[ABC] Zwiekszone obroty
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
[ABC] Zwiekszone obroty
Witam, po wymianie termostatu ( nie rozpinany rozrząd), odłączeniu akumulatora, i po tygodniu stania w garazu nagle w mojej Audi zwiększyły się obroty. Tzn. Przed awaria miałem niecałe 2 tyś obrotów przy 100km/h, teraz mam 2.7 tyś przy 100km/h, co mogło spowodować to? Odpięcie akumulatora? Mam LPG tak samo jest i na benzynie i lpg. Automat posiadam, lecz czy tryb sport czy normal jest tak samo. :-x
Co może być przyczyna?
[ Dodano: 2012-02-23, 12:29 ]
Nikt nie wie ? <buu> <buu> <buu> <buu>
Co może być przyczyna?
[ Dodano: 2012-02-23, 12:29 ]
Nikt nie wie ? <buu> <buu> <buu> <buu>
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 17:45 przez PiotrLublin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Sprawdzę wieczoremTadi88 pisze:Sprawdź poziom ATF w przekładni automatycznej.
Nie, nie są.jano04 pisze:a na postoju też ma podwyrzszone obroty? jeśli tak to sprawdził bym czujnik temperatury ten do ECU
Dzieki za dokładną odpowiedz, jest wlasnie tak jak napisałeś. Czy li podpiąć do kompa i zobaczyć bledy czy sa jakieś inne ustawienia? Bo ostatnio kolega nie mogł sie podpiąć pod moja audi, w ogole jej nie znajdywało...a ma A4, ale ma przejściówkę na D1 czyli na nasze wejścia.aldi pisze:Autorowi chodziło chyba o to, że automatyczna skrzynia biegów dobiera inne przełożenie i przez to podczas jazdy z daną prędkością ma wyższe obroty niż przedtem.
Automatyczną skrzynię biegów powinno dać się zdiagnozować VAGiem.
Jesli ktoś tutaj z chętnych podpina pod Vaga auta to moze mi napisać PW, na pewno sie dogadamy, jesli nie to wizyta w serwisie z kompem? :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Połączenie VAGa ze sterownikiem silnika ABC jest problematyczne ale ze sterownikiem automatycznej skrzyni biegów powinna się udać.
Co do tego czego szukać na VAGu to trudno powiedzieć, bo mało jest wiedzy w polskim internecie na temat tego rodzaju skrzyń biegów i żaden fachowiec na forum się nie pojawił.
Co do tego czego szukać na VAGu to trudno powiedzieć, bo mało jest wiedzy w polskim internecie na temat tego rodzaju skrzyń biegów i żaden fachowiec na forum się nie pojawił.
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
To znaczy ze trzeba szukać kogoś kto posługuje sie VAGiem oraz ma pojecie co do skrzyń automatycznych.. <ok>aldi pisze:Połączenie VAGa ze sterownikiem silnika ABC jest problematyczne ale ze sterownikiem automatycznej skrzyni biegów powinna się udać.
Co do tego czego szukać na VAGu to trudno powiedzieć, bo mało jest wiedzy w polskim internecie na temat tego rodzaju skrzyń biegów i żaden fachowiec na forum się nie pojawił.
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
na to wyglada ze nie zalacza ci 4 . skrzynia normalnie przelacza biegi ??? . Moze w awaryjce lata ale skoro nie ma bledow to dziwne , ewentualnie cos z lewarkiem moze sie dzieje .
[ Dodano: 2012-03-05, 11:04 ]
na ktoryms kanale sprawdzalo sie polozenie lewarka zobacz tam czy jest tak samo na lewarku i vagu
[ Dodano: 2012-03-05, 11:04 ]
na ktoryms kanale sprawdzalo sie polozenie lewarka zobacz tam czy jest tak samo na lewarku i vagu
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj jest opis i rozmieszczenie link , tylko musisz sciagnac bo dopiero na 8 stronie jest.
G28 - indukcjyny czujnik obrotów, liczy zęby wieńca rozrusznika aby wiedzieć w którym momencie ma dać wtrysk i zapłon
G4 - indukcyjnu czujnik momentu zapłonu, wysyła wygnał z wycięcia na przeciwwadze wału, jest punktem odniesienia dla sygnału z czujnika G28 bo wieniec jest jednolity. W późniejszych silnikach VAG jest jeden czujnik do którego jest osobny wieniec mające zęby oraz punkt odniesienia w postaci braku zębów w jednym miejscu tzw. 30-2 jak się nie mylę,
G40 - czujnik halla, jest po to aby sterownik wiedział w jakiej pozycji jest rozrząd bo kręci się on raz na dwa obroty. Po odpaleniu można go odłączyć i silnik będzie chodził. Można łatwo zdiagnozować go diodą LED.
G62 - czujnik temperatury płynu chłodniczego - wiadomo
G69 - czujnik położenia przepustnicy - głównie służy do wzbogacania mieszanki przy nagłym wciśnięciu gazu ale też w przypadku braku wskazań z map sensora na podstawie jego sygnałów odliczana jest dawka paliwa i zapłon.
F60 - czujnik zamknięcia przepustnicy, wbudowany w czujnik położenia przepustnicy
G61, G66 - czujniki spalania stukowego
G39, G108 - sondy lambda
N71 - silniczek krokowy (jest to prawdziwy silniczek krokowy)
G71 - MAP sensor - czujnik podciśnienia w kolektorze, od niego zależy dawka paliwa oraz wyprzedzenie zapłonu.
G28 - indukcjyny czujnik obrotów, liczy zęby wieńca rozrusznika aby wiedzieć w którym momencie ma dać wtrysk i zapłon
G4 - indukcyjnu czujnik momentu zapłonu, wysyła wygnał z wycięcia na przeciwwadze wału, jest punktem odniesienia dla sygnału z czujnika G28 bo wieniec jest jednolity. W późniejszych silnikach VAG jest jeden czujnik do którego jest osobny wieniec mające zęby oraz punkt odniesienia w postaci braku zębów w jednym miejscu tzw. 30-2 jak się nie mylę,
G40 - czujnik halla, jest po to aby sterownik wiedział w jakiej pozycji jest rozrząd bo kręci się on raz na dwa obroty. Po odpaleniu można go odłączyć i silnik będzie chodził. Można łatwo zdiagnozować go diodą LED.
G62 - czujnik temperatury płynu chłodniczego - wiadomo
G69 - czujnik położenia przepustnicy - głównie służy do wzbogacania mieszanki przy nagłym wciśnięciu gazu ale też w przypadku braku wskazań z map sensora na podstawie jego sygnałów odliczana jest dawka paliwa i zapłon.
F60 - czujnik zamknięcia przepustnicy, wbudowany w czujnik położenia przepustnicy
G61, G66 - czujniki spalania stukowego
G39, G108 - sondy lambda
N71 - silniczek krokowy (jest to prawdziwy silniczek krokowy)
G71 - MAP sensor - czujnik podciśnienia w kolektorze, od niego zależy dawka paliwa oraz wyprzedzenie zapłonu.