Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4/8B] Kabel od czujnika ABSu naprawialny???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[B3/B4/8B] Kabel od czujnika ABSu naprawialny???

Post autor: jmm » 16 cze 2008, 23:54

Witam

Od paru miesięcy nie działa mi ABS, czujnik jest sprawny, a wina leży we wtyczce, która idzie od czujnika - kawałek styka jest wyrwany. Mam natomiast popsuty czujnik z dobrą wtyczką i mógłbym z dwóch zrobić jeden.

Pytanie jest następujące, czy można lutować te kable? Czy ewentualnie tylko skręcić? Czy pozostaje mi tylko wymiana czujnika na nowy :?:
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 17 cze 2008, 00:01

jmm, ja bym lutował!! Absolutnie nie na skretkę i obowiązkowo dał opaski termokurczliwe na kable(wilgoć sól i inne zanieczyszczenie).

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 17 cze 2008, 00:08

Grzegorzbielsko pisze:jmm, ja bym lutował!! Absolutnie nie na skretkę i obowiązkowo dał opaski termokurczliwe na kable(wilgoć sól i inne zanieczyszczenie).
Nie no koszulki termokurczliwe obowiązkowo, w sumie i tak nie mam nic do stracenia, bo nie działa. ;-) Ale ewentualna zmiana rezystancji mu nie zaszkodzi?
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 17 cze 2008, 00:14

Jak dla mnie on tylko zbiera sygnał/impulsy z poszczególnych kół a nie mierzy różnicy w oporze, przy połączeniu lutowanym nie będziesz miał zmiany rezystancji w czujniku gdyby to miało wpływ na moc sygnału. A jak sam piszesz nie masz nic do stracenia 15 min i po robocie, jedynie dobrze zabezpieczyć miejsce połączenia przed wilgocią i złamaniem/urwaniem.

A tak przy okazji postu z administratorem mój opis nad avatorem "O Audi 80 wie wszystko" powinien poprawnie brzmieć"Wydaje mu się że o Audi 80 wie wszystko" :lol:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 cze 2008, 09:06

Przewód mozna naprawiac wielokrotnie w B3 robiłem to kilka razy i działał ABS bez problemów

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 17 cze 2008, 14:53

Sygnał bierze z koła czy się kręci czy nie,działa identycznie jak impulsator w magnetofonie kiedy wyłącza napęd gdy kaseta się skończy.Proste ,bo w aucie ten system musi być prosty,żeby był niezawodny.
AUDI i wszystko jasne

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 17 cze 2008, 22:45

jmm pisze:
Grzegorzbielsko pisze:jmm, ja bym lutował!! Absolutnie nie na skretkę i obowiązkowo dał opaski termokurczliwe na kable(wilgoć sól i inne zanieczyszczenie).
Nie no koszulki termokurczliwe obowiązkowo, w sumie i tak nie mam nic do stracenia, bo nie działa. ;-) Ale ewentualna zmiana rezystancji mu nie zaszkodzi?
Nie wiem na jakiej zasadzie dokładnie działa czujnik ABSu, ale gdyby nawet działało na zasadzie zmiany oporności to przy tylko 1-2 lutach na przewodzie nie zauważysz praktycznie żadnej różnicy

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 cze 2008, 10:02

Zmieniajace sie pole magnetyczne poprzez wiryjący pierscień ABS-u powoduje wyindukowanie w czujniku napiecia o wartości około 0,5V.

bieniek13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 paź 2008, 21:36
Lokalizacja: Płock

Post autor: bieniek13 » 28 gru 2008, 13:01

wie ktoś może jak wymienić czujnik abs??? jak się odkręca go przy kole to spoko ale dalej jest problem boprzewód wchodzi gdzieś w samochód i nie wiem gdzie jest złączka i jak się do niej dobrać chodzi mi o audi b3

[ Dodano: 2008-12-28, 13:03 ]
a i jeszcze jedno, gdzie można pomierzyć rezystancję poszczególnych czujników lub indukowane napięcie, pewnie na złączkach ale gdzie one są???

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 28 gru 2008, 14:11

bieniek13 pisze:wie ktoś może jak wymienić czujnik abs??? jak się odkręca go przy kole to spoko ale dalej jest problem boprzewód wchodzi gdzieś w samochód i nie wiem gdzie jest złączka i jak się do niej dobrać chodzi mi o audi b3

[ Dodano: 2008-12-28, 13:03 ]
a i jeszcze jedno, gdzie można pomierzyć rezystancję poszczególnych czujników lub indukowane napięcie, pewnie na złączkach ale gdzie one są???
Kable wchodzą do komory silnika a złączki są na nadkolach, jedna pod zbiornikiem spryskiwaczy a druga analogicznie na drugim nadkolu. Popatrz dokładnie napewno znajdziesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga