Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Jak wyłączyć ABS na czas testów

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

[B4 1.9 1Z] Jak wyłączyć ABS na czas testów

Post autor: antares2000 » 13 mar 2019, 15:03

Witam.
Mam zamiar przeprowadzić próbę hamowania na mokrej nawierzchni z aktywnym układem ABS i bez niego i porównać długość drogi hamowania.

Ale nie wiem jak wyłączyć ABS. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 mar 2019, 17:23

Bezpiecznik wyjmij.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 13 mar 2019, 18:03

maciek889 pisze:Bezpiecznik wyjmij.
a który to bezpiecznik?

[ Dodano: 2019-03-13, 17:58 ]
Znalazłem taki opis:
12 - zestaw wskaźników, oświetlenie przełączników, światła cofania,
regulator zasięguświateł,automatyczny układ kontroli, układ
regulacji prędkości, ABS, komputer pokładowy, gniazdo zespołu pamięci
( tylko urządzenia sterujące) układ zwiększający obroty biegu
jałowego, układ ogrzewania kolektora ssącego, 15A

Ale jeśli to ten bezpiecznik i go wyjmę to przestanie działać sporo rzeczy w tym liczniki, praktycznie auto nie odpali (chyba) :|

[ Dodano: 2019-03-13, 18:03 ]
Czy ma ktoś może jakiś inny pomysł?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 mar 2019, 18:11

antares2000 pisze: maciek889 napisał/a:
Bezpiecznik wyjmij.

a który to bezpiecznik?
pisze na pokrywie ;-) u mnie odpięcie go nie odłącza nic po za tym a nie wiem jak to w tdi.
Inna sprawa że tu może być zonk w tłumaczeniu książki.
[ Dodano: 2019-03-13, 18:03 ]
Czy ma ktoś może jakiś inny pomysł?
możesz odpiąć jeden z czujników tylko nie wiem czy wówczas nie zosatanie błąd zapisany i czy abs nie trzeba będzie vagiem kasować.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 13 mar 2019, 19:22

Czujnik mozna wyciągnąć wyskoczy ze abs nie dziala lecz po zapieciu wtyczki i uruchomieniu ponownie silnika abs będzie działał
Albo cały sterownik absu odłącz

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 mar 2019, 20:21

Problem w tym że ABS nie ma bezpiecznika, najszybciej i bez błędów to odłączyć czujnik stopu..

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 13 mar 2019, 23:33

Jarewa pisze:najszybciej i bez błędów to odłączyć czujnik stopu
a gdzie jest ten czujnik stopu i jak go odłączyć?

[ Dodano: 2019-03-13, 23:21 ]
PieterB pisze:możesz odpiąć jeden z czujników tylko nie wiem czy wówczas nie zosatanie błąd zapisany
no właśnie PeterB, tego wolałbym uniknąć... jak żaden inny sposób nie podziała, to wtedy w ostateczności zrobię jak sugerujesz

[ Dodano: 2019-03-13, 23:33 ]
Na schemacie widziałem, ze na zacisk nr1 sterownika ABS jest podawany +12V z przekaźnika (349). U mnie nie ma przełącznika ABS więc przekaźnika chyba też nie ma. Jeśli sie nie mylę, to w takim razie +12V jest podawane na stałe po przekręceniu zapłonu.

A jeśli tak to może wystarczyłoby zdjąć napięcie +12V z zacisku nr1? Co o tym sądzicie?

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 mar 2019, 23:36

Odepnij czujnik abs jeden .
To , że zapisze błąd w ecu , to w niczym nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 13 mar 2019, 23:54

Krzysiek 84 pisze:Odepnij czujnik abs jeden
W którym miejscu najlepiej wypiąć, przy samej pompie czy może gdzieś indziej?

[ Dodano: 2019-03-13, 23:54 ]
Krzysiek 84
A czy ten schemat powyżej z ABS SW i ABS Comb Relay przedstawia układ do wyłączania czy włączania ABS?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 mar 2019, 00:24

Wypnij tam gdzie masz najlepsze dojście.

Nic mi ten wykres nie mówi , elektryka nie jest dla mnie.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 14 mar 2019, 01:28

Krzysiek 84 pisze:Nic mi ten wykres nie mówi , elektryka nie jest dla mnie.
Ja jestem elektrykiem ale wolałem się spytać kogoś kto temat ma już ogarnięty. Z mojej wiedzy wynika że układ przełącznik-przekaźnik służy do załączania ABS. W normalnym stanie (wg tego schematu) ABS jest wyłączony.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 mar 2019, 10:38

Ten schemat jest od wersji z fabrycznym wyłącznikiem jak nie masz przycisku to też nie ma tego przekaźnika. Teraz sobie przypomniałem że bezpiecznik od ABS występował w tym przekaźniku.

Gdzieś w okolicy obudowy filtra powietrza jest wtyczka od czujnika ABS (taka okrągła podłużna).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 17 cze 2019, 08:35

W kwestii wyłączenia ABS-u na czas testów wyjąłem wtyczkę z gniazda znajdującego się pod czarną pokrywą przy pompie ABS. Zapaliła się tylko lampka kontrolna ABS na tablicy ale tak poza tym wszystko jest w porządku. dodam dla zainteresowanych, że u mnie po odłączeniu ABS-u mam o wiele większe czucie pod pedałem hamulca. Raz już uratowało mnie to przed wjechaniem w tył innemu kierowcy, który nagle postanowił się zatrzymać. Opony zapiszczały ale zatrzymałem się ok 0,5m przed dupą kolesia. Gdybym miał ABS włączony to już bym miał kolejny raz przód do robienia.

maciek889 pisze:Ten schemat jest od wersji z fabrycznym wyłącznikiem jak nie masz przycisku to też nie ma tego przekaźnika. Teraz sobie przypomniałem że bezpiecznik od ABS występował w tym przekaźniku.
po małej przerwie wracam do tematu :-)
maciek889 ze schematem miałeś oczywiście rację...

Aktualnie skompletowałem potrzebne części do odtworzenia układu do załączania-wyłączania ABS-u. Ale mam małą zagwózdkę. Mam dwa przełączniki ABS-u o różnych numerach. Obydwa oryginały i nie wiem czym się różnią. Jeden 893941528 a drugi 893941563. Jedyną różnicą jaką na razie zauważyłem jest to że, ten z końcówką ..563 po wciśnięciu zostaje w (tak to nazwijmy) dolnym położeniu a drugi ...528 po wciśnięciu powraca do swojego górnego położenia.

I tutaj mam pytanie i prośbę do kolegów w rozkminieniu przekaźników:
1 - jaka jest różnica między tymi przełącznikami i który mam zamontować?
2 - czy to że jeden z nich nie pozostaje w dolnej pozycji po wciśnięciu oznacza, że jest uszkodzony?
Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc kogoś kto ma taki układ w swoim Audiku.

Poniżej foto przełączników i przekaźnika.

Obrazek

A tutaj różnica po wciśnięciu jednego i drugiego przełącznika
Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 cze 2019, 09:08

Nie widziałem jeszcze fabrycznie takiego, który zatrzaskuje się wciśnięty (tak jak od przeciwmgielnych).
Może ktoś zamienił przód tego przycisku z jakimś innym.
Ma to działać tak że jak się wciśnie raz to przekaźnik wyłącza ABS jak się kliknie drugi raz to włącza. Też po wyłączeniu i kolejnym włączeniu zapłonu ABS będzie włączony.

Chyba ten przekaźnik można podłączyć pod deską bo w tych kostkach obok kolumny kierowniczej któryś czarno-niebieski zasila sterownik ABSu i można po przecięciu wpiąć go w przekaźnik.

Był na forum opis jak ktoś używał samego przycisku od przeciwmgielnych ze zmienionym frontem i używał go do rozłączania ABSu do resetowania po wyłączeniu zapłonu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 cze 2019, 10:19

Tak jak maciek pisze żółty to do przeciwmglowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga