Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Wymiana silnika 2.6 z 80 B4 na 2.6 z A4/A6

Wszystko co tyczy się silników V6
Pawog2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:15
Lokalizacja: Warszawa

[ABC] Wymiana silnika 2.6 z 80 B4 na 2.6 z A4/A6

Post autor: Pawog2 » 06 sty 2009, 12:09

Cześć. Może ktoś powiedzieć, czy przekładka silnika ABC z parę lat młodszych modeli A4 lub A6 przysparza jakichś problemów? Czy rozrządy, kolektor ssący, mocowania silnika się różnią?? Ogólnie chodzi czy nie trzeba nic motać przy uchwytach i czy komputer da radę pociągnąć nowszy silnik, czy nie ma żadnych znaczących zmian. Najlepiej aby było Plug&Play. Pytanie czysto teoretyczne(na razie), bo silnik jest w pełni sprawny ale jak mnie coś najdzie...
Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 13:30 przez Pawog2, łącznie zmieniany 2 razy.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 06 sty 2009, 13:50

... Jak z A4 silnik do b4 na 100 % łapy do przeróbki :!:

A z drugiej strony jeżeli ta sama wersja silnikowa co chcesz ją przełożyć z A4 do b4 występowała w b4 to lepiej poszukać dobrej z b4 i wtedy wszystko pasuje <lol>

.. Przy przekładce silnika nic nie pasuje plug end play a kolega w pierwszym poście napisał ze to by go najbardziej interesowało a mnie to z drugiej strony zirytowało :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 07 sty 2009, 00:44 przez grinch, łącznie zmieniany 2 razy.

MARCiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 10 gru 2006, 21:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MARCiN » 06 sty 2009, 23:05

panowie po co bijecie piane przeczytałem całosc i nic konkretnego nie napisaliscie
tez jesli w A4/A6 jest silnik o oznaczeniu ABC to powinien pasowac bez wiekszych przeróbek u siebie posiadam z pokrywy głowic z takiego silnika w nowszych wersjach tych silników były czarne i wszystko pasowało , co do łap to wydaje mi sie ze wszystkie sa przykrecane do bloku silnika wiec z tym nie powinno byc problemu bo poprostu zostawiasz swoje nie tak jak w przypadku typowego swapu silnika gdzie tzeba cos dorobic . Taka kwestia wymiany silnika moze byc ciekawa alternatywą dla remątu silnika koszty części i robocizny o wiele przekraczają koszt uzywanego silnika
zaraz ktos napisze ze mozna kupic jeszcze gorszego złoma niz sie ma zgoda ale mozna tez kupic w lepszym stanie i cieszyc sie dalej z jazdy nie zapominaja o dolewaniu oleju oczywiscie <ok>

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 07 sty 2009, 00:54

Pawog2, grinch, Natłukliście 2 strony postów nie na temat gdy praktycznie tylko 2 posty są sensowną odpowiedzią na zadane pytanie (w dodatku musiałem kleić z kilku), normalnie to dałbym warna i nie musiał po was zamiatać tego bałaganu... przemyślcie to :!:


Co do samej przekładki to bardzo ciekawy temat. Wydaje mi się że tak jak pisał Marcin nie miałbyś wiele do modyfikowania (nawet z łapami). Warto w tym kierunku porozmawiać z jakimś mechanikiem i popytać o trudności i realne koszta. Ostatnio chyba Hołard montował do swojej coupejki drugi silnik ABC (nie wiem z jakiego modelu pochodził) - chcesz znać szczegóły to uderz do niego na PW.
W każdym bądź razie cała operacja w przypadku większej awarii jest warta świeczki, bo spokojnie za 1,5-2 tysiaki można mieć duuużo młodszy silniczek w lepszej kondycji fizycznej

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 02 lut 2009, 09:30

Panowie jezli już mowa oprzekąłdaniu 2,6 i zmiany na nowszy to czy możliwa jest wymiana 2,6 ABC na coś takiego przy racjonalnych kosztach (bo wiadomo że można wszystko tylko to kwestia funduszy :lol: ) TUTAJ
i TUTAJ
silnik V6 2.8 30v lub 2.4 montowany w passatach, audi A4 i A6
Koszt zakupu podobny a technologia i osiągi dużo wyższe

Awatar użytkownika
dolar56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 07 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Łochów

Post autor: dolar56 » 03 sty 2011, 15:29

http://otomoto.pl/audi-80-1-9-tdi-130-k ... 17646.html

Jak myślicie kołnierz silnika pasował z oryginalną skrzynią b4?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sty 2011, 15:51

Poszukaj było kilka tematów o tym, chyba mrozoo ma AVFa ze skrzynią od AAZ.
https://audi80.pl/mrozowe-80-b4-avf-vt26327.htm

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 03 mar 2011, 18:15

Ja myślę nad wymianą Silnika , I pojezdziłem po mechanikach i cena około 300 zł ale moze byc więcej . I tak sie zastanawiam czy nie lepiej samemu to zrobic choc nigdy tego nie robiłem , tylko jest problem bo wieczorami mi sie nie chce robic bo to nie robota, ale czekam na urlop i może sie zajme :roll:

PS; Jakies trudność są przy wymianie :!:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 mar 2011, 18:40

kris4 pisze:PS; Jakies trudność są przy wymianie :!:
Jedną z największych trudności jest rozkręcenie wydechu, jeśli nie był ruszany od dłuższego czasu.

damian10011991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25

Post autor: damian10011991 » 07 lis 2013, 20:17

Witam. Chciałbym podłączyć się do tematu. Otóż Chciałbym swapować silnik w 80-tce z 2.0 ABK na 2.6ABC. Myśle o kupnie całego auta jakiegoś rozbitka lub sprowadzanego za nie duże pieniądze. Moje pytanie czy będę miał problemy z zmocowaniem silnika 2.6 w mojej budzie? i czy trzeba przerabiać uchwyty łap silnika czy raczej będzie to samo?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 07 lis 2013, 20:48

damian10011991 pisze:Moje pytanie czy będę miał problemy z zmocowaniem silnika 2.6 w mojej budzie? i czy trzeba przerabiać uchwyty łap silnika czy raczej będzie to samo?
Trzeba przerabiać łapy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 lis 2013, 20:48

Nie nie będzie to samo. W R4 łapy są metalowe zgrzane z podłużnicami. W V6 są aluminiowe przykręcane śrubami do podłużnic.

damian10011991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25

Post autor: damian10011991 » 08 lis 2013, 19:52

aha czy jest z tym jakis wiekszy problem?czy raczej to nic trudnego?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lis 2013, 20:59

damian10011991 pisze:aha czy jest z tym jakis wiekszy problem?czy raczej to nic trudnego?
Zależy od umiejętności obsługi narzędzi to obróbki metalu.

Myślę że jakby wstawił w podłużnice tuleje (kawałek rurki) na wzór oryginalnych to by dało się przykręcić ori łapy.

Ale wszystko zależy od umiejętności ciecia/spawania/wiercenia.

damian10011991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 lis 2011, 11:25

Post autor: damian10011991 » 09 lis 2013, 21:03

Ok rozumiem, jeszcze tylko zapytanko czy ktoś orientuje sie jaki byłby koszt takiej przeróbki oczywiście sam sobie ze wszystkim spokojnie poradze, chodzi mi szczególnie o zrobienie podłużnic pod ori łapy od V6 w jakims zakładzie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl