Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] dziwne zachowanie ABSu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

[b4] dziwne zachowanie ABSu

Post autor: p371 » 30 lis 2009, 19:49

Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Mianowicie, podczas hamowania przy bardzo małej prędkości włącza się ABS czuć wyraźne zgrzytanie pod pedałem i słychać pompę - o co chodzi??

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 30 lis 2009, 20:22

podłącz się pod kompa a pokaże Ci który czujnik ABS-u nie widzi prędkości.
prawdopodobnie trzeba go będzie ustawić :-P
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/106/57/
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 30 lis 2009, 22:09

marko009 pisze:podłącz się pod kompa
ostatnio kilka razy podłączałem do vaga ale nie było żadnych błędów - chyba, że mój vag i kabelek z allegro nie wystarczy. Kontrolka ABSu tez mi się nie świeci.

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 30 lis 2009, 23:07

Ja u siebie miałem podobnie. Ustawiłem wszystkie czujniki na tej samej wysokości i ABS padł całkowicie. Zacząłem więc wyciągać wszystkie czujniki po kolei, czyścić je i czyściłem też te śmieszne zębatki z których czujnik sczytuje sygnał. Jak doszedłem do prawego przedniego czujnika okazało się, że zębatka go zmieliła. Sprawdziłem jego oporność (nieskończona) tak więc zakupiłem czujniczek u kolegi z klubu i teraz wszystko śmiga aż miło.
Moja rada to sprawdź oporność każdego czujnika, powinny wszystkie mieć podobną, a ten uwalony będzie miał nieskończoność. Możesz też sprawdzić czy napięcie na czujniku zmienia się podczas obrotu koła, bo w uwalonym będzie stałe :-P

Powodzenia w szukaniu <ok>

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 01 gru 2009, 07:11

p371 pisze:ostatnio kilka razy podłączałem do vaga ale nie było żadnych błędów
no tak racja ,komp widzi to jako poślizg. A co dzieje sie jak bedziesz jechał dłużej z prędkością w której załącza się pompa. U mnie tak było ,że jak jechałem ok. 20kmh to sie ABS załączał i po kilku sekundowej (15-20sek.) jeżdzie zapalała się kontrolka i już ABS-u nie było :roll: wtedy komp miał błąd i pokazał o co biega :-P
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 01 gru 2009, 09:04

marko009 pisze:A co dzieje sie jak bedziesz jechał dłużej z prędkością w której załącza się pompa.
no właśnie nic, nie pojawia się kontrolka. Postaram się pomierzyć czujniki tak jak pisał Kermit85, może jakiś walnięty??
marko009, co wymieniałeś u siebie jak miałeś taką sytuację?

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 01 gru 2009, 11:52

Cześć,

mam dokładnie taki sam objaw jak Ty.
Przyczyną jest uszkodzona osłona czujnika ABS w jednym z kół, i czujnik "wypada". Ale wystarczy go poprawić i trzyma się w miejscu. Muszę właśnie nową osłonę giumową kupić.
B4 AVANTurnik 2.0E ABK
Wcześniej: B3 Sedan 1.8 PM

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 01 gru 2009, 12:16

Easyrider pisze:Przyczyną jest uszkodzona osłona czujnika ABS w jednym z kół
w weekend będę się tym zajmował i dam znać czy pomogło, dzięki za podpowiedź ;-)

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 02 gru 2009, 21:43

p371 pisze:marko009, co wymieniałeś u siebie jak miałeś taką sytuację?
Gość który podłączył kompa powiedział ,że walnięty mam lewy tylni czujnik a ponieważ problem pojawił się po wymianie tarcz i klocków a mechanik prał młotem w śruby bo były zapieczone to podejrzewałem mechaniczne uszkodzenie :-x Wymieniłem więc czujnik. Sytuacja się powtórzyła gdy wyczyściłem tarcze od ABS-u ale wtedy wystarczyło poprawnie je ustawić :-P Myślę ,że u Ciebie też to wystarczy ;-)
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 12:00 przez marko009, łącznie zmieniany 1 raz.
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 04 sty 2010, 09:02

Zrobione - po odpięciu i ponownym podpięciu czujników jest na razie dobrze, zobaczymy co będzie dalej.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 04 sty 2010, 12:54

Chodzi wam o takie chrobotanie pod pedałem hamulca przecież to jest chyba normalny objaw ja u siebie tak mam i jezdziłem kolegi A4 i niego tez tak jest ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2010, 13:00

goldi j51 pisze:Chodzi wam o takie chrobotanie pod pedałem hamulca przecież to jest chyba normalny objaw ja u siebie tak mam i jezdziłem kolegi A4 i niego tez tak jest ;-)
U mnie jest to samo. Jak ABS włączy się w sytuacji dosyć dobrej przyczepności (na przykład chwilowy poślizg któregoś z kół) to pompa pracuje dość cicho. Ale jak hamuje teraz na śliskiej nawierzchni gdzie przyczepności prawie brak i ABS działa na wszystkich kołach to pompę słychać już dość mocno, a pod stopą mamy masaż :-P Chyba że kolegom chodzi o jeszcze inne jego zachowanie.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 04 sty 2010, 13:33

Chodzi wam o takie chrobotanie pod pedałem hamulca przecież to jest chyba normalny objaw

Normalny jeżeli podczas hamowania nastąpi poślizg(zablokowanie) któregoś z kół to ABS zaczyna działać i słychać chrobot oraz pulsowanie pedału hamulca :lol: . Jest to jak najbardziej normalne wręcz nawet prawidłowe <ok> W różnych autach może być trochę inaczej to znaczy ciszej lub głośniej ;-)
Ale jeśli ABS załącza się wtedy gdy żadne koło nie wpada w poślizg (a o tym mowa w temacie) to jest to nieprawidłowe i wtedy należy to sprawdzić :-/
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga