Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[aah] jak sprawdzić który czujnik ABS niedzaiła?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

[aah] jak sprawdzić który czujnik ABS niedzaiła?

Post autor: Rychu82 » 07 lis 2012, 10:07

Witam,

INFO:
jak w temacie, dodam że auto z 1991r z wyłącznikiem ABS w konsoli, po podpięciu po VAG nie chce połaczyć się zz ABS (ponoć tylko grupa 00 dla silnika jest do odczytania w tym roczniku.

OBJAWY:

po normalnym zatrzymaniu auta( z jakiejkolwiek prędkości) gdy prędkość wynosi juz 0, załącza się pompa i pedał hamulca, pulsacyjnie wpada w podłogę(jak przy z blokowanych kołach i zadziałaniu ABS

DIAGNOZA:
moja, że czujnik w którymś kole. Ale nie wiem jak sprawdzić przy którym?

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 07 lis 2012, 10:34

coś takiego pojawiło się w pasku u kolegi po wymianie osłony przegubu,nie rozbieraliśmy tego drugi raz,ale podejrzewam że jest to wina przybrudzonego czujnika,lub przybrudzonych nacięć na przegóbie
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 07 lis 2012, 11:11

LUPO,
Rychu82 pisze:DIAGNOZA:
moja, że czujnik w którymś kole. Ale nie wiem jak sprawdzić przy którym?
chcę dac na warsztat żeby rozebrali piastę i wyjeli czujnik do czyszczenia, ale ten który trzeba przeczyścić bo nie chce płacić x4 za wszystkie tylko za ten szfankujacy

PS: dodatkowe pytanie. Jak wyjąć czujnik?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 lis 2012, 11:13

wypinasz czujnik z instalacji, gdzieś na złączce na kablach i mierzysz rezystancję czujnika. Jeśli jeden z czterech będzie odbiegał od reszty wartością, lub będzie miał nieskończoną, to znaczy że to ten. Inna sprawa, że może to być zabrudzony wieniec abs. w drugim przupadku pomoże przemycie go i wyczyszczenie czujnika.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 04 gru 2012, 15:22

Leo pisze:wypinasz czujnik z instalacji, gdzieś na złączce na kablach i mierzysz rezystancję czujnika. Jeśli jeden z czterech będzie odbiegał od reszty wartością, lub będzie miał nieskończoną, to znaczy że to ten. Inna sprawa, że może to być zabrudzony wieniec abs. w drugim przupadku pomoże przemycie go i wyczyszczenie czujnika.
spróbuję zmierzyć
o ile tylne łączenie znalazłem pod kanapą, to przednie nie wiem gdzie sie łączą?
jak odłącze czujnik to są dwa bolce i na jednym sprawdzam rezystancję, tak? czujnik ma być odłączony?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 gru 2012, 15:32

rezystancję sprawdzasz pomiędzy obiema wyjściami.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 gru 2012, 15:36

Przednie na błotnikach, od kierowcy za pompą ABS a lewy nizej przy pzewodach paliwowych.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 11:28

Rezystancję sprawdzasz ustawiając na multimetrze zakres pomiaru omów i podłączasz dwa przewody, jeden przykładasz do jednej końcówki, a drugi do drugiej. Przewody można podłączać naprzemiennie.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 04 lut 2013, 12:20

znalazłem już "niedziałający" czujnik. piszę w cudzysłowie bo na początku miernik nie reagowal jak krecilem kolem, sprobowalem go wyszarpac lecz bez powodzonia
Jak odpaliłem silnik to już sam abs się wyłączał, czego wcześniej nie było.
Więc, wydaje mi się, że zepsułem działający czujnik zamiast sprawdzić czy to nie brud na wieńcu był przyczyną.
Na szczęście mam jeszcze dwa te czujniki a jutro rozbiorę piastę, wybiję stary czujnik, przeczyszcze wieniec(no chyba ze jest zniszczony) i poskładam.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 12:35

Rychu82 pisze:znalazłem już "niedziałający" czujnik. piszę w cudzysłowie bo na początku miernik nie reagowal jak krecilem kolem
Nie trzeba kręcić kołem, aby sprawdzić czujnik. Należy zmierzyć rezystancję czujnika, jeśli ją posiada to jest sprawny. Wszystkie czujniki powinny posiadać zbliżoną rezystancję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga