punktu C i jego wygięcia następnie znalezienia odnośnika G szerokość 8,5cm.Powinien się zgadzać wtedy z wysokością E-5cm.Można się zasugerować B-42cm. Przynajmniej tak mi się wydaje i otrzymujemy F.Dociąć i próbować dogiąć na długość 58,5 cm do oczekiwanego profilu.


Rys 1
Obrazek
Rys 2
Obrazek
Rys 3 Złożona
Obrazek
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga