Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6]Zarzucanie świec olejem.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[V6]Zarzucanie świec olejem.

Post autor: Kokolino » 05 maja 2011, 18:53

Witam.
Szybkie pytanie do znawców v-ek.
Zaczęło mocno zarzucać olejem pierwszą i drugą świece w lewej głowicy. Wydaje się że przyczyny można szukać albo w uszczelce głowicy albo pęknięciu samej głowicy. Czy jest możliwe aby tak mocno zasysał olej poprzez uszkodzony uszczelnicz zaworowy bądź przez zużyty/zapieczony pierścień zgarniający a może istnieje jeszcze inna droga dostawania się tego oleju.
Silnik w tej chwili nie pali na te dwa cylindry. Czym grozi jazda z taką usterką potrzeba jest przejechania ok 140 km. Temp i pozostałe wskazania są w porządku.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 maja 2011, 22:38

Nie wiem czy ci pomogę, ale co do brania oleju podam przykład mojego kumpla. Kupił Hondę. Silnik chodził ładnie, wszystko ok, dopóki nie zorientował się że silnik bierze 1 litr oleju na 1000km. Nie kopcił, chodził równo, zdarzało się tylko że wyrzucił wodę po ostrym katowaniu. Padła diagnoza uszczelka. Do wymiany poszła więc uszczelka, planowanie głowicy (była maks krzywa) i wymiana uszczelniaczy zaworowych plus dwa zawory bo były krzywe. Mimo to silnik przed rozbiórka chodził i to nie najgorzej. Po złożeniu niestety było bez zmian, nadal brał olej. Kolejne rozbieranie silnika. Tym razem miały być wymienione pierścienie. Niestety po rozebraniu silnika okazało się że to szrot. Cylindry podrobione, pierścienie do wywalenia, panewki ledwie żyły. Na tłokach był z dobry mm sadzy od oleju. W jego przypadku wychodziło na to iż silnik brał olej pierścieniami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl