Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8aah] [b4/c4] zmiana silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
DeviLs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lip 2016, 20:40
Lokalizacja: Polska

[2.8aah] [b4/c4] zmiana silnika

Post autor: DeviLs » 12 lip 2016, 20:46

Witam wszystkich.
Mam pytanie za 100 pkt :p a mianowicie planuje przekładke silnika 2.8 v6 ahh z audi 80 do audi 100 c4 (stary juz umarł) i pytanie docelowe to czy będzie pasował ? Bo słyszałem ze kolektory są inne,mocowanie na skrzynię inne oraz ze w moim aah jest egr a w tym od 80 go nie ma ? Czy jest to prawda ? Z góry dziękuje za szybka pomoc ;)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2016, 21:08 przez DeviLs, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lip 2016, 20:59

DeviLs, _uwaga

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lip 2016, 21:50

80tka AAH nie ma EGR. Kolektory są inne. Silnik na skrzynie musi pasowaćm bo ludzie przekładają silniki do 80tki różnych innych vagów (1.8T z A6 C5, 2.7 bitrubo z C5) i nie ma z tym kłopotów.
Łapy też powinny pasować bo też ludzie wkładają do 80 tek 2.8 30V zamiast V6 i wystarczy przykręcić 80tkowe V6 do tego silnika. Podobnie bez większego problemu do 80tki wchodzi V8 po V6.

DeviLs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lip 2016, 20:40
Lokalizacja: Polska

Post autor: DeviLs » 12 lip 2016, 22:05

Ok,czaje mniej więcej.czyli trzeba byłoby zaślepic egr ? A co do kolektora to jak to rozwiązać ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 lip 2016, 07:56

Nie porywaj się z motyką na słońce.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 lip 2016, 10:01

DeviLs pisze:A co do kolektora to jak to rozwiązać ?
Najlepiej kup/wsadź kolektory od C4 AAH (albo ABC są takie same i bardziej dostępne w cenie złomu).
Taj w ogóle to wkładasz to AAH zamiast innego silnika czy AAH? Jeśli miałeś AAH to wszystkie części masz na starym silniku nawet kolektor ssący z EGR możesz wsadzić stary (tylko nie dokręcaj mocno kolektora ssącego bo może zacząć się sączyć olej spod głowic).

Te z 80tki AAH też pewnie by weszły tylko wyżej się kończy wyjście do reszty wydechu.

[ Dodano: 2016-07-13, 10:01 ]
Sprawdziłem po numerach części i blok silnika jest ten sam czy to 100 C4 czy B4
Obrazek

DeviLs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lip 2016, 20:40
Lokalizacja: Polska

Post autor: DeviLs » 13 lip 2016, 12:49

Miałem aah z c4 i poprostu zmieniam na tez aah tyle ze z 80 . Tyle że będę miał go bez osprzętu. Ale jak to pasuje to już wszystko wiem.pozostatnie mi tylko kwestia klimatyzacji.dzieki wielkie :)za szybkie odpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga