[B4 2,6 ABC quattro] Zagadka koła dwumasowego - problem
To dziwne, ale mialem kiedys problem z mazda taty. Mazda 323P 2.0D (gole D) silnik typowy montowany w niejednej mazdzie) ale tez podlaczyc sie nie mogli. Mrugala kontrolka od swiec zarowych. Bylem u dwuch elektromechanikow, nie mogli sie podlaczyc. W koncu podjechalem do ASO ale zastrzeglem ze jesli nie zdiagnozuja problemu to nie zaplace im ani zlotowki. Koles na to przystal. Ale nie dali rady sie podlaczyc, no i tata jezdzi prawie rok juz z mrugajaca kontrolka swiec zarowych. No ale do sedna. Rozmawialem chyba w kwietniu w tym roku z kolega z forum na zlocie w Oswiecimiu. Ale teraz nie moge sobie przypomniec nick'u mowil ze udalo mu sie sprawnie podlaczyc do sterownika komputera. Ten kolega mial cabrio z ABC wlasnie.
Skoro problem wskazuje na kolo zamachowe, patrzyliscie na nie? moze jakims cudem brakuje jednego z dwuch zebow ktore daja informacje na czujnik przy kole zamachowym, ale trzeba by bylo na pewno skrzynie zrzucic z samochodu.
Skoro problem wskazuje na kolo zamachowe, patrzyliscie na nie? moze jakims cudem brakuje jednego z dwuch zebow ktore daja informacje na czujnik przy kole zamachowym, ale trzeba by bylo na pewno skrzynie zrzucic z samochodu.
No właśnie skrzynia była wyjęta (kosztowało mnie to 400) i ponoć koło kfalifikuje się tylko do wymianyflgmnft pisze:
Skoro problem wskazuje na kolo zamachowe, patrzyliscie na nie? moze jakims cudem brakuje jednego z dwuch zebow ktore daja informacje na czujnik przy kole zamachowym, ale trzeba by bylo na pewno skrzynie zrzucic z samochodu.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Na forum było kilkukrotnie pisane ze w silnikach ABC zastosowano sterownik hitachi który współpracuje z programem KTS. Wracając do mechanika jak on wydedukował ze przez uszkodzenie dwumasu czy czujnika obr. walu nie można połączyć się z ECU? Jak dla mnie to sprzedał ci bajeczkę na odczepne i żeby na durnia nie wyjść pomyślał ze cena naprawy cie przerazi zrezygnujesz z naprawy i sprzedasz samochód. Jego kosztorys pewnie wyglądał tak: 2500zl kolo dwu masowe i musi być nowe nie używane, 700zl kpl. sprzęgło plus robocizna jakieś 3500zl razem tylko po to by połączyć się z ECU i nie wiadomo co dalej możne trzeba będzie jeszcze ze 2000zl dołożyć... Ciekawe co wymyślił by po takim zabiegu? Moze ze to wina torsena i tez nowy trzeba...flgmnft to nie do końca tak. On go podpiał pod kompa choć z tym własnie były największe problemy bo się nie chciał komunikować. i ponoć właśnie na podstawie tej diagnostyki pojawiły się informacje o błędach pochodzących z czujnika na kole zamachowym.
[ Dodano: 2009-10-29, 14:36 ]
To chyba zemną.flgmnft pisze:Ten kolega mial cabrio z ABC wlasnie.
400 za zdjęcie skrzyni i diagnozę ze przez uszkodzenie dwumasu niemożna połączyć się z ECU czyste jaja. U nas za wymianę sprzęgła biorą 150zljavor pisze:No właśnie skrzynia była wyjęta (kosztowało mnie to 400) i ponoć koło kfalifikuje się tylko do wymiany
To nie tak do końca. Z ECU nie można było się już wcześniej połączyćale w końcu się jakoś udało i wtedy wyszły te jaj z dwumasem. Co do mechanika to nie podejżewam go o złe zamiary, to muj znajomy i wiele rzeczy mi już robił i moim znajomym i jak do tąd byłem zadowolony.
PS
niestety nie kosztowało mnie to tylko 400 za wszystko zapłaciłem 1500 bo jeszcze przewody czujniki (w tym czujnik świateł cofania przy okazji bo był walnięty).
To bylo tak że najpierw jeden czujnik bo może to to, nie pomogło to następny i następny aż w końcu zostało tylko to koło nieszczęsne i tu już powiedziałem stop. W tedy wkroczył magik elektronik i zmontował jakiś dżinks który psiejsoko czarodziejsko powoduje że silnik odpala bo bez niego wcale nie chce. eeee na prawdę ręce mi już opadają.
PS2
może ktoś chce kupić nowiutkie amortyzatory bilstein B6 do quattrówki ....
PS
niestety nie kosztowało mnie to tylko 400 za wszystko zapłaciłem 1500 bo jeszcze przewody czujniki (w tym czujnik świateł cofania przy okazji bo był walnięty).
To bylo tak że najpierw jeden czujnik bo może to to, nie pomogło to następny i następny aż w końcu zostało tylko to koło nieszczęsne i tu już powiedziałem stop. W tedy wkroczył magik elektronik i zmontował jakiś dżinks który psiejsoko czarodziejsko powoduje że silnik odpala bo bez niego wcale nie chce. eeee na prawdę ręce mi już opadają.
PS2
może ktoś chce kupić nowiutkie amortyzatory bilstein B6 do quattrówki ....
Tak dokladnie z Tobasiwusek216 pisze:flgmnft napisał/a:
Ten kolega mial cabrio z ABC wlasnie.
To chyba zemną.
Moze sam czujnik przy kole jest ok a kable sa uszkodzone. Moim zdaniem samochod by trzeba bylo oddac do dobrego elektromechanika zeby instalacje przegladnal. Bo sama wymiana silnika moze nie pomoc, skoro wiazka bedzie gdzies przetarta.
jezeli zdejmowana byla skrzynia i grzebane bylo w sprzgle mozliwe ze zle zalozyli kolo zamachowe?? wtedy objawy bledu czujnika polozenia walu beda logiczne. ale jakos mi sie wydaje ze ono pasuje tylko w jedno miejsce. ale w swoim zyciu widzialem juz nie jedno cudo stworzone przez mechanika.
nadal jakos obstawiam ze problem lezy w zle zalozonym kole rorzadu. moze jakos sprawdzic na ktorych cylindrach nie pracuje?? lub ktory rzad cylindrow nie ma iskry?
nadal jakos obstawiam ze problem lezy w zle zalozonym kole rorzadu. moze jakos sprawdzic na ktorych cylindrach nie pracuje?? lub ktory rzad cylindrow nie ma iskry?
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Kolo nie może mieć luzów bo jest przymocowane do walu śrubami na sztywno. Luz może występować na części do której dolega tarcza sprzęgła a to na pewno nie powoduje bicia całego kola zamachowego jedynie "pulsowanie" sprzęgła i niema wpływu na prace czujnika.javor pisze:no właśnie podobno koło ma luzy czy cos i stąd te zakłucenia
A skąd ta pewnośc ze nie ma koła dwumasowego :?: sprawdx sobie kolego taki numer w jakim kolwiek sklepie 415005210 podpowiem Ci ze jest to zestaw sprzegła do silnika ABC/ABC z Q z kołem dwumasowym wiec tak owe jest w tym silniku , podobnie jak w 2,8.chmiel25 pisze:napisze po raz kolejny w silniku abc nie ma kola dwumasowego i nie ma tam miejsca na luzy! luzy mogabyc jedynie na tarczy sprzeglowej. kolo zamachowe jest przykrecana na 8 srub do walu tu jak moze miec luz??
Ja się nie znam ale takie koło można kupić na allegro http://www.allegro.pl/item787846841_kol ... attro.htmlchmiel25 pisze:napisze po raz kolejny w silniku abc nie ma kola dwumasowego i nie ma tam miejsca na luzy! luzy mogabyc jedynie na tarczy sprzeglowej. kolo zamachowe jest przykrecana na 8 srub do walu tu jak moze miec luz??
1. przeczytajcie najpierw to oglosznie z allegro gdzie jest przedstawiona oferta sprzegiel do roznych modeli audi.
2. wystarczy kiedys w zyciu rozebrac kilka audi i wtedy bedzie wiadomo jakie sprzegla sa w jakich modelach i silnikach. jeszcze nalezy sprawdzic w etce i etosie.
gdzie mam ten numer sprawdzic??
2. wystarczy kiedys w zyciu rozebrac kilka audi i wtedy bedzie wiadomo jakie sprzegla sa w jakich modelach i silnikach. jeszcze nalezy sprawdzic w etce i etosie.
gdzie mam ten numer sprawdzic??