Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Zwiekszone obroty

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

[ABC] Zwiekszone obroty

Post autor: PiotrLublin » 21 lut 2012, 19:49

Witam, po wymianie termostatu ( nie rozpinany rozrząd), odłączeniu akumulatora, i po tygodniu stania w garazu nagle w mojej Audi zwiększyły się obroty. Tzn. Przed awaria miałem niecałe 2 tyś obrotów przy 100km/h, teraz mam 2.7 tyś przy 100km/h, co mogło spowodować to? Odpięcie akumulatora? Mam LPG tak samo jest i na benzynie i lpg. Automat posiadam, lecz czy tryb sport czy normal jest tak samo. :-x

Co może być przyczyna?

[ Dodano: 2012-02-23, 12:29 ]
Nikt nie wie ? <buu> <buu> <buu> <buu>
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 17:45 przez PiotrLublin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 29 lut 2012, 00:23

Radziłbym najpierw żebyś zresetował kompa.

Tadi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 11 sty 2012, 23:37

Post autor: Tadi88 » 29 lut 2012, 00:25

Sprawdź poziom ATF w przekładni automatycznej.

Awatar użytkownika
jano04
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2010, 08:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jano04 » 01 mar 2012, 21:28

a na postoju też ma podwyrzszone obroty? jeśli tak to sprawdził bym czujnik temperatury ten do ECU

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 mar 2012, 22:57

Autorowi chodziło chyba o to, że automatyczna skrzynia biegów dobiera inne przełożenie i przez to podczas jazdy z daną prędkością ma wyższe obroty niż przedtem.

Automatyczną skrzynię biegów powinno dać się zdiagnozować VAGiem.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 02 mar 2012, 17:07

Tadi88 pisze:Sprawdź poziom ATF w przekładni automatycznej.
Sprawdzę wieczorem ;-)
jano04 pisze:a na postoju też ma podwyrzszone obroty? jeśli tak to sprawdził bym czujnik temperatury ten do ECU
Nie, nie są.
aldi pisze:Autorowi chodziło chyba o to, że automatyczna skrzynia biegów dobiera inne przełożenie i przez to podczas jazdy z daną prędkością ma wyższe obroty niż przedtem.

Automatyczną skrzynię biegów powinno dać się zdiagnozować VAGiem.
Dzieki za dokładną odpowiedz, jest wlasnie tak jak napisałeś. Czy li podpiąć do kompa i zobaczyć bledy czy sa jakieś inne ustawienia? Bo ostatnio kolega nie mogł sie podpiąć pod moja audi, w ogole jej nie znajdywało...a ma A4, ale ma przejściówkę na D1 czyli na nasze wejścia.

Jesli ktoś tutaj z chętnych podpina pod Vaga auta to moze mi napisać PW, na pewno sie dogadamy, jesli nie to wizyta w serwisie z kompem? :roll:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 mar 2012, 19:25

Połączenie VAGa ze sterownikiem silnika ABC jest problematyczne ale ze sterownikiem automatycznej skrzyni biegów powinna się udać.

Co do tego czego szukać na VAGu to trudno powiedzieć, bo mało jest wiedzy w polskim internecie na temat tego rodzaju skrzyń biegów i żaden fachowiec na forum się nie pojawił.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 02 mar 2012, 20:13

aldi pisze:Połączenie VAGa ze sterownikiem silnika ABC jest problematyczne ale ze sterownikiem automatycznej skrzyni biegów powinna się udać.

Co do tego czego szukać na VAGu to trudno powiedzieć, bo mało jest wiedzy w polskim internecie na temat tego rodzaju skrzyń biegów i żaden fachowiec na forum się nie pojawił.
To znaczy ze trzeba szukać kogoś kto posługuje sie VAGiem oraz ma pojecie co do skrzyń automatycznych.. <ok>

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 05 mar 2012, 07:24

aldi pisze:Połączenie VAGa ze sterownikiem silnika ABC jest problematyczne ale ze sterownikiem automatycznej skrzyni biegów powinna się udać.
No właśnie, z Engine nie chce sie połączyć, a ze skrzynią, Auto - Trans, połączył sie, lecz nie ma tam żadnych błędów :(

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 05 mar 2012, 11:00

na to wyglada ze nie zalacza ci 4 . skrzynia normalnie przelacza biegi ??? . Moze w awaryjce lata ale skoro nie ma bledow to dziwne , ewentualnie cos z lewarkiem moze sie dzieje .

[ Dodano: 2012-03-05, 11:04 ]
na ktoryms kanale sprawdzalo sie polozenie lewarka zobacz tam czy jest tak samo na lewarku i vagu

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 11 mar 2012, 09:58

Nie, normalnie zalacza mi 4, wlasnie teraz jak zmienia z 3 na 4 to lekki pisk sluchac, nie wiem czemu...z tym lewarkiem tez sprawdze, dzieki

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 17 gru 2012, 22:50

witam wszystkich odgrzebuje temat podwyższonych obrotów mógł by ktoś zamieścić zdjęcie czujników w silniku ABC gdzie się znajdują i za co odpowiadają przede wszystkim czujnik ECU w którym jest miejscu

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 gru 2012, 02:28

Tutaj jest opis i rozmieszczenie link , tylko musisz sciagnac bo dopiero na 8 stronie jest.

G28 - indukcjyny czujnik obrotów, liczy zęby wieńca rozrusznika aby wiedzieć w którym momencie ma dać wtrysk i zapłon
G4 - indukcyjnu czujnik momentu zapłonu, wysyła wygnał z wycięcia na przeciwwadze wału, jest punktem odniesienia dla sygnału z czujnika G28 bo wieniec jest jednolity. W późniejszych silnikach VAG jest jeden czujnik do którego jest osobny wieniec mające zęby oraz punkt odniesienia w postaci braku zębów w jednym miejscu tzw. 30-2 jak się nie mylę,
G40 - czujnik halla, jest po to aby sterownik wiedział w jakiej pozycji jest rozrząd bo kręci się on raz na dwa obroty. Po odpaleniu można go odłączyć i silnik będzie chodził. Można łatwo zdiagnozować go diodą LED.
G62 - czujnik temperatury płynu chłodniczego - wiadomo
G69 - czujnik położenia przepustnicy - głównie służy do wzbogacania mieszanki przy nagłym wciśnięciu gazu ale też w przypadku braku wskazań z map sensora na podstawie jego sygnałów odliczana jest dawka paliwa i zapłon.
F60 - czujnik zamknięcia przepustnicy, wbudowany w czujnik położenia przepustnicy
G61, G66 - czujniki spalania stukowego
G39, G108 - sondy lambda
N71 - silniczek krokowy (jest to prawdziwy silniczek krokowy)
G71 - MAP sensor - czujnik podciśnienia w kolektorze, od niego zależy dawka paliwa oraz wyprzedzenie zapłonu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl